اسپنتا: حکومت فعلی در تقابل با قانون قرار گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116398 منبع: پرینت

کارکرد حکومت وحدت ملی در تمام زمینه ها ضعیف ارزیابی شده و بسیاری ها آن را ناشی از عدم مشروعیت آن می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، داکتر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین شورای امینت، گفت: زمان آن فرا رسیده است که نسل ما قدرت را به نسل نوتری انتقال دهند چرا که نسل نو انرژی و قدرت بیشتری دارند. این نظر، بدین معنا نیست که نسل ما نباید در سیاست باشند اما انرژی تازه برای افغانستان نیاز می باشد و مفیدتر است.

وی افزود: حکومتی که در این دوره ایجاد شده است مشروعیت قانونی و دموکراتیک و حقوقی ندارد. با شناختی که از راس حکومت وحدت ملی دارم، وی فردی دموکراتیک و ترقی خواه و معتقد به برابری همه باشندگان افغانستان و ضد نژادپرستی نیست و این برای افغانستان بسیار مضر خواهد بود.

اسپنتا گفت: من در آغاز طرفدار توافق حکومت وحدت ملی بودم و گمان می کردم چنین حکومتی بحران افغانستان را کم می کند اما چنین نشد. هم اکنون این حکومت در تقابل با قانون قرار گرفته است. با این اوضاع، با افکار و آرای مردم بازی صورت گرفته است و روز به روز حقوق مردم پایمال تر می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی اینکه ع وغ هردو پیر شده اند

>>>   آغای اسپنتا!
آیا راس حکومتی که شما نوکر وار برایش خدمت میکردید و میگفتید که "رئیس جمهوری من است" بهتر از اینها بود؟ او طالب را برادر خود میگفت یعنی طالب وحشی که به هیچ اصول انسانی وابسته نیست برادر رهبر خودت و شما طبق معمول خدمت و احترام برادر رهبر را خواهی نخواهی باید داشته باشی.
حال حداقل بخشی از طالب دشمن خطاب میشود، حملات بالای طالب اگرچه ناقص اما اجازه داده میشود. وغیره مسایل دیگر که در زمان بادار شما ممنوع بود.
مسئله دیگر آیا حکومت کرزی مشروع بود؟ کرزی هم در نتیجه یک تقلب در بار دوم آمد و این بار همه تجارب تقلب را به تیم غنی سپرد.
کرزی در صدد بازگشت است و شما را به حساب مهره ها ایکه میتوانند در چشم غربی ها خاک بزنند استفاده میکند.
اگر واقعاً وجدان داری آشکارا حقیقت را بازگو کن و بگو که عامل تمام بدبختی ها کرزی است و عامل دوباره قدرت گرفتن طالب ها و داعش کرزی است. کرزی از فکر قبیلوی خارج نمیشود و تمام جوانب را فریب داده است.
آقای اسپنتا اگر حقیقت را نمیگوئید پس انتظار کدام پُست و امتیاز را میکشید؟
خارستانی

>>>   اقای اسپنتا صا حب
بسیار بدم می آمدی زیرا در زما ن تصدی وزارت خا رجه ات به اندازه یک پشقل به مردم مشرقی و خصوصا لغما نیها هیچ خدمت و کاری نه کردی لاکن امروز گپ حق گفته ایی با تو یکجا و همگام و همنظر استم
خو شحا ل لغما نی

>>>   آقای ننگین سپنتا، نام تو و نسل تو در تاریخ افغانستان به حیث یک وطنفروش ثبت است. شما ها افغانستان را با قرارداد ها و معاهده ها به امریکا فروختید. تو یک سال تمام کوشش کردی این قرارداد ها را به خورد مردم افغانستان بدهی، که گویا به نفع آنهاست . ذهنیت مردم را برای امضای آن آماده ساختی. تو به خاطر چند سال مقام دولتی و دالر وجدان که نداشتی، زیر پای گذاشتی و مردم غیور افغانستان را بردۀ امریکا ساختی. خداوند انسان های مانند تو را انشاالله در دنیا و آخرت شرمسار می سازد. حالا که خودت برای بادارانت یک مهرۀ سوختۀ بیش نیستی، به هم کیشان دیگرت پند مده. تاریخ مصرف آنها نیز به پایان میرسد، چنانچه تاریخ مصرف تو به پایان رسید.

>>>   اسپنتا خاین تهداب جنایات وخیانت ووطنفروشی را شماها گذاشتید اول خودرا اصلاح میکردید که مردم ازشما دل خوش میداشتند یکی برف بامتانرا بالای دیگری میندازید
گویا ازاول شما هیچ جفای بخق ملت نکرده باشید حال ازهرغار صدایتاترا بالا میکنید ونصیحت راشروع میکنیدمردمراشما فرار دادید وطنرا شما فروختید قاتلین مردمرا شما برادر خطاب کردید.
محمدسعیدفاضلی ازاداره امور

>>>   آقای اسپنتا" اصلاً سنگ تهداب و بُنیان تقابل با قانون را در وقت که شما براریکهّ قدرت تکیه و پیر تان کرزئ در راس حکومت قرار داشت، گزاشتید.برف بام تانرا بالای دیگران نیاندازید.

