گلبدین حکمتیار سند صلح را امضا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۸    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116415 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار سند صلح را امضا کرد.

حکمتیار در متن توافقنامه صلح نام "حکومت وحدت ملی" را قبول نکرده است و آنرا به "جمهوری اسلامی افغانستان" تغییر داده است.

فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مورچه جیست که کله پاچه اش باشد. از حکمت یار چیزی جز کالبدش باقی نمانده است. صلح با این مرد تخریبکار و تبه کار نه سود دارد و نه ضرر.

>>>   حـکـومت وحـدت ملی هم باید حکمتــــــیـار را قبول نکند و آنرا به راکتـــــــــــــــــیار تبدیل کند عاقبت این دسایس پاکستان به ضررهمگانی است
ر

>>>   یعنی ګل بیدین مخواهد که کدام وقت رییس جمهور شود ؟ حال است و محال است و جنون اګر ملت باغیرت و مسلمان افغانستان موجود باشد این ... هیچوقت در افغانستان اجازه دخول داده نخواهد شد چه ماند به رییس جمهور شدنش. تمام مظالم وی که در وقت جهاد علیه مسلمانان و مجاهدین روا داشتند بیاد داریم ازیادم نمیره واین ظالم را هیچوقت ما مردم مسلمان افغانستان اجازه نمیدهیم که در مورد سرنوشت وطن یا مردم ما تصمیم بګیردږ سرمه آزموده را آزمودن خطاست این .... امتحان خود را داده است ...
چاریکاری

>>>   ایکاش که گلبیدین به اسلام راسخ میبود واگر به اسلام احترام و عتقاد کامل میداشت حلقه غلامی کشور اجنبی را بگردن نمی انداخت وبدستور انکشور مردم مسلمان افغانستان را توسط راکت های کور خودش قتل عام نمیکرد که هدف جنگ وراکت پراگنی اش پیوستن افغانستان به کانفدراسیون پاکستان بود که در حقیقت افغانستان را به صوبه پینجم پاکستان میخواست و در این بیشتر از سی سال است که بخاطر بر اورده شدن اهداف پاکستان این رهبر فریبکار زیر نام اسلام از هیچ نوع جنایت در برابر این خاک وکشور دریغ نکرده ودستور بادار پاکستانی اش را عملی کرده است وبخاطرگرفتن قدرت با کارمل که انرا کمونیست میگفت به توافق هم شورای هماهنگی را ساخت وبعداش با جنرال دوستم که انرا گلم جمع کمونیست میگفت عهد وپیمان نظامی در برابر حکومت اسلامی مجاهدین که استاد برهان الدین طبق شورای علل اعقد بحیث ریس جمهور تین شده بود جنگ ومناقشه را برپا کرد ومردم را با راکت های کواش از منطقه چهار اسیاب کابل شلیک میکرد مردم کابل را کشتند اما در تمام سازش ها ومعامله گری هایش بخاطر کسب قدرت نام شد اکنون که از پای افتیده ونفری چندانی جنگی ندارد و خودش هم فرسوده گردیده است از مصالحه دولت میخواهد که نفع برداری کند ونام خود را از لست سیاه ملل متحد خارج سازد وامتیازات که حق اش نیست از دولت وحدت ملی بگیرد اما اکثریت مردم این کشور با امتیاز دهی به جنایتکاران وقاتلین بیشتر از ۶۵۰۰۰ کابل نشین را در یک زمان چون گلبیدین حکمتیار واعضای خاین ان مخالف اند واز دولت میخواهند که از این امتیاز دهی های بی مورد به جنایتکاران جنگی دستبردارد وعدالت را پامال نکند وخون شهدا راقربانی ومعامله صلح نکند .

>>>   بنظر من و شاید اکثریت قاطع مردم بسیار خوب کرده!!!!!!

>>>   معلوم میشود که نیامده پا به خرابی وتقرقه افگنی لج نموده است همه دنیا حکومت وحدت ملی میگویند وراکتیار ج.ا.ا ای کاش به اندازه یک کفتر عقل میداشت تا در دام صیاد نمی افتاد این هم یک تحفه مشروعیت بخشیدن برای اشرف غنی است اما اقای راکتیار نمی داند که حالا آن طفل که 1 ساله بود در زمان پرتاب راکت های کور کورانه او وجلادانش بالا کابل 20 ساله شده است همه خیر ور روز گار را میداند حیف است که نام جهاد ومجاهدین بالای همچو انسان های خود فروخته گداشت می شود . من یک سند دارم که سفارت افغانستان در فرانسه به وزارت امور خارجه وقایع افغانستان ارسال نموده وراکتیار را نوکر آمریکا خوانده است در وقت ضرورت با شما دوستان همان نامه را به اشتراک میگزارم
با احترام حقگو کابل

>>>   ای ... انسان ها را کشتی نگفتی اسلام حالا نام از اسلام میزنی.
HA.AF

>>>   کدام حکومت ملی بگو خیانت ملی

>>>   زیاد مهم نیست.

