8 قرارداد به ارزش بیش از 790 میلیون افغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115933 منبع: پرینت

8 قرارداد به ارزش بیش از 790 میلیون افغانی روز سه شنبه در جلسه ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری منظور شد.

کمیسیون تدارکات ملی در ادامه نشست‌های قبلی خود، 8 قرارداد به ارزش مجموعی در حدود 792 میلیون افغانی را منظور کرد.
قراردادهای منظور شده در پنجاه و یکمین جلسه هفته‌وار کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رییس‌جمهور محمد اشرف غنی شامل پروژه‌های:

_بازسازی سرک لیسه نعمان چاریکار تا قلعه بلند ولسوالی بگرام
_ شبکه آبرسانی شهرک‌های خواجه رواش و امارات متحده عربی
_ ارایه خدمات مشورتی برای نظارت و ارزیابی قرارداد مربوط به فابریکه برق نغلو
_ تعدیل قرارداد ساختمان سرک کارته نو
_ نقلیه سیاه‌سنگ
_ گولایی تپه کارته نو
_ نساجی بگرامی
_ قرارداد اعاشه محصلان لیلیه و مریضان شفاخانه تدریسی دانشگاه ننگرهار
_ قرارداد انتقال های هوایی اردوی ملی
_ شبکه ارتباطی PBX
_ و یک بخش اطفاییه و ضد حریق می‌باشند.

قابل ذکر است که در قرارداد پروژه بازسازی سرک لیسه نعمان چاریکار تا قلعه بلند ولسوالی بگرام مربوط به وزارت فواید عامه نسبت به دور قبلی پروسه تدارکاتی آن حدود 102 میلیون افغانی کاهش قیمت بوجود آمده است.

همچنین در 3 قرارداد پیشنهاد شده وزارت دفاع ملی حدود 101 میلیون افغانی صرفه‌جویی صورت گرفته است.

در این جلسه پیشنهادهای گزارش هیات بررسی پروژه شفاخانه یکصد بستر ولایت کاپیسا نیز تایید شد و وزارت اقتصاد موظف گردید که در انسجام یک گروه مدیریتی برای این پروژه اقدام کند.

کمیسیون تدارکات ملی از نحوه تدارکات قدمه‌های ولایتی وزارت تحصیلات عالی اظهار نارضایتی کرد و این وزارت را مکلف ساخت که در همکاری با وزارت اقتصاد و ارگان‌های محلی اقدامات اصلاحی را روی دست گیرد.

طرح پیشنهادی وزارت دفاع ملی مبنی بر انسجام و عصری‌سازی تهیه و تدارک اعاشه قطعات مرکز و ولایت های آن وزارت، موضوع بحث دیگر کمیسیون بود.

رییس‌جمهور محمد اشرف غنی از مفکوره انسجام و عصری‌سازی به خاطر بهتر شدن کیفیت غذا و افزایش استفاده از تولیدات داخلی و تقویت شرکت‌ها و متشبثین داخلی استقبال کرده تاکید ورزید که در تدارکات باید روش مناسب رقابتی اتخاذ شود تا شفافیت و موثریت اقتصادی تام، تامین گردد.

در این جلسه وزرای مالیه، اقتصاد، مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور زیربنا، مسوولین اداره تدارکات ملی، ناظرین شفافیت از کاکس پارلمانی افغانستان، کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان و سیستیکا نیز اشتراک داشتند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا كند كه اين هشت جرنگانك را عادلانه بين هم تقسيم كنند.

>>>   بعد بگید رییس ‌جمهور محمد اشرف غنی , خوب نیست و فقط به فکر قوم خودش است , کل مرغ است , مزدور است , جاسوس است این همه توهین میکنید به رئیس جمهور به اسم آزادی بیان , آزادی و دموکراسی , والا هر کجای دیگر اگر اینطوری به رئیس جمهور یک کشوری توهین کنید سریع بازداشت می شود , ترکیه نگاه کنید کسی جرات توهین به اردوغان را دارد ؟ کشورهای عربی حاشیه خلیج کسی توهین کند به ۱۰ سال زندان محکوم میشود , کشورهای همسایه را نگاه کنید آیا کسی جرات توهین به رئیس جمهور تاجکستان را دارد در تاجکستان ؟ یا ایران ؟ یا ترکمنستان ؟ یا ازبکستان ؟

>>>   بد دوباره بگوئید اشراف غنی بد است و به ایشان توهین کنید , بهترین و با شرف ترین مرد افغان بعد از سقوط طالبان است ایشان , دزد نیستند و تا حالا هم دزدی نکردند مثل کرزای که تمام کمکهای بلاعوض امریکا و اروپا را بالا کشید و بد نخست وزیر احمق انگلیس دوید کامرون تمام کاسه و کوزه ها را سر اشراف غنی میشکند و یکسری خود فروخته هم برای معروف شدن توهین و تهمت بیجا میزنند پروژه توتاپ هم زمان کرزای تغییر مسیر داده شده بود و کار اجرایی اش به عهده دولت اشراف غنی شد .
جلال - بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است