واکنش ها درباره مرگ ملا اختر منصور
جاده برای پیروزی برای صلح و ثبات از هر زمانی هموارتر است. اوباما هم می خواهد در پایان ریاست خود نشان دهد که اسامه و رهبران تروریست را کشته و امریکا و غرب و افغانستان را نسبت به هر زمانی مصون و امن کرده است. 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۵/۳/۳ کد خبر: 116182 منبع: پرینت

تحلیل و ارزیابی من این است که مرگ ملاعمر طالبان را به چند دسته و انشعاب خونبار تقسیم کرد که دیگر احتمال یکجا شدن شان غیر ممکن شده است.

دسته ملا رسول با گروه اختر محمد منصور بجای اتحاد، خونین ترین جنگ ها را بین خود آغاز کرد و دسته ها و گروهای زیادی با مرگ ملا عمر بسوی داعش رفتند. اما حالا با مرگ اختر محمد منصور طالبان با سرنوشت فلاکت باری روبرو می شود.

اولین قربانی جنگ بهاری طالبان اختر محمد رهبر این گروه است و عملیات عمری و بهاری طالبان با شکست و ناکامی دردناک و تلخی مواجه شد. منصور خبط های زیادی داشت. انتخاب سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی بحیث معاون اول طالبان یکی از خبط ها و اشتباه های استراتژیک بود.

شبکه حقانی از نظر آمریکا وصل به القاعده دشمن استراتژیک آمریکا است و این قضیه گر چه با ترغیب ای اس ای صورت گرفت اما در کل کار حکومت پاکستان و روابط این کشور با آمریکا را دشوار ساخت. منصور از نظر مردم افغانستان چهره منفور جنگ طلب نفرت انگیز و مربی انفجار و انتحار در افغانستان بود و در زمان منصور شاهد هول انگیز ترین انفجارها در افغانستان بودیم.

انفجار شاه شهید، اکادمی پولیس ریاست 10 و حمله بر قندوز و... در زمان اختر محمد منصور انجام شد. رهبر جدید طالبان پروسه صلح را خراب کرد و گفت که صلح پر پاگند دشمنان است و طالبان با حکومت افغانستان صلح ندارد.

واکنش مردم از مرگ وی توام با شادی است زیرا منصور رسما عملیات بهاری و عمری را علیه مردم افغانستان راه انداخت البته که خود در این سیاه چاله افتاد. منصور دردناک ترین قربانی حمله های بهاری طالبان شد. وی دام مرگ برای مردم گسترانده بود اما خود در این دام گرفتار و با حمله بی سر نشین کشته شد. اختر محمد منصور هرچه بود ولی هرگز رهبری برای صلح و سیاست نبود. ملاعمر هم هرگز، حتی یک روز برای صلح فکر نکرد. اینها رهبران خون آشام مزدور و پلیدی بودند که تنها برای جنگ و خونریزی خلاقیت برندگی و استعداد داشتند.

حالا منصور به کام مرگ غلطید طالبان از هر زمانی بدبخت، مفلوک و مستاصل شده است. طالبان دچار انشعاب های خونین و رهبری منسجم ندارد. روزهای خوبی برای حکومت افغانستان و روزهای بدی برای طالبان رقم خورده است. فرصت از هر زمانی برای صلح و ثبات مساعد شده است. ملامنصور و ملاعمر سدها و موانع اساسی صلح، نابود شده اند. پاکستان هم تقریبا دست اش خالی شده و مهره های اصلی بازی شطرنج خود را از دست داده است.

جاده برای پیروزی برای صلح و ثبات از هر زمانی هموارتر است. اوباما هم می خواهد در پایان ریاست خود نشان دهد که اسامه و رهبران تروریست را کشته و امریکا و غرب و افغانستان را نسبت به هر زمانی مصون و امن کرده است.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   كسي كه نوكر باشد صلاحيت ندارد.
اون فقط ربات بود.
گرداننده او بدبخت پاكستان بود.
در يك ويديو ديدم كه اي آس اي او را به اعضايش معرفي ميكرد و ميگفت كه.
اين يكي از دوستهاي ماست كه در تباهي و بربادي افغانستان دست دارد.
كاري كه پاكستان در چهل سال براي نابودي افغانستان نتوانست اين دوست ما در شش ماه انجام داد.
يكي از اعضاي اي آس اي ميپرسد كه اين شخص چه كاري كرده كه ما اينقدر تقديرش كرديم؟
ملا منصور ميگويد كه من بيش از ٢٠٠٠٠ افراد بيگناه را كشتيم.
بيش ٩٠٠ مكتب را اتش زديم.
بيش ٢٥٠٠٠٠٠ متعلم را از رفتن به مكتب مانع كرديم.
خدمات برق رساني افغانستان را مختل كرديم.
چقدر داكتر انجنير و مغز هاي متفكر را كشتيم.
نيم مردم افغانستان را اواره و دربدر كرديم.
ديگه چي مانده كه نكرده باشم هه.
اي آس ميگه زحمت زياد كشيدي ولي كافي نيست دوست من.
ما وقتي از تو راضي ميشيم كه همه افغانستان را نابود كني.
وگر نه جايي روانت ميكنيم كه ملا عمر رفته.
اين ويديو دوهفته پيش بدستم رسيده.
البته نتوانسته خواسته ارباب هايشه براورده كنه و اونها هم
به جهنم واصل كردش.
اجمل احمدزي از لندن.

>>>   این هم عاقبت مزدوری امریکا.......

>>>   اقای یوسفزی دیدی مزدوری امریکا عاقبت ندارد تا وقتی گوش به فرمانش هستی کارت ندارد ولی اگر برخلاف دستور امریکا عمل کنی عاقبتت مثل ملا عمر وملا منصور میشود .بیا هنوز هم دیر نشده دست از خیانت ونوکری پاکستان وامریکا بردار وبه کشورت خدمت کن .اگه افغانستانی هستی وگرنه مرگ با ذلت وجهنمی گرم برایت ارزو دارم.

>>>   تو أيا مزدرو نيستًى؟؟ با فرق كه تو و أمثال تو نوكر هاى به طم و تاب هستيد كه هر. جه بادار بخواهد اماده مى كنيد!!! حتى إز بردن و أوردن خواًتين به بكرام هم درسا نمى كنيد!!! نوكر ٤٢ مملكت !!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است