>>>   وقتی چهـار ملیون دالـر بدهند اگــــــــــــر نصیرالله بابر هم باشد امضا میکند. تو بیا چارملیون دالر هم برایت میدهیم بیست هزار ملیشه مجهول الهویه راهم باخود بیار درینجا طرح کودتا وتخریب نظام را از داخل شروع کن ! کی باشد که امضا نکند؟؟
گیلگمش

>>>   تا حـال مشروعیت نظام را قبول نداشت حالا خودش نظام را جمهوری اسلامی می نویسد حتما کدام راکت زیر نیم راکت هست ، کدام توطئه دارد

>>>   موافقت نامه امضا نکرده چک دالر را امضا کرده واگر نه امریکا درافغانستان است چی بد میکند میاید .
مسافرجبری

>>>   این موضوع مهمتر از راکت است
تحقیقات چندین ساله تحت کنترول که در آن موش ها هدف تشعشعات رادیویی، مشابه تشعشعات که تیلفون های موبایل تولید میکنند، قرار می گرفتند، نشان داد که این تشعشعات واقعاً هم میتوانند احتمال بروز مرض سرطان را بالا برند. قبلاً دانشمندان یک بار هم به ثبوت نمودن چنین رابطه موفق نشده بودند.
محقیقین برنامه ملی توکسیکولوژیکی که از طرف حکومت امریکا تمویل میشود و اثرات تشعشعات رادیویی بر ارگانیزم زنده را مطالعه میکردند، خاطرنشان می سازند که موارد بوجود آمدن دانه های سرطان در موش های تحت آزمایش نادر بودند و عمده تاً در موش های نر مشاهده شده اند. دو نوع عمده مرض — دانه مغز و دانه انساج عصبی در ناحیه قلب، تثبیت شده اند.
در اطلاعیه دانشمندان که شام روز پنجشنبه منتشر شده و روزنامه وال ستریت ژورنال آن را نقل نموده، گفته شده:"با درنظرداشت گسترش وسیع تیلفون موبایل در سراسر جهان در بین کاربران به سن های مختلف، حتی بلندرفتن ناچیز نوسانات بروز مرض نسبت اثرات تشعشعات برای صحت انسان عواقب وسیع داشته میتواند
گیلگمش

>>>   نوش جان خلقی ها و افعان ملیتها، حزب اسلامی دوبا ه زنده شد. پرچمی ها و شوراینطار سابق بد بخت میشود ..تنی خیل وهمچنان
جمعه خان همدرد حزت وحدت خلیلی ام از انها دفاع میکد. نصف جمیت ها مانند پسر ربای طرفدار، ونصف شاخیه وسمال
اسمایل و نور مزار هنوز خود دورگرفتن. صالح چندان خوش نیت مگر عبدالله طرف داری کرده.

>>>   از صلح حکمتیار حمایت خواهم کرد .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   بسيار اصلاح درست، مبارك باشد

>>>   به خدا باید اول گلبدین محاکمه شود این کار واقعا"ظلم است در حق شهدای که به دست گلبدین وباند جنایتکارش به شهادت رسیده اند .
معلم

>>>   در مصالجه وصلح تغییر در بعض بند ها یک چیز معمول است هنگامیکه کفار قریش با رسول خدا {ص }صلح نمودند اسم محمد رسول الله را قبول نکردند وگفتند که اگر ما قبول مبکردیم که تو رسول خدا هستی با تونمی جنگیدیم انگاه رسول الله {ص} با لای {رسوالله} خط کشیدند وتنها مخمد را گذاشتنددرینجا هم اگر ان اقا وحدت ملی را قبول نکرده اند عیبی ندارد درمقابل به کلمه ای حمهوری اسلامی صحه گذاشته اند حال از جناب حکمتیار می پرسیم وقتی قبول داشتی که درینجا جمهوری اسلامی است پس چرا در برابر ان اعلان جنگ نمودی؟ کسیکه دربرابر جمهوری اسلامی جنگ نماید باغی است وحکم باغی قتل میباشد اینجاست که معلوم میگردد جکم تیار صاحب حواس خودرا از دست داده ودر کارها اراده واختیار ندارد وبازاگر حکومت ملی واقعا به وحدت وحکومت خود باورمند هستند چرا از او این تغییر را قبول کنند؟این تغییر برای اینها کسر شان بوده وجکومت شان زیر سوال میرودوهمچنان وقتی جزءی از بند موافقت نامه دست کاری وخدشه دار میشود موافقت نامه در کل باطل میگردد مگر اینکه ان تبدیلی اسم از وحدت ملی به جمهوری اسلامی از سوی حکومت کابل عوض میگردید بهر صورت بقول بعض دوست ها ان جناب نیامده واز دور به تفرقه واختلاف دامن زده میخواهد درخت نفاق ودورنگی را درینجا کاشت نماید وباز ملت را که چندان وحدت ویکپارچگی هم نداند متفرق ومتلاشی نماید امان وپناه از دست این ظالم خدا نا ترس به پروردگار یکتا وبی همتاامید والتجاتا نیامده به سرنوشت ملا منصور مبتلا شود
لالی از ننگرهار

