تظاهرات ضد آمریکایی مردم هیروشیما علیه اوباما
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۵/۳/۸ کد خبر: 116337 منبع: پرینت

همزمان با سفر رییس جمهور آمریکا به هیروشیما، مردم جاپان ادام به برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان از اینکه رییس جمهوری آمریکا حاضر به عذرخواهی از بازماندگان این حادثه نشده به شدت عصبانی بودند و شعارهایی نیز علیه او سر دادند.

معترضین با در دست داشتن دست نوشته و پلاکارت هایی اعلام کردند که حقوق قربانیان و خانواده های آنها با رفتاری که اوباما امروز در پیش گرفت، نادیده گرفته شده است.

ظهر روز جمعه «باراک اوباما» به عنوان اولین رییس جمهور آمریکا از زمان بمباران اتمی هیروشیما تا کنون، ساعتی قبل وارد این شهر شد.

سفر اوباما به هیروشیما در حالی است که وی پیش از انجام این سفر اعلام کرده بود به خاطر اقدام آمریکا در جنگ جهانی دوم برای بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی از مردم جاپان عذرخواهی نمی کند.

رییس جمهور امریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در سخنرانی‌های خود در این سفر قصد دارد بابت این حادثه عذرخواهی کند یا نه گفت: «نه، (عذرخواهی نمی‌کنم) زیرا به نظر من درک این نکته اهمیت دارد که رهبران (کشورها) در میانه جنگ هر نوع تصمیمی را اتخاذ می‌کنند.»

طبق اعلام جاپان، تا پایان سال ۱۹۴۵ میلادی حدود ۱۴۰ هزار نفر در اثر حمله اتمی امریکا به هیروشیما که ۶ آگوست همان سال (۱۵ مرداد ۱۳۲۴) روی داد جان خود را از دست دادند. عده زیادی نیز تا چندین سال پس از وقوع این بمباران در اثر بیماری‌ها یا جراحات حاصل از پرتوهای رادیواکتیو آن جان باختند.

امریکا در تاریخ ۹ آگوست ۱۹۴۵ (۱۸ مرداد ۱۳۲۴) ناگازاکی را نیز بمباران اتمی کرد. حدود ۷۴ هزار نفر تا پایان همان سال در اثر این بمباران جان باختند. بمباران اتمی جاپان در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم روی داد و جاپان ۶ روز بعد از آن تسلیم شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است