سال ها محروم بودیم و سکوت کردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116361 منبع: پرینت

سال ها و قرن ها زندگی خویش را در تاریکی و محروم از نعمت روشنایی برق بسربردیم وهرگز بخاطر حفظ منافع علیای کشور صدایمان را بلند نکردیم و این زمان بیش از حد طویل را تحمل کردیم و امیدواری مان این بود که روزی رییس جمهور عادل خواهیم داشت که همه اقشار و مناطق افغانستان را یک جمهوریت واحد دانسته و به چنین معضل توجه کند و ما (شهروندان نقاط مرکزی) را ازخود دانسته و راهکاری منطقیِ برای حل مشکل ما درنظر گیرد.

بنابرآن در تمامی ادوار انتخاباتی بیشتر ازدیگران سهم خویش را صادقانه انجام دادیم و منادی امنیت، صلح، برابری، برادری، مدنیت و هر روش انسانی دیگر در نظام های پساوحشیانی طالبانی شدیم و به جنگ و خشونت «نه» گفتیم و این دال برآرزوی ما بمثابهٔ یک افغانستان واحد و مرفه بوده است. اما، متأسفانه طی بیش از یکدههٔ گذشته که شاهد ورود ده ها میلیارددالر کمک های مالی جهانی هستیم، ما شاهد برآورده شدن آرزوهای مان در این سرزمین نبودیم و اینهم دال برفقدان آگاهی زعمای قدرت در افغانستان از تیوری عدالت اجتماعی بوده است؛ و این تأثیرغفلت دولتمردان افغانستان است که هربار شهروندان را برای دفاع از حقوق انسانی شهروندی آمادگی بخشیده پای آنها را به جاده ها و سرانجام ارگ ریاست جمهوری برای مطالبهٔ حقوق انسانی شهروندی کشانیده است.

اسفبار این است که رهبران حکوت نه در همچو فکر (توزیعی عادلانهٔ منابع قدرت) اند و نه میدانند چگونه به آن بِیندیشند و این ناشی از سیاست های کور قبیلوی است که افغانستان را همیشه در مواجهه بابحران های اجتماعی قرارداده است که منبعد چونان مساله قابل تحمل نیست و ما (من و تو) می توانیم به آن نقطهٔ پایان را بگذاریم و از جنبش روشنایی حمایت کنیم و تیوری حق تعیین سرنوشت را در افغانستان تبارز دهیم.

محمد هادی قاسمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما روزي اين قبيله گرا هارا به زمين خواهيم كشاند
و برابري و برادري را حاكم خواهيم نمود.
انشالله :آن روز دور نخواهد بود چناچه رژيم هاي پليدي ديگر در جهان توسط عدالت خواهان به زير كشيده شده اند...
لياقت محسني

>>>   اوه مردم ؛ امروز گلبدین به زور تفنگ حق ناحق خود ره می گیره شما هر روز در سرک ها چیغ بکشید، امروز و همچنین در تاریخ افغانستان منطق حق، نه حاکم بود و نه حاکم خواهد شد. لذا از بی فکری رهبران شما است که همین قدر بدانید سلاح تان بی جهت از شما گرفته شد، منطق افغانستان منطق جنگ است به سر و صدا ها عادت ندارد و حرف منطق در کله کچل و کلها نمیره لذا برای کاسب کاران مزاحمت ایجاد کردند فائده ندارد.
رهیاب

>>>   سکوت نکنید فریاد بیهوده زده گلو های خود را پاره کنید وسابقه خویش را هم مرور نمائید چه بودید چه شدیه حالا بخیر میخواهید پس به نقطه اولی بر گردید خداوند شما را بر گرداند و همیشه مانند سابق خوار و ذلیل و سقابه باشید.

>>>   صبر تلخ است ولی ثمر شیرین دارد

>>>   بي عقلي عده محدود با عث از بين رفتن همين برق وارداتي نا چيز خواهد شد، فكر كنيد، از شعارات بي معنا و ميان خالي چيزي ساخته نميشود. صبر تلخ است و لكن بر شرين دارد،

>>>   سران حکومت زبان منطق وعدالت خواهی را نمی فهمد چون که نه به قانون اسلامی عقیده دارند ونه به دمکراسی ومدنیت،پس دو راه دیگر باقی می ماند،اول تظاهرات عظیم در طول یک هفته در اطراف ارگ وداخل شهر وبستن همه خیابانها وفلج کردن فعالیت شهر تا حکومت مجبورشود صدای مردم را بشنود،دوم اکر بازهم سران حکو مت به لجبازی کند آنوقت همان طور که با رای به اینها اینها را به قدرت رساندیم میتوانیم از قدرت بکشیم پائین تا دیگر هیچ فرد حاکمی به خود حتی فکر تبعیض را به خود راه ندهد.
نادر از دایکندی

>>>   محمد هادی قاسمی می نویسد:" بنابرآن در تمامی ادوار انتخاباتی بیشتر ازدیگران سهم خویش را صادقانه انجام دادیم ".
آیا شما ها در هیچ زمان نمی دانیستید، که این دولتمردان دست نشانده های امریکا اند، نه انسان های ملی؟ آیا نمی دانستید، که اینها فقط برای منافع امریکا به این مقام پیشنهاد شده اند نه برای منافع مردم افغانستان؟
حالا فغان نزنید: خودکرده را نه درد است نه درمان!

>>>   انعده از برادران مردم هزاره که بخواست و فشار کریم خلیلی ومدبر این دو تن که در زمان قدرت شان فیصله برق از راه سالنگ صورت گرفته است فریب اینها را نخورید این دوتن محرک تان مسله خط برق توتاپ برایشان مطرحه نیست هدف از قدرت خواهی و سود جویی خود شان است اگر هدفاز تیر شدن لین ۵۰۰ کیلوالت ازمسیر بامیان میبود به چنین فیصله ای در زمان ریاست جمهوری کرزیکه یکی از ها معاون ریاست جمهوری ودیگراشریساداره امور یعنی همه کاره بودند قانع نمیگردیدند وچنین تظاهرات را براه می انداختند بروید پی کار وغریبی تان اینها از نام شمامردم انقدرپول ودارایی ذخیره کرده اند که اولاد اولاد شانرا بس است اما شما بیچاره ها صادق وغریبکار چه جز کسب وکار مزد دست تان دیگر چیزی بدسترس ندارید واینها حتی از اموال چاولکرده شان اندکترین مساعدت را تاکنون بشما نکرده اند واز حال واحوال شما خبری ندارند کهبا چهمشکل دستو پینجه نرم میکنید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است