امید به فردا
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۱    ۱۳۹۵/۲/۲۹ کد خبر: 115995 منبع: پرینت

از هر چیزی که بگذریم دقت و زحمت دوستان جوانم در روی صحنه و پشت صحنه قبل و بعد از روز تظاهرات زیبا و مدنی ۲۷ ثور در خارج و داخل کشور برایم بیش از هر چیزی امید بخش بود و هست.
جوانانی سرکش و مغرور که به مقتضای فهم و سن شان آنچه می کنند و آنچه خواهند کرد سرجمعش بخیر آینده وطن خواهد بود.

برخی از تشکیلات و احزاب جوان هم زحمت خود برای ایجاد و استفاده از موج سیاسی بوجود آمده را کشیدند که البته طبیعت کار احزاب و تشکیلات سیاسی همین هم هست.
اما اصلاحات پروسه زمانگیر و بطئی است در هر کشوری بخصوص افغانستان با ساختار قومی و فرهنگی متکثر و گاها پر چالشش.
دوست داشتم از جوانانی یاد کنم که مرا به علت نگاه انسانی و فعالیت های مفیدشان به تحسین واداشتند.
دوست دارم از برخی یاد کنم که در ذهنم مانده اند و دیگرانی که امید زیادی به آنها دارم.

از جمله این دوستان؛ در خارج از کشور جعفر عطایی ، احد بهادری و بلال نوروز بیگ و در داخل کشور تلاش های رحمان رحمانی، تقی امینی، نبی احمدی، ذکی دریابی، داود ناجی و ده ها و هزاران جوان دیگر در دوران جنبش روشنایی برایم امید بخش بود و در کنار ان دوستان دیگری چون سنگر امیرزاده، زمری باهر، طوفان وزیری، فهیم فرواک، مجیب رحیمی، هارون معترف، سالم وحدت، فریدون الهام، داکتر کاظم، آثار حکیمی، مجیب مهرداد، عبدالله خنجانی، میرویس آریا، رضا محمدی، علی امیری، اسد بودا، شجاع محسنی، آصف آشنا، یاسین صمیم، ودود پدرام، محمد حیدری و هزاران جوان پشتون، تاجیک، ازبک و هزاره و دیگر اقوام سرافراز کشور، مرا به آینده وطنم امیدوارتر می سازد.

ممکن است در برخی موارد اختلاف سلیقه و عقیده داشته باشیم اما میدانیم که باید به هم احترام بگذاریم و تعامل با هم را بیاموزیم تا بنای محکم افغانستان فردا را گذاشته باشیم.
باز هم برای دوستان خوبم در جنبش روشنایی میگویم گاهی اوقات برای داشتن جامعه ای روشن و عادل باید زحمت دیگران را هم کشید. بار مسوولیت دیگران را هم کشیدن بخشی از مسوولیت عدالت خواهانه پیشگامان جنبش است .باید صبور بود و استوار...

سردار محمد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رحیمی صاحب همین عطائی را نباید تائید کنی چون دامن خودش را سرش بالا کرد

>>>   حرکت نادرست عطایی در مقابل شخص ریس جمهور غنی در بریتانیا خلاف همه موازین حقوقی وخلاف ازادی بیان بود نه تنها که این عمل جعفر عطایی قابل تایید ما نمی باشد بلکه انرا تقبح ونکویش میکنیم وعلاوتا کریم خلیلی معاون دوم ریس جمهور گذشته حامد کرزی و معاون ریس شورای عالی صلح که مردم رابخاطر مسیر لین برق توتاپ از ولایت بامیان تحریک کرده بود وبا این راه اندازی تظاهرات در یکروز ده ها ملیون افغانی بدولت و سکتور های خصوصی وکسب وکار شخصی مردم ضرب وارد کرده این عمل ان مغایر با وحدت ملی و تقابل با وحدت اقوام است مزید بر ان در چنین شرایط جنگ ودشمن در کمین نشسته چنین تظاهرات در کشور اب ریختن به اسیاب دشمن وهمکاری با طالبان ترورست اله دست پاکستان تلقی میگردد و این عمل مغرضانه ان اکثریت مردم تقبیح کرده من هم بنوبه خود ان عمل را تقبیح ونکویش میکنم .

>>>   نه سرداری و نه رحیمی حیف که ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است