دوست کیست، دشمن کیست، معلوم نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115898 منبع: پرینت

برگزاری تظاهرات گسترده مدنی نه ‌تنها از مشروعیت نظام دموکراتیک نمی‌کاهد بل اعتبارش را در دید‌گان مردم بیشتر می‌سازد و این پیام را در اذهان تداعی می‌کند که «حکومت بانی مبارزات مدنی و مردمی در کشور است و رسیدن به اهداف مشروع از راه پیکارهای مدنی و قانونی را در هرگونه شرایطی پشتیبانی می‌کند.»

از این رو، راهپیمایی کنونی-هرچند در برابر تصمیم‌های حکومتی هم باشد- در ماهیت گامی است در راستای تقویت بنیادهای مردمی نظام و افزایش اعتبار حـــکومت در نـزد مردم.

برعکس کسانیکه به رهبری حکومت مشوره داده اند تا حصارهای کانتینری برپا کند و تقصیر هر رویداد ناگوار امنیتی را پیشاپیش بر گردن برگزارکنندگان راهپیمایی بیندازد، نه تنها به حکومت خدمتی نکرده اند بل خواسته یا ناخواسته حکومت را ریشخندِ مردم نموده و اعتبار آن را تا سطح نظام‌های استبدادی به زیر کشیده اند.

به قول شاعر:
دشمـــن دانــــا که غـــم جــان بُوَد
بهتـــر از آن دوست که نــادان بود

پ.ن.: از الفاظ دوست و دشمن فقط برای بیان واضح‌ تر مقصودم کار گرفته‌ام؛ ورنه باور دارم که در روابط حکومت با معترضان، هرگز مسأله دشمنی در میان نبوده و نیست.

باری سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قدرت مردم صاحب سایت و غنی را تازه از خماری بیدار کرده است یک کمی حرفایش به آدمها شبیه اند!!
;huuud d f

>>>   اگر دقیقاً به چند پروژه ای تحت نام تاپی، توتاپ، کاسا یک هزار وغیره فکر شود، که از تشکیل حکومت جان کری بر سر زبان هاست و از آن منحیث بزرگ ترین دست آورد حکومت سخن گفته می شود. قطعاً این ها پروژه های بنیادی برای مردم افغانستان نیست.

>>>   دوست هم معلوم است و دشمن هم معلو م است .مردم و
ملت عدالت خواه دوست افغا نستان بوده و هستند ودر کنار هم
بر ضد بی عدالتیها مبارزه قانونی ومدی خو یش را در جهت تحقق
عدالت و انکشاف متوازن وهمه جانبه کشور ادامه میدهند
ود شمنان کشور کهنه فسل های تنگ نظر ومتعصبا نی اند که
از پیشرفت افغا نستان و عدالت اجتماعی و حاکمیت قا نون
در هراس اند .ودست به ترور و انتحار و تفرقه ملی میزنند .
و جنبش عدالت خوا ها نه "جنبش روشنایی " را سمت و سوی
قومی و سمتی مید هند ودر بین اقوام محروم از همه چیز افغانستان تفرقه می اندازند .
صفدری

>>>   نظر به سوابق بد رهبری این تظاهرات واطلاعات رسیده که با راه اندازی این تظاهرات تصمیم چور وچپاول بانک های دولتی وخصوصی در نظر شان بود وعلاوتا بخاطر جلوگیری از دست درازی به موسسات خارجی توسط مظاهره چیان تصمیم خیلی عاقلان وپیش دستانه را ارگانهای امنیتی عاجلا اتخاذ کردند وانرا عملی ساختند و علاوه بر تامین امنیت مظاهره چیان و محرکان ان ساحه مورد نظر شانرا نیز تحت پوشش امنیتی قرار دادند فعالیت کرگانهای کشفی وامنیتی کشور با تدابیر پیش گیرانه شان قابل تقدیر وستایش ودر خور تمجید است اینکه اندک کسان ازین تدابیر امنیتی نا رضایتی شانرا ابراز داشته اند نظر شخصی خودشان است به ان نظر شان احترام میگذاریم وچیزی نمیگویم اما طرف تایید من ودوستانم که دور هم نشسته ایم در اینبار صحبت میکنیم نمی باشد و مورد قبول ما نمیباشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است