دختران عربستانی طعم آزادی را می چشند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۹    ۱۳۹۵/۲/۲۹ کد خبر: 115963 منبع: پرینت

دختران عربستان پس از این می توانند بدون محرم برای نوشیدن چای و قهوه و آب میوه به مغازه ها بروند.

روزنامه انگلیسی تایمز روز سه شنبه در گزارشی نوشت: دختری که در یکی از مناطق اعیان نشین ریاض - پایتخت عربستان - زندگی می‌کند، برای اولین بار توانست به یکی از کافی شاپ‌های منطقه سکونتش برود.

تایمز در گزارشی با عنوان " دختران عربستانی درپی کاهش اختیارات پولیس دینی طعم آزادی را می چشند"، به نقل از آن دختر نوشت: وی می گوید که تا یک ماه پیش نمی توانست به کافی شاپ منطقه اش برود و با خیال راحت روی صندلی بنشیند، و هیچ یک از نیروهای پولیس دینی به او کاری نداشته باشد.

کاترین فیلیپ نویسنده این گزارش تأکید می کند: پولیس دینی عربستان که اختیارات فراوانی داشت ، تا چندی پیش مانع ورود دختران عربستانی به مراکز خرید و غیره بدون محرم می شد، ولی هم اکنون دختران بوی آزادی را استشمام می کنند.

فیلیپ افزود : پولیس دینی عربستان با مردم خشونت آمیز رفتار می کرد. برای نمونه 15 دانش آموز یک مدرسه دخترانۀ شبانه سال 2002 در آتش سوختند زیرا پلیس دینی به علت اینکه دختران هنگام آتش گرفتن خوابگاه شان حجاب به سر نداشتند، از نجات دادن آنها خودداری کرد.

فیلیپ در گزارش خود نوشت : موبایل و شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در کاهش اختیارات مستبدانه پولیس دینی عربستان داشت. کاربران شبکه های اجتماعی چندی پیش کلیپی را منتشر کردند که در این کلیپ یکی از نیروهای پولیس دینی عربستان دختری را مقابل یک مرکز خرید به باد لت و کوب می گیرد و به درخواست های عاجزانه دختر توجهی نمی کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اعراب جاهل وزن دشمن تا ابد اینها مسلمان نمیشوند همان دوره جاهلیت > دشمن تاریخی زن عرب !

>>>   پولیس بی فرهنگ عرب سوسمار خور بسیار وحشی بوده درجهان اینطور وحشت دیده نشده که دختران درآتش میسوزند نجات داده نمیشوند یا به رسورانت حق داخل شدن را ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است