فیصله کابینه در مورد توتاپ را لغو کنید
خواست مردم و نماینده های جنبش روشنایی این است، باید فیصله ای که در تاریخ 19 این ماه، در ارتباط با مسیر خط برق ترکمنستان ایجاد شده لغوشود. تا با لغو این فیصله راه گفتگوها باز شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115878 منبع: پرینت

امروز، دو شنبه 27 ثور، مردم در جنبش روشنایی برای عدالت خواهی به خیابان ها ریختند. قرار بود امروز حکومت افغانستان، با جنبش روشنایی در مورد انتقال برق ترکمنستان با افغانستان صحبتی داشته باشد و قرار بود از این تظاهرات جلوگیری شود اما کسانیکه در جنبش روشنایی و در این تظاهرات اشتراک کرده اند تعدادشان در حال افزایش است.

ذکریا حسینی، خبرنگار در برنامه «آماج» گفت: حوالی ساعت هفت بود که مردم در مصلی شهید مزاری در غرب کابل تجمع کردند. این آغاز راهپیمایی آنان بود. آنها در مسیر ده گانه ای حرکت کردند تا به ارگ برسند.

وی افزود: روز گذشته حکومت کمیسیونی را ایجاد کرد که هم از نماینده های حکومت و هم از نماینده های جنبش روشنایی کسانی در این کمیسیون بودند تا برسر این جنجالی که ایجاد شده، گفتگو کنند و به یک راه حل برسند اما خواست مردم و نماینده های جنبش روشنایی این است که باید فیصله ای که در تاریخ 19 این ماه، در ارتباط با مسیر خط برق ترکمنستان ایجاد شده لغوشود. تا با لغو این فیصله در گفتگوها باز شود. تا زمانیکه این فیصله لغو نشود، آنها حاضر به گفتگو نمی شوند و همانطور که از یک هفته قبل اعلام کرده بودند می خواهند که تظاهرات راه اندازی کنند و این کار را کردند.

این خبرنگار، در مورد خواست دقیق مردم بیان داشت: تظاهرات کنندگان و به طور عام، مردم، تعلیق این فیصله را قبول ندارند وهمانطور که در تظاهرات می گویند توتاپ، خط قرمز آنها است و برای اینکه به خط قرمز خود برسند باید ابتدا فیصله کابینه لغو شود و بعد از آن روی میز گفتگو ها بنشینند و مدارک و اسنادی که در اختیار دارند پیشکش کنند و ازراه استدلال منطقی به نتیجه برسند.

کمیسیونی توسط حکومت تشکیل شده، تا به این خواست مردم رسیدگی شود. از میان کسانی که نام شان در این کمیسیون فهرست شده، اسدالله سعادتی و احمد بهزاد از نمایندگان مجلس هستند که با مردم مرتبط هستند اما تا بحال با آنها گفتگویی نشده تا مشخص شود آنها این عضویت را می پذیرند یا خیر اما بهزاد در فیس بوک خود نوشته است که این کمیسیون بدون توافق دو طرف ایجاد شده است و حکومت خواسته تا با تشکیل این کمیسیون وقت کشی نماید. همچنین گفته است که ما این کمیسیون را قبول نداریم، چرا که کمیسیونی است که نمی خواهد صادقانه برای حل این مشکل کار کند و افراد و اجزای آن کسانی نیستند که بخواهند برای این قشر از مردم کار کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون فيصله در زمان حكومت كرزي شده بايد مورد احترام و تطبيق قرار گيرد، اما در مقابل هزاره ها خليلي مزدور را به محكمه بكشند، كه چرا در آن زمان كه معاون كرزي بود آن را قبول كرده بود، و حالا مردم را به آشوب تحريك مينمايد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است