باميان فراموشخانه دولت وحدت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116362 منبع: پرینت

شرکت برشنا و وزارت انرژی و آب دولت وحدت ملی در آخرین اقدام خود مبنی بر تغییر مسیر خط برق توتاپ از مسیر بامیان به سالنگ نشان داد که بامیان و مناطق مرکزی و خواسته های مردم آن برای این دولت هیچگونه اهمیت ندارد و این منطقه به فراموشخانه ای تبدیل شده است.

این در حالی بود که قبل از حکومت وحدت ملی و در دوره دولت قبلی، شرکت آلمانی فیشر با مطالعه علمی و تخنیکی مسیر بامیان را بهترین مسیر برای انتقال این خط برق تشخیص داده بود و قرار نیز چنین بود که کار انتقال برق به پاکستان از همین مسیر (بامیان) بگذرد.

اکنون، حکومت وحدت ملی بر خلاف این یافته‌های شرکت فیشر و خواست مردم مناطق مرکزی تصمیم گرفته است تا مسیر انتقال را تغییر دهد. تغییر خط برق توتاپ از مسیر اصلی آن یعنی نوعی معامله گری سیاسی دیگر است که حکومت وحدت ملی مرتکب آن گردیده است.

از این رو معلوم می گردد که خواست و اراده مردم افغانستان به ویژه بامیان برای بازیگران و دولت مردان حکومت وحدت ملی هیچ ارزشی ندارد و ما برای چندمین بار شاهد هستیم که با خواست و اراده مردم ولایت بامیان معامله سیاسی می شود و اینبار نیز در قالب تغییر مسیر برق توتاپ که نشان از بی توجهی جدی دولت وحدت ملی نسبت به مناطق مرکزی به خصوص بامیان دارد.

ناگفته پیدا است که اجرایی شدن این پروژه منافع زیادی برای بامیان و مناطق مرکزی و کل افغانستان دارد و جنبش های مدنی، سیاسی و ... نیز آغاز گردیده که در رسانه ها امرزوه زیاد بازتاب داشته است از کارمندان ارک تا شورای علما.

مهمترین این اقدام را باید برگزاری موفق تظاهرات جنبش روشنایی دانست اما باید منتظر ماند و دید که آیا این باز نیز با مردم مناطق مرکزی و بامیان معامله سیاسی شده و با چند دالری کل قضیه به فراموشی سپرده خواهد شد؟ اگرچه متأسفانه رد پای برخی نشانه های قمار سیاسی را در قضیه مشهود می داند.

سید آصف کاظمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در زمانی که از هزاره های خودتان کریم حلیلی و حبیبه سرابی سر قدرت بود آیا بامیانی بود اگر بود چرا از سوراخ های مغاره ها بیرون نشدید چرا فریاد عدالت نزدید پیش چشم تان حبیبه خانم حقوق تان را زیر پای و حتی کمک ها را میفروخت و شما دم نمیزدید در زمان خلیلی کدام بلاک رهایشی و کدام برق برایتان ساخته و اورده شد بس است بی عقلی شما باعث بربادی شماست خود را بشناسید و بپای محقق افتاده و از کمک های وی استفاده نمائید ورنه از طفحه روزگار تراشیده میشوید .

>>>   با درود بر همه هموطنان !!!!
اقا یان که هنوز از زور و حذف فیزیکی حرف میزنند یا نادان ک کودن هسنتند ویا خودرا به نفهمی زده اند مگر هزاره چه کار کرده است جز حق خواستن از راه مسالمت امیز و حرکت مدنی . شما که خیلی نصیحت میکنی برو به انها بگو که هر روز انتحا و انفجار میکنند مردم مظلوم را مکشند پل و پولچک مکتب کلینیک و دارایی های عامه را غارت میکنند و از بین میبرند شما اگر وجدان داشته باشی باید سر در گریبانت کنی ....
سخن از زور و حذف فزیکی نزن که بادارانت که 62% از مردم ما را کشتند هم نتوانستند و دیگر دوران زور و زور ازمایی فزیکی در دنیا سر امده اکنون زبان علم و قلم و فرهمنگ و مدنیت هست مشق دیموکراسی هست اگر چیزی در چنته ات داری بیا بیا گذشته ها را فراموش کنیم من که بر من آاین همه ظلم کردی میبخشمت و تو هم انقدر جرءات و مردانگی داشته باش معذرت بخواه تا سنگ بنای اینده را با نیکی و برابری و برادری وحسن نیت بناه نماییم گذشته این ملک سراسر سیاهی هست و تباهی تو کمی تاریخ را بخوان با زورگویی و تمامیت خواهی پدران شما چه کرده اند ؟؟؟؟؟؟اگر کدام افتخار در تاریخت هست بگو که ما هم افتخار کنیم جز وطن فروشی خاک فروشی و برادر کشی اکنون هم انتخاب دست خود ماست چگونه اینده فرزندان مان باید باشد ....
چطور است که اگر هزار ه سرک پخته و برق خواست زیاده خواهی هست و اگر تو خواستی حقت هست ...
هزاره کدام روز امد گفت در پکتیا و خوست سرک پخته نشوه !!!!؟؟
انصاف داشته باشید !!!! وانچه را بر خود نمیپسندید بر دیگران هم مپسندید .
محمد

>>>   دربامیان هزاره ها بالای تاجیک های بامیان پلم روا میدارند ملیت هایشان رابزور غصب میکنند .میشند میزنند خانه هایشان را ویران میکنند. این عمل شن غیر انسانی است.تعصب قومی را دامن میززنند.
علیالعبید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است