چهار گزینه درباره انتقال برق به مناطق مرکزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116311 منبع: پرینت

چهار گزینه درباره انتقال انرژی به مناطق مرکزی مطرح است که البته علت بنیادی آن خطا کاری شرکت برشنا و وزارت انرژی در سال 2013 است. این شرکت بر خلاف کار علمی و تحقیقی فیشنر مسیر بامیان را تغییر و طرح مسیر سالنگ را بر شرکت معتبر فیشنر تحمیل کرد و این اتفاقات در زمان حکومت قبلی رویداد.

گزینه اول پروژه علمی و منطقی مسیر بامیان وردک بود. گزینه دوم و تحمیلی برشنا و وزارت انرژی مسیر سالنگ شد. گزینه سوم انتقال برق از پشته سرخ به بامیان بود و اما به دلیل مخالفتهای جدی و منطقی کمیسیون تشکیل شد که در طی هفته، گزینه چهارم یعنی مسیر دوشی بامیان را تایید کرد.

گزینه چهارم در واقع می تواند نقاط اشتراک مردم و حکومت باشد 300 میگاوات برق به بامیان و ایجاد سب استیشن در بامیان برای انتقال انرژی برای همه مناطق و ولایت های مرکزی غور، دایکندی بامیان و بخش های میدان، می تواند وجه مشترک توافق و تفاهم منطقی بین مردم و حکومت باشد.

300 میگاوات برق پروژه عظیم و تاریخی است و مکفی برای همه مناطق و ولایت های مرکزی. گزینه چهارم از باب ناگزیری و اشتباه حکومت قبلی است و فکر می کنم چاره غیر از این نیست و بی جهت سوته سیاسی و خط قرمز درستش نکنید. اما این پرسش و نگرانی هم باید مرتفع شود که واقعا 300 میگاوات برق به مناطق مرکزی، عملی است و مطلقا یک امر خیالی و رویایی نیست. حکومت و جناب محقق و دانش باید این ضمانت و اطمینان را به مردم بدهند. اصل گپ همین است دیگر نه معامله ای است و نه خیانت ملی.

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر معامله وخیانت ملی ازجانب ع وغ نباشد محقق ودانش در صف اول خاینین قراردارند که صف شان را ازمردم جدا نموده اند.
بله 300 مگاوات برای امثال ناطقی که نمی داند برق چه است وبرق رابا اریکین مقایسه می کند یک پروژه عظیم و تاریخی است. درحالیکه میدانیم هدف جنبش روشنایی عدالت وانکشاف متوازن می باشدوهمچنان حرکت بسوی خودکفایی.
بهتر است روشنفکر نمای عمامه پوش دیروز ونیکتایی پوش امروز مادرعرصه های که درتوانش نیست قلم را نرنجاند.

>>>   جناب نا طقی شما خود تان دردولت فعلی یک کاره هستید
لطفا هم به میخ و هم بعل نزنید . ولا یات مر کزی برق میخواهند که دولت انرا قبول کرده که تا سال 2018 برای شان
برق بدهد .بنا بر این معضله ی برق تا انجا که معلوم است حکومت متعهد گردیده ضمانت گرفتن از جناب دانش و محقق
از دید شما منطقی به نظر می اید ؟ جنبش رو شنایی اقدام
معقو لانه مدنی وانسانیی خود را به ملت محروم افغا نستان
و جها نیان با بر پا داشتن اعتراض قانونی ومدنی مسلمت امیز
نشان دادند که ا نعکاس گسترده جهانی داشت و موئثر هم واقع شد . امید وارم که "جنبش روشنایی" با توان مند یهای بیشتر عدالت خواهی و جلو گیری از تکرویهای حکومت با وسعت نظر واقعا ملی همیشه در صحنه حضور داشته باشند .

>>>   سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است. اینها راضی نمی شوند که 500 کیلو ولت برق را از این مسیر بکشند چگونه ممکن است 300 مگاوات برق را به این منطقه اختصاص بدهند.

>>>   ما مردم مناطق مرکزی خواهان عبور لین برق 500 کیلو ولت از مسیر اصلیش به بامیان ومیدان وردک هستیم،کاری نداریم سالنگ تنگ است یا کوتاه،چون سالنگ فعلا یک لین برق دارد،
چاووشی از دایکندی

>>>   چاوشی لیاقت تو همان الکین زنگ زده و همان سقابه آب بالای شانه ات و بردن بار است تو و برق بکلی دور است شما را اگر از مغاره بیرون بکشند و روشنائی را ببینید دید چشم تان کم میشود بناآ دید با الکین برایتان بهتر از کور شدن در داشتن برق است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است