راهکار موازین اخلاقی خبرنگاران افغانستان تصویب شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116299 منبع: پرینت

راهکار موازین اخلاقی خبرنگاران افغانستان با حضور جمع کثیری از خبرنگاران تصویب شد.

رییس جمهور غنی به خبرنگاران قول مساعد آزادی بیان و حمایت بیشتر از رسانه ها را داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، راهکار موازین اخلاقی خبرنگاران افغانستان با حضور جمع کثیری از خبرنگاران تصویب شد.

در کنفرانسی که به منظور تصویب راهکار موازین اخلاقی خبرنگاران شام گذشته در کابل برگزار شد، دیدگاه های خبرنگاران از 34 ولایت در قالب راهکارهای موازین اخلاقی برای هماهنگی بیشتر رسانه ها در جهت منافع ملی در 5 بند پاسخگویی، استقلالیت، توازن، کاهش آسیب و دقت بررسی و مفاد آن به تصویب رسید.

همچنین خبرنگاران در جریان این کنفرانس به افزایش تهدید ها و دسترسی نداشتن به اطلاعات نهادهای دولتی اعتراض داشته که با ارسال خوانش پیام رییس جمهور توسط شاه حسین مرتضوی، از سوی ارگ قول آزادی بیان و حمایت بیشتر از فعالیت های رسانه ای داده شد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تعیین موازین اخلاقی در نشرات و وسایل اطلاعات جمعی خیلی مشکل است.
مثلآ شخصی مینویسد که: بر پدر رییس جمهور ..... که لین برق را از بامیان تیر نمی کند و از سالنگ تیر میکند، اگر از بامیان تیر کند خوبتر است.
درینجا میشود در عوض .... کلمه رحمت را جابجا کرد و آن را ارتباط بدهد به جمله اگر از بامیان تیر کند خوبتر است و یا این که در عوض ..... کدام کلمه دیگر را جابجا کرد و آن را به جمله که لین برق را از بامیان تیر نمی کند، پیوند داد.
بنآ درین حالات .....دو مفهوم را ارایه میکند که در یک رسانه آزاد مردم آزاد هستند که هر مفهومی را میخواهند ، پیش خویش تصور کنند و با صدای خفیف و یا صدای بلند آن را ابراز دارند.
امید وارم نشر شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است