تظاهرات روز نکبت در برلين آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۳    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115914 منبع: پرینت

صدها آلماني در تظاهرات روز نکبت، برپايان دادن اشغالگري رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي فلسطين و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطيني تاکيد کردند.

همزمان با سالروز تشکيل رژيم اسراییل که فلسطينيان آن را «روز نکبت» مي‌نامند، صدها آلماني در پايتخت اين کشور تظاهراتي عليه اشغال‌گري و جنايات اسرائيل برگزار کردند.

شاخۀ برلينِ جنبش «انزوا، عدم سرمايه‌گذاري و تحريم اسرایيل» که به علت سياست‌هاي نژادپرستانه اين رژيم در قبال فلسطيني‌ها در سال‌هاي اخير در سطح جهان گسترش يافته است، اين تظاهرات را سازماندهي کرده بود.

تظاهر کنندگان در برلين در حمايت از باريکۀ تحت محاصرۀ غزه شعار سر دادند و پرچم‌هاي فلسطين را به اهتراز درآوردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکارها و بنرهايي به انتقاد از سياست‌هاي دولت آلمان در حمايت از اشغالگري نظامي اسرایيل در کرانۀ باختري و پشتيباني از حملات اين رژيم در نوار غزه پرداختند.

در موج جديد خشونت‌هاي رژيم اسرایيل عليه فلسطينيان که ازهشت ماه پيش آغاز شده است، بيش از 210 فلسطيني از جمله زنان و کودکان به دست نيروهاي اسرایيلي شهيد شده‌اند.

فلسطيني‌ها، روز 15 ماه مه (26 ثور)، سالروز تاسيس اسرایيل در سال 1948 را از آن جهت روز نکبت مي دانند که باعث آوارگي صدها هزار فلسطيني شد.

بنا بر اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد براي آوارگان فلسطيني در خاور نزديک (آنروا)، در سال 1948 حدود 750 هزار فلسطيني از سرزمين خود اخراج و در اردوگاه هاي آوارگان در کرانه باختري، نوار غزه، اردن، لبنان و سوريه پراکنده شدند. شمار اين آوارگان امروز به بيش از 5 ميليون نفر رسيده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است