توتاپ کنگره سیاسی لازم ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116385 منبع: پرینت

توتاپ کنگره سیاسی لازم ندارد. توتاپ یک مساله حکومتی و خدماتی حکومت به مردم در چهارچوپ عدالت و انکشاف متوازن است.

پنج ماه پیش از امروز پاکستان رفته بودیم سه انیستیتوت افغانی پاکستانی و آلمانی. سمینار دو روزه درباره افغانستان داشت. در این سمینار سالخوردگان نظامی و سیاسی باز نشسته پاکستانی که در واقع مغزهای متفکر نظام و سیاست پاکستان هستند، شرکت داشتند. از افغانستان پیر و جوان نیز دعوت بودیم. پیرترین یکی فاروق اعظم و بعدش شاید من بودم.

روز اول پنلیست ها صحبت کردند و من هم چون در پنل بودم روز اول صحبت کردم اما روز دوم شرکت کنندگان افغانی و پاکستانی سخنرانی داشتند از جمله معلم عزیز رویش در روز دوم صحبت کرد.

رویش در این سخنرانی به پاکستان انتقاد داشت که پاکستان اشتباه می کند و با دایناسورهای افغانستان سیاست می کند که همه چَل های پاکستان را بلد هستند و به موقع خنثی می کنند. پاکستان بیاید با ما و با نسل جوان افغانستان سیاست کند و رابطه برقرار کند و نه با دایناسورهای افغانستان.

فاروق اعظم همانیکه در ارگ عقده اش را خالی کرد، دیدم بی تاپ شده و خودش را می خارد و رنگ اش سرخ و سیاه می شود. البته عزیز رویش بگونه تعرض علیه پیرها داشت که شامل دایناسورهای پاکستانی هم می شد اما خوب دایناسورهای پاکستانی به دو دلیل میزبانی و زرنگی به روی خود نیاوردند اما فاروق اعظم پس از بسم الله گفت: من در این سمینار بعنوان یک دایناسور با شما گپ می زنم! و بعد گپ هایش را گفت.

فاروق اعظم وقتی در ارگ ریاست جمهوری به وضع تحصیلی دایکندی حمله می کند، وی و امثال وی حامل چنین عقده و کینه های دایناسوری است. هر عملی عکس العمل خود را تولید می کند. حالا معلم عزیز، بهزاد، سعادتی، رحمانی، داوود ناجی و دیگر اعضای بی ترموز جنبش، این همه غوغا سالاری راه انداخته و موج عظیم رجاله های بی شعور و فحاش خود را بسیج کرده که به ننگ و ناموس مردم اهانت کنند.

درست دیدشان همین است که ما را آدم حساب نمی کنند و اعتقاد دارند که ما دایناسور هستیم. اشتباه خلیلی همین است که با کسانی در سنگر نشسته که مصلحت مردم برای شان پشیزی ارزش ندارد. خلیلی دو دلیل دارد یکی توجیه گناه حکومت گذشته که کارش تغییر لین برق نبوده و دیگری دنبال کردن و تطبیق برنامه تیم سیاسی شان.

در هر صورت خلیلی رهبر خردمند مردم ما است و من شخصا علیرغم اختلاف هایی که در گذشته داشتم، احترام دارم اما می خواهم بگویم که از نظر رهبران عاصی و بی بریگ جنبش یک دایناسور بیش نیست. حالا معلم عزیز طرح کنگره را داده و می خواهد توتاپ را تبدیل به ننگ و ناموس مردم نماید. توتاپ کنگره سیاسی لازم ندارد. توتاپ یک مساله حکومتی و خدماتی حکومت به مردم در چهارچوپ عدالت و انکشاف متوازن است.

به دانش و محقق اعتماد کنیم و با هم بالای حکومت فشار بیاوریم که طرح بدیل را تطبیق نماید. توتاپ هرچه باشد نه ننگ ناموس است و نه خط قرمز. توتاپ را سیاسی و تبدیل به کنگره سیاسی نکنید در این کنگره هر کسی شرکت کند اما قطعا جای دایناسورها نیست.

