بیانیه حکومت در باره تظاهرات 27 ثور 95
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۱    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115900 منبع: پرینت

برگزاری گردهمایی ها و تظاهرات مسالمت آمیز در مطابقت با قانون از حقوق مسلم و اساسی شهروندان کشور می باشد.
حکومت وحدت ملی، با احترام به مطالبات و نظریات مردم، و با درنظرداشت اصل بررسی مسلکی و مشوره در راستای عملی نمودن توسعۀ متوازن و رشد اقتصادی، اقدام های ذیل را در خصوص تأمین برق ولایت بامیان انجام داده است:

۱- تغییر مسیر برای انتقال برق از مسیر بامیان به سالنگ در کابینه حکومت قبل برمی گردد، اما حکومت وحدت ملی به منظور تامین برق ولایت بامیان پروژۀ برق ۵۰۰ کیلوولت نهایی شده در سال ۲۰۱۳ را برای مدت شش ماه به تعویق انداخت. در این مدت، کمیتۀ موظف شده بود تا تمامی امکانات را غرض تأمین برق ولایت بامیان و دریافت منابع آن جستجو و روی دست گیرد.
در نتیجه، حکومت وحدت ملی منابع مالی برای انتقال برق ولایت بامیان را تامین، تا زودتر زمان تعیین شده و زیادتر از تقاضای موجود تامین کند(بامیان ۳۰ میگاوات برق ضرورت دارد که تا سال ۲۰۲۳ تامین می شد ولی به اساس طرح جدید، ۳۰۰ میگاوات برق تا سال ۲۰۱۸ برای بامیان فراهم خواهد شد).

۲- از دو هفته به این طرف، دولت تمام تلاش های خود را غرض بحث، تبادل نظر وشنیدن نظریات معترضان انجام داده است. حکومت تلاش کرده است تا از هر راه ممکن برای رفع مشکل پیش آمده راه حل به گونۀ پیدا شود که منابع تمویل پروژه حفظ و انتقال برق دچار رکود نشود و مهمتر از همه برق برای ولایت بامیان تأمین گردد. در همین راستا اقداماتی مشخص ذیل از جانب حکومت صورت گرفته است:

الف - در سطح رهبری حکومت وحدت ملی گفتگو های مشترک با رهبران احزاب سیاسی، بزرگان و معترضان صورت گرفته است. هدف اصلی پیداکردن راه حل از طریق گفتگوها و مشوره بوده است.

ب - حکومت چند بار با فرستادن هیات باصلاحیت به محل تجمع معترضان تلاش کرد تا راه را برای گفتگو های سازنده و مثبت باز نمایند. در همین راستا حکومت طی مکتوب رسمی از معترضان دعوت به عمل آورد تا با حضور در ارگ روی موضوع انتقال برق گفتگو شود. همچنان تماس های متعدد از سوی رهبران حکومت وحدت ملی با رهبران سیاسی، معترضان و بزرگان صورت گرفت تا از راه گفتگو این مشکل حل شود. دعوتنامۀ حکومت برای معترضان نظر به خواست آنان باز بود و برای هر تعداد نماینده امکان حضور در ارگ وجود داشت. رییس جمهور به این منظور سفر خود را با تاجیکستان به تعویق انداخت.

ج - ریاست جمهوری در دو هفتۀ گذشته چهار بار آمادگی برای پذیرایی از نمایندگان معترضان را گرفت، با آنکه هیچ محدودیتی در باره تعداد اشتراک کنندگان وجود نداشت، معترضان این تقاضا را رد کردند.

د - حکومت وحدت ملی در آخرین اقدام تصمیم به صدور حکمی در رابطه به ایحاد کمیسیون ملی بررسی مسیر انتقال لین برق گرفت. این کمیسیون با در نظرداشت دید گاه و نظریات رهبران معترضان صورت گرفته و بنابرخواست معترضان ترکیب اعضای کمیسیون معرفی و فعالیت های اجرایی و تدارکاتی پروژه نیز به حالت تعلیق قرار گرفت. این کمیسیون از صلاحیت ویژه برای برسی تمام اسناد چهار ساله گذشته برخور دار بوده، و در مطابقت به پیشنهاد کمیسیون، حکومت در تعدیل و پیشبرد این پروژه اقدام خواهد کرد.

حکومت وحدت ملی به منظور تامین بهتر تظاهرات هموطنان کشور تدابیر همه جانبه را اتخاذ کرده است. انتظار می رود که شهروندان نیز با نیروهای امنیتی همکاری نموده تا تظاهرات به شکل مسالمت آمیز صورت گرفته و خاتمه یابد.

ریاست جمهوری اسلامی افغانستان
27 ثور 95


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از حكومت وحدت ملي كابل مي پرسم چه مژده نيك براي ملت افغانستان داريد كه مردم به شما افتخار نمايند؟
ما ملت پاك و با طهارتيم !
اى "ع-غ"! ترا به آنچه روز قيامت پيش رو داريد ، درباره حق ملت دال بر تعهدات خويش عمل نماييد.
١-توزيع شناسنامه با حفظ حرمت مليت هاي افغانستان نه ( افغان )
٢-برگذاري انتخابات پارلماني
٣- راه اندازذ لويه جرگه و اصلاح قانون اساسي
٤- تعديل نظام رياستي به صدارتي
٥-تمويل برق به تمامي ولايات و روستاهاي افغانستان
اگر نمي توانيد خدمت نماييد شرافتمندانه
كنار رويد
"مهرتان در دل ما افزون باد"

>>>   یکی نیست به جناب کریم خلیلی بگوید، اینقدر هم که برای عبور لین برق از مسیر بامیان دادوفریاد براه انداخته ای، لطفی کن و اول همان بل برق خانه ات را بپرداز.
اگرچه دادخواهی و عدالت خواهی حق هر شهروند هست، اما پرداختن حق دولت و حق ملت نیز یکی از وجایب هر فرد در تمامی کشورهای جهان است، از جمله پرداختن سروقت بل صرفیه برق!
آقای کریم خلیلی، معاون دوم رئیس جمهوری پیشین، حدود 3.8 میلیون افغانی از بابت بل برق خانه اش از شرکت بریشنا مقروض میباشد که با گذشت چندین سال، تاهنوز نپرداخته است.
‏جنبش_روشنایی‬

>>>   اگر میخواهید قانون اجرا شود اول باید از آنها ی که خودشان را بزرگ تر ميتراشن شروع واقدام شود این آقای خلیلی منتظر چه است که تاحالا پولی برق خانه خود ره پرداخت نکرده این آقا فکر کنم آن زمان های که از مردم بیچاره 10+1 و8+1 ميگرفتن تا هنوز فراموش نکرده ما نمیتوانیم از آنهای درزیر خط فقر زندگی می کنند گیله بکنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است