همه تفاوت نظرها از طریق مذاکره قابل حل است
تفاوت نظرها در باره مسایل سیاسی و اقتصادی الزاماً به معنی نیت بد مسوولان حکومت در قبال مردم نیست، همه تفاوت نظرها از طریق مذاکره و مفاهمه در پرتو قانون اساسی و قوانین جاری کشور قابل حل و فصل است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۷    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115896 منبع: پرینت

بسمه تعالی
ملت مسلمان افغانستان اقوام باهم برادر کشور
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
فصل جدید دموکراسی برای همه اقشار مردم و جریانات سیاسی و مدنی زمینه آن را مساعد ساخته است که مطالبات وخواسته های اقتصادی، سیاسی و مدنی شان را از طرق مسالمت آمیز و حرکت های مدنی به حکومت و مجریان امور رسانیده و به آن دستیابند.

حرکت های حق خواهانه هموطنان ما برای عدالت و انکشاف متوازن در شمال، جنوب، مرکزی و غرب و خارج کشور نشان دهنده بلوغ سیاسی ملت عزیز ما است که در راه رسیدن به اهداف مشروع و حقوق شهروندی شان بجای خشونت از گفتمان سیاسی و مدنی استفاده می کنند.

راهپیمایی آرام، گسترده و مدنی امروز مردم عزیز کابل مبنی بر داشتن حق بهره وری متوازن همگان از انرژی برق از طریق لین توتاپ از مسیر بامیان که بدون خشونت پایان یافت قابل ستایش است و نیز از مردم عزیز و نیروهای امنیتی بیدار کشور که در تامین امنیت این راهپیمایی شبانه روزی تلاش کردند صمیمانه تشکر می نمایم.

همچنان لازم به یاد آوری می دانیم که حکومت وحدت ملی حرف های شما را شنیده و به آن پاسخ های مقتضی و مناسب خواهد داد و این راهم باید بپذیریم که تفاوت نظرها در باره مسایل سیاسی و اقتصادی الزاماً به معنی نیت بد مسوولان حکومت در قبال مردم نیست، همه تفاوت نظرها از طریق مذاکره و مفاهمه در پرتو قانون اساسی و قوانین جاری کشور قابل حل و فصل است.

اینجانب همچنانکه در چهار دهه گذشته جهاد، مقاومت و دوره دموکراسی نوین در کنار شما بوده و از تمامی حقوق شما دفاع نموده ام در شرایط فعلی هم برای تحقق اهداف بزرگ شما در تمامی عرصه ها از هیج کوششی دریغ نمی نمایم و در تفاهم نزدیک با حکومت وحدت ملی روی مطالبات بر حق شما تاکید خواهیم کرد و انشاء الله مشکلات حل می شود.

وما ذالک علی الله بعزیز
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی
۲۷/۲/۱۳۹۵


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای محقق اول از همه شما که از قبال این مردم مظلوم از فرش به عرش رسیده اید بگویید که دولت ادعا میکند طرح توتاپ در دولت قبل تغییر کرده اول مشخص کنید این صحت دارد واگر صحت دارد شما بعنوان یکی از رهبران هزاره تا به حال چرا سکوت کردید نگوییید من اطلاع نداشتم که این دروغ بزرگ است وجناب بقول خودشان جلات مآب خلیلی کجا بودند. واگر این طور نبوده چرا اکنون جواب بیانیه دولت را نمیدهید...؟!

>>>   این هم یک حقوق دان جامعه ما !
نصرالله استانکزی استاد حقوقِ دانشگاه کابل دانشجویانش را چنین تهدید کرده:
"هر کس دوشنبه در درس‌ های من غایب باشد (در تظاهرات شرکت کند) بهتر است امسال را تأجیل بگیرد، چون محصل قومگرا به درد هیچ‌ کس نمی‌خورد" !

>>>   با آنکه رهبران فاسد، دروغگو، ریا کار، معامله گر و ..... را میشناسیم، ولی بازهم، بسیار لجوجانه و با دیده درآیی از آنها حمایت میکنیم.
غمنامه ی که در زندگی ما هر روز تکرار میشود و از آن هیچ نمیآموزیم.

>>>   از حكومت وحدت ملي كابل مي پرسم چه مژده نيك براي ملت افغانستان داريد كه مردم به شما افتخار نمايند؟
ما ملت پاك و با طهارتيم !
اى "ع-غ"! ترا به آنچه روز قيامت پيش رو داريد ، درباره حق ملت دال بر تعهدات خويش عمل نماييد.
١-توزيع شناسنامه با حفظ حرمت مليت هاي افغانستان نه ( افغان )
٢-برگذاري انتخابات پارلماني
٣- راه اندازذ لويه جرگه و اصلاح قانون اساسي
٤- تعديل نظام رياستي به صدارتي
٥-تمويل برق به تمامي ولايات و روستاهاي افغانستان
اگر نمي توانيد خدمت نماييد شرافتمندانه
كنار رويد
"مهرتان در دل ما افزون باد"

>>>   چرا همواره در مسائل برقى "شارت" مى شويم، ملت تاريك نگريم يا از روشنى مى ترسيم؟
١: شناسنامه برقى
٢: انتقال برقى

>>>   ببینید که اقای محقق چه راکار اصولی وقانونی خوب را در راه حل این معضله کنونی در پیش گرفته وکریم خلیلی که خود مسول چنین کار در زمان معاونیت اش است واکنون معترض به عملکرد خود است با چه هپ ودپ و کش و فش و اخطاریه ها بدولت وکشاندن مردم به جاده ها عمل غیر اصولی را مرتکب گردیده وبا اینکار اش زمینه ایجاد خصومت را بین ملیت محترم مردم هزاره با اقوام مختلف دیگر را بوجود اورده وهم سبب نفاق اندازی وتفرقه افگنی بین مردم کشور شده ایا با تعین چنین شخصی بحیث معاون ارشد شورای عالی صلح دولت پروسه صلح به ثمرخواهد رسید وبین مردم اتفاق واتحاد بوجود خواهد امد در حالیکه پیشنهاد ریس عالی صلح برای جلوگیری از ایجاد مخالفت خواهان توقف این تظاهرات گردیده بود اما طرف قبول معاونش قرار نگرفت و به ان ارزش قایل نشد اما دولت طبق تقاضای شورای عالی صلح کار پروژه برق جنجالی توتاپ را الی نظر نهایی هیت کمیسون ارزیابی اسناد موضوع در حالت تعلق قرار داده رسما به مسولین ان هدایت صادر کرده است واز خود گذری دولت مقتدر از طرف مظاهره چیان ترس و ضعف دولت تلقی گردیده بازهم لجوجانه تاکید به حرف های غیر قانونی شان را کرده اند .

>>>   جناب آقای محقق،خلیلی و دیگران!
شماها ادعای دروغ میکنید که "در چهار دهه گذشته جهاد، مقاومت و دوره دموکراسی نوین " ؟؟؟ در کنار مردم هزاره بوده اید. شما در چهار دهه مانند دیگر جهادیها فقط و فقط در "کنار" و غم جیبهای تان بودید قوم شریف هزاره را فریب ندهید. خدا میداند که در عمل اخیر تان چقدر در جیبهای تان سرازیر شد؟؟

>>>   لطفاً بدون تحصیلات دانشگاهی وقلب بدون کینه نظر ندهید درکجای دنیا حق خواستن به معنای دشمنی بادیگران است تعجب میکنم که بعضیها چرا این موضوع ساده رادرک نمیکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است