>>>   حکمتیار آرام به راه می آید و مللش بیرون می شود، همانطور که بچه ها و دخترانش مللش بیرون شده است.
رفیق ارزگانی

>>>   حــــالا برود به کعبه یک سوگند هم بخورد که خلاف نمیکند

>>>   ای ملت خوش باور افغانستان!
گلبیدین راکتیار، در افغانستان آنقدر جنایت های نابخشودنی کرده که جنایتکارهای تاریخ نکرده اند شما یعین داشته باشید که اگر صدها اتفاقیه امضاء کند و امنیتش 1000% تامین شود و همه چیز در اختیاره گذاشته شود باآنهم یک بهانه ئی را وانمود میکند و به کابل نمی اید چون میداند که 97 % مردم افغانستان از راکتیار کثیف و قاتل هزاران اشخاص و ویران کننده افانستان نفرت دارند و بمجرد ورودش به افغانستان مردم دیر یا زود از این جانی تاریخ انتقام میگیرند . مطمئن باشید که هر گز به افغانستان نمی آید. این حرف را یاد خواهید کرد.

>>>   ده وختهایش که گلبدین گلبدین بود هیچ کاری کرده نتوانست بجز
از راه دور سر مردم راکت فیر میکد حالا که گلش خراب شده فقت مانده بدینش کسی بنام بدین درافغانستان وجود
ندارد وهیچ کاری هم کرده نمیتواند..
شمس

>>>   خبرندارید.
این یک دسیسه دیگر است و با آمدن گلبدین و امتیازات افغانستان به گلبدین و افرادش بسیار خطرناک است.
حرکت آزاد افراد گلبدین به جای جای افغانستان و پیوستن آنها به صفوف پلیس و نیروی امنیتی یعنی طالبان دوباره افغانستان را به خاک و خون میکشاند و قتل عام تاجیک، هزاره، ازبک و پشتون های میانه رو دوباره شروع میشود.
نباید مردم اجازه دهد که حکمتیار وارد افغانستان شود.

>>>   کسیکه به قسم در خانه خدا عمل نکرد بر امضای روی ورق کجا ارج قایل میشود.
ببینید که سلسله ترور و راکت شروع خواهد شد
آزموده را آزمودن خطاست

>>>   هههه
کدام صلح
حالا که دیگر هیچکس تحویلش نمیگیرد به صلح روی آورده است.
مهره سوخته و پرزه بیکاره را کی اهمیت میدهد

>>>   اگرگل بدین درسال 1371 به کابل می آمد وبادیگر رهبران جهاد ی درساختن حکومت سهیم میشد حالا مایک حکومت پیشرفته میداشتیم اما ازاثرموضع گیری ها ی وی درتپه های خیرآباد وبعضی نقاط دیگر وراکت پراگنی های وی درنقاط مزدحم شهرکابل سبب شد کابل یه ویرانه تبدیل گردد وسلاح مهمات پیشرفته که ازدول وقت به جا مانده بود حالا دربرابردشمن دیرینه ما پاکستان منحوس کارگرفته میشد . شهرویران شد مردم به شهادت رسید وفراری به کشورهای بیگانه گردیدند تانک ،طیاره ،سلاح های خفیفه وثقیله ،ذخایرمهمات ،افسران مجرب نظامی ،سربازان ،قوای هوائی ومدافعه هوائی همه وهمه ازاثرجنگ های خانمان سوزاین جانی بدبخت ازبین رفت واکنون میخواهد با قدم منحوس خویش این دول نوپای را ازپا درآورد این جانی تباهکارآب درچشم خویش ندارد خدا خیرمردم غریب افغانستان را پیش بیآورد آمین بارب العمالمین .
پ.ن.ج.ش .ی.ر.ی

>>>   آمدن گُلبدین به دولت خود شکست واقعی و دایمی افکار و پالیسی های بی معنی اش است.
او مانند دیگر گروه ها یا به شکل شایسته به اداره و جامعه مدغم میشود و یا مانند گیاهان هرزه تجرید و بلاخره نابود میشود.
جا نگرانی نیست. مهم این است که این طایفه اهلی شوند.
خارستانی

>>>   حکمتیار پر نفو س ترین قدرت در بین جها دی ها است
و اگر او در داخل افغا نستا ن بیاید افغا نستان را جو ر می کند

>>>   فکر میکنم آرمان قدرت را به گور برده و یا میبرد.

