در صورت صلح نیازی به حضور خارجی ها نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116351 منبع: پرینت

مسوده صلح با گلبدین حکمتیار در منزل سید احمد گیلانی، رییس شورای عالی صلح امضا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، موسی فریور، استاد دانشگاه گفت: با مذاکراتی که میان حزب اسلامی حکمتیار و دولت صورت گرفته، یکی از برنامه ها پایان یافتن حضور نظامی خارجی ها در افغانستان است. دولت افغانستان هم گفته است که در صورتیکه صلح در افغانستان تامین شود ما نیازی به حضور خارجی ها در افغانستان نمی بینیم.

وی افزود: بنابراین گمان ها بر این می رود که با آمدن یک بدنه از مخالفان مسلح در نظام موجود، دیگر مخالفان نیز تشویق می شوند که به کوشش های دولت لبیک بگویند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین قرار است یک توافقنامه جداگانه با امریکا نیز امضآ کند و در آن تاکید کند که هر وقتی که صلح در افغانستان تامین شد، دولت امریکا باید بلا فاصله در قسمت خروج قوای خویش و یا تنقیض قوای خود در افغانستان اقذام کند، در غیر آنصورت گلبدین دوباره به پاکستان خواهد رفت و دولت امریکا هرچقدر عذر کند، امکانات باز گشت او دوباره به افغانستان کم میشود.

>>>   اگرخارجیها بخواهد صلح درافغانستان پایدار میشود اگرنخواهد امکان ندارد عامل جنگ وصلح خارجیهاست ماوشما اولاً باخارجیها صلح بکنیم .

>>>   در صو رتیکه جنگ نبا شد خار جی ها باید کشور حتمی و ضروری تر ک نما یند

>>>   غلط نکنید گلبدین برای صلح نیامده است . آی اس آی پاکستان و نواز شریف وی را در بدنه دولت به منظور جاسوسی گماشته است. اکر حکمتیار صلح میخواست پانزده سال اضافی در پاکستان سپری نمی کرد . حالا گلبدین دو پلان دارد که هم از دولت کابل مثل هندو جزیه بگیرد و هم باداران اصلی خود را در پاکستان خوش نگهدارد . گلبدین دور یا نزدیک دو باره نزد باداران خود پاکستان می رود.

>>>   اگر خارجی ها بیرون بروند . امارت اسلامی هم صلح خواهد کرد .
حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است