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب اقاي ناطقي !
باچه تضميني به اقاي محقق ودانش اعتمادكنيم زيرا درطول پانزده سال اقاي محقق نشان داده كه بي ثبات ترين سياست مدار است واصلا نميشود كه به محقق اعتماد كرد كه تا اخر به يك موضع باقي مي ماند. اما راجع به دانش بي خاصيت وبي احساس وبي جاغور اعتماد كردن كاملا بي معني است.
اما در ارتباط بااين نظرت كه خط توتاپ را نبايد تبديل به يك مسأله ناموسي كنيم موافق ام. وشما هم درتوجيه گري كمي ترمز بكشيد. من شما را ميشناسم كه يك ادم دلسوز ومنطقي ايد ,ولي توجيه گيري بيش ازحد به اعتبارت صدمه ميزند.
اصلا وارد شدن معلم عزيز به حوزه سياست اشتباه است .كارايي ايشان درحوزه فرهنگي است نه سياسي. وهمچنين ازدانش صاحب.
دعاگو

>>>   باسلام
جناب ناطقي شما و اون رهبر نادانت بدانيد كه ديگر در پيش مردم رنج ديده ما
از يك كوچه و بازاري بيش نيستيد!.
شما بخاطر مقام و چوكي خود را گاه به دامن
سياف !گاه به دامن غني! انداختيد و اين بار كه بخاطر مقام جهار ستون بدن تان ميلرزد!
بشرميد از آن روزيكه رويتان سيا خواهيد شد...
لياقت محسني

>>>   آقای ناطقی محترم، اگرازحقیقت نگذری به دانش ومحقق خودت هم حتی نمی توانی اعتماد کنی که سروپا رفیقش هستی چطورانتظارداری که دیگران اعتماد کنند؟
جنبش تبسم راخوب بخاطرداری محقق چه ها که نگفت به مردم، مردم راویلگرد، بیکار، خیابانی و... همه چیزگفت. اجسادشهدای مردم راگوشت قصابی گفت. آیابازهم انتظارداری مردم به اواعتما داشته باشند؟ ااعتماد به چه کارش؟
این موردتوتاپ هم اگرساخت وباخت پشت صحنه محقق ودانش نبودی حکومت مجبور ومکلف بودکه طرح مردمی را بپذیرد ولی محقق شماراه فراربرای اشرف بازکرد. وعده لین 220 کیلوولت که آنهم ازشه کاری های محقق شمانیست بلکه قبل ازتظاهرات 27ثور اشرف غنی چندین بار، آنرا بزبان آورد ولی مردم نپذیرفت بدلیل اینکه وعده دروغ میدهد.
من یقین دارم که این وعده هم دروغ است و وعده معاونیت دوم ریاست جمهوری را که برای انتخابات دوربعدی اش به محقق شماداده هم دروغ است. کسی که دروغایش چندین مرتبه پیش مردم افشا شود آیابازهم قابل اعتما است؟

>>>   برق تا برق است۰
هدف غنی و تیم قبیلوی او فقط رساندن برق بلند ولتاژ صنعتی به جنوبی است و اگر درین راستا تاجیک ها ویا هزاره ها ویا هرکسی دیگر محروم شود برای غنی بیتفاوت است و فقط برق ۵۰۰ میگا وات صنعتی باید با کمترین ضایع شدن شدت آن به جنوب و جنوب شرق برسد۰
این در حالیست که تولید چهار بند برق عمده کشور قبلن همه در خدمت جنوب و جنوب شرق قرار دارند و مناطق مرکزی روشنی هم ندارند۰

>>>   این جنبش روشنایی نیست بلکه یک توطئه است که میخواهند به بهانه توتاپ وضعیت نابه فرجام خود را ترمیم کند ،خداوند رحم خود را شامل حال شان کند.
عبدالله ریحان

>>>   آقای ناطقی اگر وجدان ندارید مردم شریف و عزتمند را به خاطر چوکی و رسیدن به اهداف مسموم تان گول نزنید فکرنکنم کسی وعیدهای رهبران ناکار آمد را بخورند
کاظمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است