پاسپورت افغانستان، بی ارزش ترین جهان
گذرنامه‌های سومالی، افغانستان، پاکستان و عراق به عنوان "بدترین گذرنامه‌های جهان" شناخته شده و در ته جدول رده بندی جهانی قرار دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۳    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116318 منبع: پرینت

نتیجه یک بررسی جدید نشان می دهد آلمانی‌ها معتبرترین پاسپورت جهان را دارند. پاسپورت المانی درصدر کل جهان می باشد که که با این پاسپورت می توانید بدون (محدودیت ویزا) به ۱۷۷ کشور جهان سفر نمایید و یا در فردوگاه ها ویزا دریافت نمایید.

یکی از دلایل مهم در این مورد، روابط خوب سیاست خارجی المان می باشد، دارندگان پاسپورت سویدی در رده دوم جای دارند.
طبق ارزیابی شرکت "هنلی و شرکا" که در زمینه تابعیت و مهاجرت که در لندن مستقر است، در حال حاضر ۲۱۸ کشور و محدوده مرزی درجهان وجود دارد. شهروندان آلمانی از این میان می‌توانند به ۱۷۷ کشور آزادانه سفر کنند.

پس از آلمان ‌ها، دارندگان پاسپورت سوید قرار دارند که از امکان آزادی سفر به ۱۷۶ کشور برخوردارند.
فرانسه‌، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا به طورمشترک در جایگاه سوم قرار دارند.
شهروندان آمریکایی، بلجیمی، دانمارکی و هالندی با امکان سفر به ۱۷۴ کشور درجایگاه چهارم جای گرفته‌ اند.

در این رده‌ بندی گذرنامه‌های سومالی، افغانستان، پاکستان و عراق به عنوان "بدترین گذرنامه‌های جهان" شناخته شده و در ته جدول قرار دارد) در بیش از ۱۶ سال گذشته ده ها سفیرکبیر و جنرال قونسل از برلین، بن و منشن به المان پناهنده شده و به افغانستان برنگشته اند. شماری آتشه اقتصادی و نظامی نیز از برلین فرار نموده و یا در المان و سایر کشورهای اروپایی پناهنده شدند.

گفته می شود شماری از مقام های ارشد حکومت در مقام های مختلف دولتی و نظامی که به بگونه ای به المان و سایر کشورهای از اروپایی رفته اند پناهنده شده و به کشور برنگشته اند.
دومقام ارشد سفارت افغانستان در برلین تابعیت دوگانه داشته و گفته می شود یکی از آنها که حدود بیش از ۴۴ سال است در آلمان زندگی می کند. 22 سال است در جنرال قونسلگری افغانستان در بن و سفارت افغانستان در برلین بدون وقفه دیپلومات بوده و هیچگاه بیشتر از دو ماه را در افغانستان سپری نکرده و فقط منتظر حکم تقرر خود به سفارت افغانستان در برلین بوده و فورا به آلمان برگشته است.
می توان گفت که در ۱۶ سال گذشته نصف کارمندان سیاسی افغانستان در کشورهای جهان پناهنده و یا از کار برطرف شده و جای آنها را سران اقوام و دوستان مقام های حکومت افغانستان گرفته اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر اول حکومت فاشیستی غنی است که پاکستانی هارا بخاطر کاسه لیسی هم پاسپورت میدهد و هم تذکره در حالیکه پاکستانی هرگز اوغان شده نمیتواند چون او به وطن خود وفاداراست . دوم مردم خودما مقصر بدنامی خود در جهان هستند چون همه در فساد غرق هستیم بخدا شرم است برای ما به صفت یک شهروند که مربوط یک کشور فاسد مانند اوغانستان هستیم . باید این نام تحمیلی تعغیر کند چون از روزیکه این نام بالا این خاک تحمیل شده است این خان بدنام شده است.

>>>   مـهـاجـر افغانستان بی ارزشترین مهاجـر

>>>   چنین خبری که نفع مردم ودولت در ان متصور نیست جز بدنام ساختن وبی ارزش ساختن کشور پس ضرورت اینچنین اخبار برای کسیکه خود را مربوط این کشور میخواند اصلا ضروری نیست وبرای اقای منجم زاده باید گفت که از سال ها است که خودت تابیعت کشور المان را بخود کسب کرده اید باید که از المان صفت کنید نسبت به افغنستان خداوند المان را بتو نیک ومبارک کند وافغانستان رابمردمی که در داخل کشور اند .

>>>   لاف و پتاق تان را کم کنید۰
بی فرهنگ ترین گروه کشور امروز لاف تاریخ و فرهنگ ۵۰۰۰ ساله را میزنند۰ از انسانیت نمیدانند و اسمش را اوغانیت گذاشته اند۰ به انفجار، انتحار، زن ستیزی،و وحشت افتختار میکنند۰
ما را تیر از این اوغانیت شما که در آن نسانیت نیست۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است