خوبی ها و ضعف های تظاهرات کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115948 منبع: پرینت

اولین خوبی پایان مسالمت است. واقعا این رویداد با این فرجام مایه خرسندی شادمانی و سر بلندی ملت افغانستان گردید. گزارشگران بین المللی با ستایش فراوان از راهپیمایی امروز یاد کرده اند. رهبران حکومت وحدت ملی نیروهای امنیتی از پایان موفقیت آمیز ابراز خرسندی کرده اند. رییس جمهور، محقق و دانش طی پیام هایی از مردم بزرگوار افغانستان با بهترین کلمات ستایش کردند. نیروهای امنیتی با بهترین صورت ممکن امنیت را گرفتند دختران خردسال و جوانان شاخه های گل بدست پولیس می دادند. این ها رفتارهای ماندگار تظاهرات امروز است.

جوانان با پوشیدن لباس نارنجی شهرداری، اقدام به پاکی و پاکیزه گی جاده ها کردند. هدف از تظاهرات در خواست مطالبات مشروع عادلانه و انکشاف متوازن و تطبیق پروژه توتاپ بود و این منظومه را از خوبی های تظاهرات مردم کابل باید شمرد. اما این رویداد ضعف هایی نیز داشت.

نفوذ تعداد ولگرد و لمپن، کتک زدن خبرنگاران و بی نظمی در شعارها از ضعف های تظاهرات کابل بود و حکومت هم بیش از حد ضرورت موانع و کانتینر کاری راه انداخته و باعث گرفتاری های زیاد برای مردم گردید.

همانگونه که اشاره کردم تظاهرات و مطالبات مردم حق است اما سوء استفاده توسط مقام های حکومت پیشین و رادیکال سازی و سیاسی کردن نیز تا حدی از نواقص و معایب تظاهرات کابل شد که اصل هدف و عدالت و انکشاف متوازن را تحت الشعاع قرار می داد. اما پس از حادثه مدنی و تظاهرات مردمی، تحقق خواسته های مردم است و این کار تماما مرتبط می شود به مجریان و متولیان حکومت و دانش و محقق در درون حکومت باید به تعهدهای خود عمل نمایند و حکومت وحدت ملی خواسته های مردم را جدی گرفته و عدالت را تطبیق نماید.

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چندان از طرف سایر اقوام هم حمایت نشد و مردم چنان برداشت کردند که قوم هزاره امتیاز طلبی میکند و در عین حال میخواهد در اینده وسیله ء برای فشار دادن حکومت در اختیار داشته باشد. اگر حکومت بااین امتیاز طلبی تسلیم شد در اینده مهار کردن همچو خواست ها نهایت دشوار خواهد بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است