امرالله صالح: با مردم صلح پسند همصدا شده ام
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115925 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، امرالله صالح، رییس پیشین امنیتی ملی و رییس جنبش سبز، خطاب به حکومت افغانستان گفت: ولایات بامیان ، غور و دایکندی مستعمرات دولت نیستند بلکه جز خاک افغانستان هستنند. مردم این ولایت ها می خواهند از ابتدایی ترین حق خود که تقسیم منصفانه منابع، ثروت و دسترسی به قدرت است دفاع کنند. لطفا با این مناطق به عنوان قلب افغانستان برخورد کنید نه به عنوان مستعمره دولت تان.

وی افزود: این رفتار باید پایان یابد. تقسیم روشنایی برق اگر به صورت مساوی نا ممکن است حد اقل به صورت منصفانه باید امکان پذیر باشد.

صالح گفت: با مناطق مرکزی کشور خویش و با مردم صلح پسند و قانون پذیر این ولایت ها همصدا شده میخواهم که از حق روشنایی و برق برخوردار شوند.

رییس جنبش سبز اضافه کرد: داکتر اشرف غنی، قبل از انتخابات گفته بود که من شریان های بسته مناطق مرکزی را باز می سازم و میگذارم که قلب افغانستان تپش گرم داشته باشد. لطفا به وعده خود وفا نمایید. توتاپ را به سلیقه خودتان "تاو و تاپ " ندهید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر صالح صاحب
مردم با کسی است که عدالت پسند باشد
با احترام مولاداد

>>>   اما شاید ازیاددت رفته باشد که این مردم را به جاسوسی به ایران متهم کردید چربک کوه تلویزون قاتل مردم افغانستان جاسوس امریکا وغرب که اسنا دمحرم کشور که حیثیت ناموس دارد درا ختیار بادارشان قرارمیدادند زمانی که افشار ودشت برچی توسط شورای نظار وسیاف به مخروبه مبدل شد وبه ناموس همین مردم صلح پسند تجاوز کردید همان وقت در کجا بودید

>>>   مهره های سوخته بار دیگر برای مطرح ساختن خود از اعتراضات مردم هزاره سؤاستفاده می کنند.

>>>   تشکر از عدالت خواهی شما

>>>   اقای امرالله صالح با عرض احترام و سلام بر شما
بس است دیگه این نمایش های سیاسی و بس است این همدردی ها همه می داند که زیر کاسه چی است ما مردم افغانستان هم از پشت کوه پاین نشده ایم همه موضوعات سیاسی و برخورد های سلیقه یی را می دانیم دیگه باور ها تمام شد و اعتماد تمام شد .
شما هم نگذارید تا این پروژه ملی که در زمان مارشال صاحب فقید منظور شده بود و از لحاظ تخنیکی هیچ نوع مشکلی ندارد دوباره مسترد شود زیرا این یک خیانت بزرگ در حق این سر زمین است و این خیانت را رهبران و غلامان و دشمنان افغانستان را انجام میدهند نشود که شما هم در لیست همین اشخاص اسم شما درج شود و ملت افغانستان نفرین بگوید.
شغنانی
کابل

>>>   صالح جان وقت دیده کار خودرا میکند چون درامنیت ملی است خدامیداند که چی خطر برای خود اساس کرده .
م ی

>>>   شما پنچرمین بخاطر قدرت از هر وسیله کار میګرید هزاره شاید انقدر بی عقل نباشد که به شما پنچرمین شیر فروش ګوش دهد

>>>   بلی
این هست تعصب وقومگرایی که بزرگوار صالح مهر تایید گذاشت
چرا خط مشی اینها از ابتدا تا به امروز برهمین منوال (دامن زدن به تعصبات) وبهره برداری از ان میباشد
گاه حرکت نارنجی دارد گاه حرکت سبز گاه حرکت تمدنی
گاره حرکت ماتریالیستی ویا سیکولاریستی
پس ای مردم بخود ایید فریب این رجالان قرن را نخورید اینها نه به خدا ایمان دارند ونه ترحمی به این خاک واین ملت
بااحترام
محمد کحمال

