اهداف اوباما از سفر به ریاض چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۵/۳/۶ کد خبر: 116283 منبع: پرینت

اینکه باراک اوباما ریس جمهور آمریکا در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری خود راهی عربستان می‌شود و اظهارات علنی و نسبتا تند او علیه ریاض، این سوال را مطرح می‌کند که اهداف وی از این سفر چه بوده است؟

پایگاه خبری العهد با بیان این مطلب نوشت در پاسخ به این سوال می توان گفت: بنظر می‌رسد این سفر سه احتمال داشته باشد، اول اینکه اردک لنگ (رییس جمهور آمریکا پیش از ترک کاخ سفید) کار دیگری برای انجام دادن نداشت که این احتمال بعید است.

دوم اینکه وی درصدد تحکیم نشست عربی_آمریکایی به عنوان یک رخداد سالانه و تکمیل موارد مورد توافق نشست کمپ دیوید در سال گذشته بود که در این صورت این سفر فرصتی برای تجدید تعهدهای آمریکا مبنی بر حمایت از کشورهای عرب خلیج فارس بویژه عربستان فراهم می‌کرد و چه بسا اوباما با این اقدام درصدد کاستن از خشم عرب های خلیج فارس از بال نزدیک شدن واشنگتن به تهران بود.

سوم: اوباما با چهارمین سفر به عربستان درصدد نهایی کردن موضوعات مرتبط به این کشور در دوره ریاست جمهوری خود بود تا در دوره جدید و به عبارت بهتر پس از انتخابات ریاست جمهوری آینده، چیزی در این مورد باقی نماند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اوبا ما با مسافرت های خویش به کشور های مختلف قرار داد های اقتصادی با کشور های مذکور میبندد و حق خود را میگیرد. کدام کار دیگر ندارد.
مثلآ در ویتنام که یک کشور فقیر است،قرارداد فروش یکصد و شصت طیاره بویینگ امریکایی را حاوی مبلغ حدودآ دوازده ملیارد دالر میشود، با ویتنام امضآ کرد. این که سهم او از بستن این قرار داد چقدر میشود، شرکت بویینگ به وی انتقال خواهد داد و در اسناد آینده معلوم خواهد شد.
همینطور با عربستان. در سفر قبلی اش که حین دست دادن با شهزاده های سعودی بود و ملاقات اش نظر به آذان وقت نماز برهم خورد، قهر شد و به امریکا آمد و نرخ تیل را فی بیرل به بیست و شش دالر رساند، حالا کم کم قارش نشست کرده است و روابط اش با عربستان خوبتر شده است و قیمت تیل باز بالا رفته است، به عربستان میرود و حق خویش را میگیرد.

>>>   هدف از سفر اوباما به سعودی سرکشی به نوکران خود و دادن آخرین رهنمودهایش برای ایجاد اختلاف بیشتر توسط خاندان آل سعود در جهان اسلام است . عایشه از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است