مجازات دست ندادن با جنس مخالف!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116288 منبع: پرینت

مقام‌های محلی در سوییس طی حکمی اعلام کردند مسلمانان نباید به بهانه باورهای مذهبی از دست دادن با معلمان جنس مخالف خودداری کنند.

مسوولان آموزش و پرورش شهر بازل روز چهارشنبه با صدور این حکم تصمیم قبلی خود مبنی بر مستنثی بودن مسلمانان از دست دادن با معلمان جنس مخالف را لغو کردند.

به موجب این حکم، والدین و قیم دانش آموزانی که از دست دادن با معلم جنس مخالف امتناع کنند با جریمه‌ای تا مبلغ 5 هزار دالر مواجه خواهند شد.

این مسوولان در بیانیه‌ای اعلام کردند: «یک معلم این حق را دارد که دست دادن را (از فرد مقابل) مطالبه کند.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که یکی از مکتب ها به دو بردار 14 و 15 ساله سوری تبار اجازه داده بود با معلم زن خود دست ندهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم که بطور مستقل از سوی این مکتب و بدون اطلاع مقام‌های بازل اتخاذ شده بود، جنجال‌هایی را در سوییس رقم زد.

در این گزارش آمده است دست دادن در مکتب های سوییس با معلمان به نشانه احترام بوده و یکی از سنت‌های نهادینه در این کشور است.

مقام‌های سوییسی در توجیه این حکم اعلام کردند: «منافع عمومی مرتبط با برابری جنسیتی و ادغام اتباع خارجی در جامعه سوییس بسیار مهمتر از نگرانی‌های مربوط به آزادی عقاید دانش آموزان است.»

مسوولان آموزشی بازل همچنین با اشاره به دو دانش آموز سوری اعلام کردند اگر آنها از دست دادن با معلم خود امتناع کنند «مجازات‌هایی که قانون تعیین کرده اعمال خواهد شد.»

در همین حال، مقام‌های محلی اعلام کردند روند اعطای تابعیت سوییس به این خانواده سوری را بر سر این مساله متوقف کرده‌اند.

سوییس 8 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 350 هزار نفر آنان مسلمان هستند.

از جمله موارد جنجالی دیگر مربوط به مسلمان در سوییس می توان به جریمه خانواده هایی اشاره کرد که خواسته بودند دختران آنها در کلاس های شنا که با پسران بصورت مختلط برگزار می شود، حاضر نشوند.

با این حال مسلمانان سوییس موفقیت هایی را در دادگاه ها علیه مکتب هایی که خواهان قدغن کردن حجاب شده بودند داشته اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وباید دست دادن باجنس مخالف به دلیل مخالف ادب بودن درفرهنگ مابه 5000دالر جریمه هردوطرف و یاطرف اجبار دهنده محکوم شود.
شیوا بلخ

>>>   جالب است! یحک سویسی غیر مسلمان نمیخواهد کلاه سفید به سر گذاشته و در صف نماز گزاران در مسجد بایستد ، چون شامل معتقدات مدهبی اش نیست، حالا باید او را مریمهء نقدی کرد؟!!!
آزادی بیان و آزادیعمل و آزادی عقیده، در صورتیکه به جامعه ضرری را متومه نسازد، حق مسلم هر فردی است و هیچ کس و هیچ دولت و قانونی حق ندارد یک امر مباح را بر شهروندانش ، تحمیل کند.
فکر میکنم نظام قرن 21، به طرف بربریت ، رجعت میکند!
در اخیر اگر خواسته باشم نظر شخصی ام را بنویسم، من در کل، طرفدار دست دادن با همدیگر نیستم چه با جنس مخالف، چه با جنس موافق ، چه با معلم و چه با شاگرد! چون تنقیقات اتیر نشان داده است که اکثر میکروب ها ( خصوصا" ویروس ها ) از طریق دست دادن و رو بوسی ، از یک شخص به فرد دیگر انتقال میکند . اگر متوجه شده باشید یک مریضی شدید چشم ، در سال گذشته، میان عدهء زیادی افراد، شیوع پیدا کرده بود که بیشتر از یک ماه باعث نارانتی شدید چشم افراد مبتلا گردیده بود و حتی تعدادی از آین افراد مصاب این نوع چشم دردی ویروسی، به تناقص فوهء دید هم دچار شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است