نقض مکرر آتش بس یمن توسط عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115906 منبع: پرینت

جنگنده های متجاوز عربستان و مزدوران سعودی، به نقض آتش بس در صنعا پایتخت و شماری از استان های یمن ادامه دادند.

به گزارش خبرگزازی رسمی یمن (سبا)، یک منبع نظامی یمن دوشنبه شب با اعلام این مطلب افزود: جنگنده های سعودی بار دیگر در آسمان صنعا پایتخت به پرواز درآمدند و بمبی صوتی را نیز به سوی شهر «حرف» سفیان در استان عمران شلیک کردند.

وی با اشاره به پرواز گسترده جنگنده های متجاوز در استان های صعده، تعز، عمران، البیضاء و الجوف افزود: یک فروند هواپیمای جاسوسی نیز به گشت زنی در آسمان شهر «نهم» واقع در استان صنعا و شهر مارب پرداخت.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر مزدوران سعودی مناطق «مبدعه»، «بنی بارق» و «ملح» شهر «نهم» را با توپخانه بشدت گلوله باران کردند و جنگنده های متجاوز نیز در آسمان شهر نهم در استان صنعا به پرواز در آمدند.

در استان تعز نیز مزدوارن متجاوز، منطقه «الجحملیه» و منطقه «الاقروض» را با توپخانه گلوله باران کردند که بر اثر آن سه غیرنظامی زخمی شدند.
وی خاطرنشان کرد که عناصر مزدور همچنین منطقه «الشبکه» شهر «الوازعیه» را با توپخانه هدف قرار دادند و مواضع ارتش و کمیته های مردمی در سلسله جبال العمری شهر «ذباب» را گلوله باران کردند.

شهر عسیلان در استان شبوه نیز هدف حملات موشکی و توپخانه ای مزدوران قرار گرفت و جنگنده های دشمن به طور گسترده در این استان به پرواز درآمدند.
عربستان با ایتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است