>>>   ما این گپ اسپنتا موافق هستم که پیر مردان و پیرخ زنان تقاعد شان را بیگرند.
ناهید

>>>   یک چوکی وزارت یا سفارت برایش بدهید دیگر حـرفی ازان نخواهید شنید

>>>   اگر این نوع اظهارا از من وتبنگ چی بیان شود دلالت بر دوری وکم معلوماتی ما از جریانات سیاسی کشوردارد انهای که یک دوره در پست وزارت خارجه ودور دوم هم در مهمترین وحساس ترین مقام کشوری وظیفه داشته اند نباید چنین بی معلومات وخالی الذهن بوده باشند ودر طول همین مدت که خود در تقلبات اقای کرزی واوردن روءس اهرم قدرت دخیل بودند وجریانات سیاسی ونظامی را رهبری وهدایت میکردند باید حکروایان اصلی ودست های پشت پرده را شناخته باشند وبدانندکه محرک اصلی در اراده ای حکمروایان چه کسانی وکه ها اند؟ اینها همه دهقان وباغبان وپالیز وان اند ارباب وصاحب مزرعه برای فغلا دیگران اند که اقای اسپنتا وبت های فعلی را در حرکت اورده هدایت ورهبری مینمایند اگر این بیانات را بخاطر تخدیر اذهان عامه اظهار داشته اند ودر دل هوشیار اند وواقعیت هارا درک نموده اند کار خودشان است واگر حقیقتا در موضوعات حاکم بر کشور بی معلومات هستند پس میان انها ورفوگر وتبنگ چی چه فرق؟!!!
اقای محترم ! میدانیم اینها نیت خدمت واراده ای انرا ندارند ولی جناب عالی در طول بیشتر ازیک دهه که کرسی های مهم دولت را احتکار نموده بودیدکدام خدمتی ارزنده ای که ما نمی دانیم انجام داده باشید مارا در جریان بگذارید تا تحسین وافرین برایتان نثار کنیم حتما نه شما ونه اینها هیچ کدام چیزی در چانته ندارید وهمه در پی فریب ملت ودر صدد به بیراهه کشیدن مردم مظلوم وبی دفاع ما هستید وهنوز هم اواز اقای کرزی از حلقوم شما برمی اید ومعلوم نیست که ان اواز هم از خود معظم له است ویا حنجره ای اونیز باجاره ای دیگران میباشد اما فکر نمیکنم که تاریخ بقول خود شما کمونیست ها به عقب برگردد ودوباره اقای کرزی ریس ارگ وشما در کرسی قبلی باز گردید
رفوگر

>>>   جناب اسپنتا ! از شما یک سوال خود مانی مینا یم امید
است که صادقانه و عا لمانه پا سخ دهید . ازنگاه شما
در مقایسه بین راس حکومتی که جناب شما مشاورش
بودید و راس حکومت فعلی از نگا ه نزاد پرستی چه تفاوت ها
وچه قرابتها و جود دارد ؟
صفدر پور

>>>   جناب اسپنتا فراموش كرده كه با وجود سلب صلاحيت. از طرف پارلمان در كرسي وزارت نشسته بود حتمأ پير شده حافظه اش كار نمي كند !

>>>   همه تان از چند پشت خائن هستيد، اگر از كرده هاي پدرت پشتباني نميكني، منحيث يك انقلابي شعله ئي يكبار از مردم مظلومي كه در بندي خانه شخصي پدرت ، شاه عالم طاهري، جان داده اند عفو بخوا، اگر پسر حلالي هستي، پدرت از چهره هاي منفور و ظالم هرات بود، از غربت مردم بخاطر ترافيك مواد مخدر، استفاده ميكرد، و اگر كسي از آنها از طرف قواي امنيتي هم دستگير ميشد، او باز ماندهگانش را در حبس خود نگه ميداشت تا اينكه يا قيمت مواد مخدر را حصول ميكرد، و يا جان ميدادند.
هروي

>>>   اینکه حکو مت نفاق ملی یگ حکومت دست نشانده شکننده و بی کفایت است جای شکی در ان نیست اما حکومت کرزی هم طی ۱۴ سال به جز فاسد بروری و حمایت از طا لبان و نفاق افگنی به تناسب فرصتها و امکا نات کاری را انجام نداده است

>>>   انتقال قدرت بدست افرادجوان مانند خواهر زاده شما که در راس ریاست معارف هرات قرار داشت ا قای اسپنا نمیگویم با جزییات که چی فجایع انجام داد

>>>   برادران !
در زمان اقای اسپنتا وکرزوی خو طا لبان برادران بودند انها از زندانها جو خه به جبهات طا لبان فرستاده میشدند . شما قای اسپنتا بودید که کتمان واقعیت می نمودید . یکبار هم گفته با شید که رهای طا لبان قاتل مردم افغانستان غیر قا نون است .؟ ای ای بی (.....)
در درو حکومت اقای اشرف غنی همین قدر شده که طا لبان بنام یاغی ها با غی ها ودشمنان مرد م یاد شدند . مذاکره برای صلح اززبان مخالفین مسلح بلند شده است .
به لحاط خدا ( >>>> ) تو خو (.....) هستی دست از تخریب . تخریش بکشید . اگر واقعا طبعه افغانستان هستی با کورزی بگو که دیگر برای وطن به اندیش
اگر امر یکا با پاکستان در جنگ امد باز اقای کورزی را بگو که نشا نه ومیل تفنگش را غلیه امر یکا توجه نما ید . دیگر از سرمردم دست بردار شوید.
ک.م از کابل

>>>   در او غایت ها که جناب تان در پهلوی کرزی مفسد لم داده بودید چه کردید که این دو رهزن دگر بکند.

>>>   نظرات همه دوستان قابل تایید است و واقعیت را گفته اند.
مخصوصآ آقای هروی.
از نظرات نیک وبا اساس شما جهانی سپاس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است