کردها دست به دامن اسراییل شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۵/۳/۵ کد خبر: 116238 منبع: پرینت

کردها برای اعلام نزدیکی خود به اسراییل و راضی کردن صهیونیست‌ها برای حمایت از آنها اخیرا یادبود هولوکاست را در اربیل، مرکز اقلیم کردستان برگزار کرده‌اند.

تسفی بارییل، کارشناس اسراییلی امور عرب در روزنامه عبری هاآرتص می نویسد که کردها برای ایجاد کشور مستقل کردستان از یهودی ها کمک خواسته اند.

به گزارش وبسایت شبکه خبری الجزیره، بارییل در اینباره گفت که کردها بر این باورند که عراق کشور شکست خورده و از هم پاشیده ای است که این مساله سبب شده شهروندان عراقی در وضعیتی زندگی کنند که آینده ای برای خود متصور نباشند، برای همین کردها به این اعتقاد رسیده اند که جدایی از عراق تنها گزینه پیش روی آنها است، برای همین به دنبال برگزاری رفراندوم در نزدیک ترین زمان ممکن هستند تا آینده را خود را به این ترتیب مشخص کنند. در سایه این تصور بسیاری از کردها با وجود این که می دانند رسیدن به استقلال چه عواقب سختی را برایشان به دنبال خواهد داشت به دنبال گزینه استقلال رفته اند.

بارییل در بخشی از این یادداشت خود فاش کرد که در روزهای اخیر شماری از مقامات عالیرتبه اقلیم کردستان به امریکا سفر کرده اند که در میان آنها شیرزاد مامسنی، نماینده یهودی ها در وزارت امور ادیان اقلیم کردستان عراق نیز به چشم می خورد. این هیات با نمایندگان لابی صهیونیست ها در واشنگتن، پایتخت امریکا دیدار کرده و از آنها خواسته است که از اسراییلی ها بخواهند از آنها حمایت کنند تا بتوانند اعلام استقلال کنند. آنها همچنین از یهودی ها و اسراییلی ها خواسته اند که تصمیم گیران اصلی در امریکا را برای اعلام استقلال کردستان مجاب کنند.

بارییل در بخش دیگری از یادداشت خود می نویسد که کردها برای اعلام نزدیکی خود به اسراییل و راضی کردن صهیونیست ها برای حمایت از آنها اخیرا یادبود هولوکاست را در اربیل، مرکز اقلیم کردستان برگزار کرده اند که برای نخستین بار بود چنین مراسمی از سوی کردها برگزار می شود. همچنین اقلیم کردستان در اقدامی بی سابقه اداره جدید وزرات ادیان ویژه اتباع یهود راه اندازی کرده که در کنار دیگر طوایف و ادیان به فعالیت می پردازد.

بارییل در این یادداشت همچنین می نویسد که هزاران یهود در اقلیم کردستان عراق زندگی می کنند، و دولت اقلیم کردستان اجازه داده است که آنها معبد یهودی جدیدی در محدوده کردستان بسازند و منطقه قدیمی یهودی ها در اقلیم کردستان نیز بازسازی شود. آنها گمان می کنند که در سایه روابط تاریخی میان کردها و اسراییل فرصت مناسبی به وجود می آید تا روابطشان با کشورهای غربی تثبیت شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه اینها نقشه امریکا و بخصوص اسراییل برای تفرقه بین ملتهای مسلمانان است که می خواهند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند تا اتحاد انها با هم میسر نشود و نتوانند علیه اسراییل عمل کنند در این بین از افراد خائن و مردم نااگاه استفاده می کنند و با پول و تبلیغات سعی می کنند به اهدافشان برسند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است