مشورت با نا اهل سرانجامش تلخ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۸    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115895 منبع: پرینت

امروز رهبران حکومت وحدت ملی خودشان را در یک زندان ای که با کانتینرها احاطه شده حبس کرده اند. حدود و اربعه این زندان همان کمربند فولادی است که قبلا توسط پولیس پوسته بندی شده بود. جای بسا تاسف است. با این کار باید اصطلاح وحدت ملی را از نام حکومت دور ساخت.

از ماه ها بدینسو حکومت خودش را از دید فکری و سیاسی منزوی ساخته بود اما امروز این انزوا شکل فیزیکی و زندان را به خود گرفت. حصار کشی بین ملت و دولت بدترین نوع مدیریت بحران است.

تظاهرات امروزی هدف اش زیر سوال بردن شیوه تصمیم گیری های دولت است، نه مشروعیت آن.
رهبران حکومت به جای نمایش این همه ترس و اضطراب می توانستند به گوشه دیگر از شهر و یا ولایت کابل رفته و از آنجا اوضاع را بررسی و مدیریت می کردند.

حد اقل پیامد تظاهرات امروز این است که مردم افغانستان اعتقاد به کثرت گرایی و حرمت به تنوع و بافت های جامعه دارند و به حکومت پیام می دهند که عصر سیاه و سفید گذشته است و باید دنیا را رنگارنگ دید.

عصر یک گزینه ای و تک چاره ای گذشته است. بیایید به تنوع افکار و کثرت دیدگاه ها احترام بگذاریم. هیچ حکومتی در هیچ جای دنیا عقل کل نیست، پس خودتان را استثنای بی جا و بی مورد نسازید.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امر الله تو و امثالت بايد هيچ گپ نزنيد، همين حالت فعلي حاصل زحمات اجيرانه شما به باداران ايراني و غربي تان است، تغير جهت از ك ج ب به سي اي ا، همين بد بختي ها را ببار آورد، و شما ها كه بغير از زر و زور به چيزي عقيده نداريد، از وقت بلوغ تا حال كاري بنفع ملت نكرده ايد، شرم كو، قسمي از ديگرانت شخصيت جور نشد، از خودت چه خواهد ساخته شود؟
محمدغوث

>>>   دولت یک اشتباه کرد باید کانتینر را در راه نمی ګذاشت و برای وحشی صفت ها یک حدود تعین میکرد. و اګر از همان حدود تخطی میکرد یک ګلوله را صدقه سر اش میکرد و بس چون انها از جمله بشر هم نیستند که حقوق بشر کدام عکس العمل نشان میداد.

>>>   از این آب گل آلود هر کس به زعم خود ماهی می گیرد.

>>>   جناب صالح یاید یک مطلب را پذیرا شد که این خواستی که مطرح شده خواستی سیاسی است من به تعینحودود اربعه ارگ کاری ندارم تنها چیزیکه قابل تسویش است ونباید از ان هم انکار کردمسله قومی و ملیتی است هر گاه لین برق از طریق سا لنگ بگذرد چی اتفاق رخ خواهدایا سا لنگ جزئ قلم رو افغانستان نیست و عا یدکه ازین مدرک بدست می ایدبرای مردم افغانستان به مصرف نخواهدرسید.

>>>   دیدگاه آقای صالح ستودنی است

>>>   بلی اقای صالح واقعیت همین است زنده باد وطن دار عدالت خواه
ازبامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است