>>>   برادر گذشته را در گذشته بان این حرف ها دگر به گوش مردم نخواهد رفت آن روز هم همین مثل امروز بود هر که میکوشید زودتر به قدرت دست پیدا کند اما نشد امروز آن روز نیست منطق و اصول همان روز و همان ساعت این روز را رقم زد کسیکه دیروز به راه غلط یا عمدا یا سهوا رفته بودامروز آن راه را دگر تکرار نمیکند که نه تنها برای ما بلکه رضا خداوند هم در همین است که از اشتباهات گذشته باید پند گرفت آقای امرولله تشکر از اظهارات واقعی شما که در دل نگهنداشتید امید که در پرده یکی ار تلویزیون ها حاضر گردیده و این واقعیت انسان دوستانه را به دنیا شریک سازید تا دگران هم معنی آزادی و آزادگان حق و عدالت را بدانند مردم بامیان و در کل هزارجات با هیچ یک از اقوام ساکن در افغانستان مشکل ندارد و هیچ گاه حاضر نیست که روشنایی را از مردم بگیرد زیرا ما مردم هستیم که همیشه میخواهیم که بشر در هر جایکه باشد در هر سرزمین که باشد باید با روشنایی مادی و معنوی زندگی نماید نور را هیچ وقت در یک نقطه نگهداری نمیتوانیم روشنایی از خود بروز میدهد و نا خود آگاه مفیدیت اش در بیرون هم انعکاس میکند تلاش ما مردم در همین است که باید خانه همه روشن باشد اما یک عده از برادران ما با دیده درایی گپ میزنند که اصلا خود شان متوجه نیستند از مردم بیشرمانه تقاضا مینمایند که مردم 3 سال تعویق را حوصله ندارد اما هزاره ها باید 10 الی 20 سال دگر را باید حوصله داشته باشد در حالیکه لین برق کاسا 1000 هم از همین راه عبور میکند که دگر اصلا گنجایش برای لین برق در سالنگ باقی نیست و گذشته از آن ولایت ها و ولسوالی ها برای نفوس معیار شده نمیتواند چرا که این ولایت ها و ولسوالی ها هم سلیقه وی ساخته شده است ما در افغانستان ولسوالی های داریم که از ولایت کرده هم به مراتب پر نفوس و عرض و طول میباشد که حاکمان زمان وقت به زور بالای مردم قبولانده در صورتیکه ما نفوس خود را احصایه گیری نکرده باشیم از کجا معلوم که چقدر نفوس داریم که حاکمان فعلی خاک در چشم مردم میزنند در حالیکه یک شان هم به جز از خانه خود و کشور های خارج گوشه و کنار افغانستان را ندیده و از زندگی مردم هم بیخبرند .
جاغوری

>>>   یک کسی دیگر هم گفته بود اگــــــــــــر کـــــرزی نباشد افغانستان را آب میبرد ، اگر یک چوکی بدهند دیگر ازین حرفها هم کسی نخواهد شنید

>>>   موتر شوي كوچ و بارت را جمع كن، حكمتيار آمدني است، تو و أتمر به جزاي اعمال تان ميرسيد،

>>>   اگر من به جای هزاره ها بودم این همه تحقیر توحین را قبول نمیکردم با نفوس که هزاره ها دارد میتوانستم یک دو پایگاه به هزاره جات میزدم فقط با ده هزار نفر میتوانیستم دولت را تحدید کنم و هرگز حقم رادیگه نخورد تحقیرم نکند. این دولت تنها زبانی زور را میفهمد.با این دولت باید با زبانی خودش حرف زد...

>>>   چهراه جناب صالح برای ملت افشا شده است، دیگر این ملت فریب جناب شما را نمی خورد در بیشتر بد بختی ها جناب شما و افراد بی منطق تان دست دارند. من به زمانی از عمر خود افسوس می خورم که فکر میکردم جناب تان انسان شایسته ای هستید. اطراف و رهبری حزب سبز را مطالعه کن متوجه میشوی کسانیکه در اطراف تان هستند رانده شده های جامعه و یا مفسیدین هستند. بحث است خودت را بیشتر از این افشا نکن.

>>>   صالح زمانیکه ریس امنیت بود یکنفر هزاره واوزبیک را به ریاست امنیت نمیخواست واگر تعدادی کمی ازسابق بود از ارتقاء محروم ساخته بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است