>>>   این خایین ملی پلان دارد که مقام داکتر عبدالله را غیر مستقیم برسمیت نشناسد. این دستور باداران کلبدین است . باور کنید این شخص جاسوس پاکستان است حتی بدتر از طالبان . طالبان آنقدر شیطنت ندارند که گلبدین دارد . اشرفغنی تاوان خیانت انتخابات را میدهد .

>>>   صدقه کابل جان شوید شما وحشی های روستایی!!!! باز برای زن گرفتن و تجاوز کردن به کابل می آیید.

>>>   سلام به برادران مخالف دلهای تان زیاد باد کرده که فقط کلمات ناشی از فراست عقلانی اظهار میکنیدبگزارید صلح تحقوق یابد بی تفاوت است که با کی استان وطن زیاد رنج دیده و مردم افغانستان از حد واندازه رنج کشیده کوشش نکنید با چنین سنگ اندازی مانع کار های خوب شوید .
عبدالله ریحان

>>>   طبق ماده ای ۱۸ قرار داد صلح میان حزب و وحدت {حکومت وحدت ملی }باید این حزب سازمانهای نظامی خودرا ملغی وارتباطات خودرا با گروه های تروریست قطع نماید اولین نشانه های این قطع ارتباط پیام تسلیت اقای حکم تیار در مرگ منصور بود ومتهم کردن این وان را در مورد قتل ان در حقیقت صلح درکار نیست انها را اربابان شان میخواهند داخل بیاورند وازین مهره ای سوخته وفرسوده کار بگیرند در حالیکه اعضای این حزب اعتراف نمودند که طالب ها افراد این حزب را در کنر وپکتیا به قتل میرسانند واینها نمیتوانند خودرا نگهدارند به درد دیگران چگونه خواهند خورد هرکه بامید فایده رسانی با این حزب نزدیک میشود اشتباه مینماید وحید مژده که خود یک حزبی است اعتراف مینماید که در عملیات انتحاری حزب منسوبش دست ندارد ازان جای که دروغ گو حافظه ندارد در راه میدان هوای یک حمله ای انتحاری توسط یک خانم رخ داد که مسولیت ان را حزب اقای مژده بعهده گرفت شاید ان اتحاری راهم به قیمت گزاف خریداری نموده باشند دراعضای این حزب که همه به دنبال مد وفیشن اند خود گذری وفداشدن در راه ارمان متصور نیست همیشه انها سازش وایتلاف ودسیسه نموده اند وبس ماقدرت اینها را در انتخابات گذشته دیدیم با هزار تقلب ۲ درصد ارا را توانستند بخود اختصاص دهند به عقیده بنده تشویش وخوف از انها بی مورد است کسی برای دوست خود گفته بود جیلی ای بالای فرینی بسیار قوی است ان را تناول نما دوست در جواب فرمود ان خودرا نمیتواند نگهدارد در لرزه وتکان است مرا چگونه قوی خواهد کرد؟بهر صورت اینها حیثیت همان جیلی ای روی فرینی اند وتنها رنگ وروغن دارند فریب انها را نخوریدحزبی ها همیشه در زیاده گوی وزیاده خواهی نام دارند مدت بیست سال پاکستانی هارا فریب دادندبلاخره انهادید که حزب مورد حمایتشان ۲ درصد ارای ملت را هم در اختیار ندارند
ستلی دننگرهارحخه

>>>   من حکمتیار را به مثابه پدر معنوی دوست دارم اینکه غلام است یا نوکر امریکا باز هم برای من پدر است .
حبیب الله یوسفزی

>>>   اینخا نر صاحب از جوانی های کرینکار قندوز هنوز نه افتیدای میگویند مهمان در خانه نمیمانند اسپ کجا بسته کنیم تو هنوز مست دال پاکستان وایران هستی یکبار بوطن بیا و چند رکعت نماز نفل بخوان بعدا از مردم این ملک معذرت بخوا بعدا شروع به پشنهادات نماید نه بشکل صاحب خانه امر کنی
ص ر چارراهی قمبر

>>>   هر چه میخواهد دل تنگت بگو.
در بالابجز نوشته ای برادر گیلگمش در باره تشعشات ومرض سرطان که یک جنبه علمی وپژوهشی دارد دیگران فقط خواسته ان چیزی بنویسند همه میدانیم که گلبدین حکمتیار کیست وچرا آمده وبرای کی نوکری میکند وبه امر چه کسانی داخل کشور شده چنانچه بسیار زیبا گفته شده.بهر رنگی که خواهی جامه میپوش من از طرز خرامت میشناسم.
خداوند منان مامردم را براه راست هدایت کند واز گناهان ما در گذرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است