وطنداران هزاره برق می خواهید یا زورگویی می کنید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115863 منبع: پرینت

ولا مه كه نفهميدم اين وطنداران هزاره مان، برق براي مصرف و روشاني مي خواهند يا براي ترانزيت و زورگويي !!؟؟
اگر برأي مصرف و رفع نيازمندي هاي مردمان مناطق مركزي مي خواهند همه يكصدا از اين حق مدني حمايت مي كنيم و دولت وحدت ملي هم به آن متعهد است كه إز مسير دوشي برق رساني كند.

اگر برق را براي ترانزيت مي خواهند اين حق مدني نيست، بلكه مداخله و غوغا سالاري و بغاوت است در برابر كار و برنامه هاي توسعه اي دولت.

واقعيت ماجرا اين است كه شمار معدودي از جامعه روشنفكران سيكولار هزاره يا نسل دوم دنبال خلق حادثه هستند تا از رهبران سياسي اسلام گراي جامعه هزاره كه به قول آنان تاريخ مصرف شان گذشته، عبور كنند.

حالا براي اين هدف سياسي پايه هاي برق و برنامه برق رساني دولتا به مناطق مركزي و جنوبي افغانستان را به گروگان گرفته اند.

مي ترسم پافشاري زورگويانه و غير منطقي اين گروه، موجبات انزوا و تجريد جامعه شريف و زحمتكش هزاره را كه امروزه از جايگاه خوبي در ميان ساير اقوام برخوردار است، فراهم نسازد!

توریالی غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برار توریالی دردماه درد برق درد فرق است
بامیانی

>>>   تنها لیـــــــــــــن می خواهند نه بــــــــرق !

>>>   یا. برق. یا. مرگ

>>>   میخواهدلین ازبامیان بگذردتامثل طالبان دربغلان ازآن برای زورگوئی وزیاده خواهی استفاده کندهروقت که ازدولت هرچی بخواهدودولت راباخراب کردن پایه های برق وقطع برق تهدیدکند

>>>   خطاب به ریس‌جمهور تقلب‌کار آقای اشرف‌غنی ‌احمدزوی!
خودت بدترین بشر‌ هستی، بدین‌علت که روزگاری‌بود پیکار‌های انتخاباتی‌ات را پیش می‌بردی و در یکی از خطابه‌هایت خودت را کاندیدای ملت، عدل‌گستر و عادل‌ترین شخص معرفی کردی‌ـ ماهم ‌از سرغفلت و نا‌آگاهی اندکی به‌داشته‌های علمی دروغین‌ات باورمند شدیم و چرندگوی‌هایت را شنیدیم، شوربختانه و ای داد و بیداد ...! دیری نگذشت و با سپری‌شدن اندکی زمان از کرسی‌نشینی‌ات‌ـ بی‌عدالتی و بی انصافی‌ات بیداد ‌می‌کند و جز به خود و به‌هم‌کیش‌ پشتونی و اوغانی و کوچی‌ات پروای هیچ فردی و احدی را نداری، حتا در فکر و ذکر هیچ قوم و طیف و گروهی هم‌نیستی، تجاوز و تعدی‌ات از حدود و ثغورش‌ گذشته است، فرهنگ، تاریخ، و هویت و ارزش های دیگران را گروگان گرفته ای، حتی می‌گم احمد‌شاه‌درانی‌دزد و عبدالرحمان‌جلاد و نادر‌غدار و نجیب‌خ را درس‌ شرارت دادی، ظلم و وحشت‌ات با انتحار و انفجار برادران‌هم‌خون هم زبان‌ات بی‌جوره و نا‌تکرار است، سرنوشت مردم افغانستان را چنان که دلت‌می‌خواهد تک‌مآبانه رقم‌اش میزنی و شکل‌اش میدهی، گویا اینکه این مردم و ارزش‌های شان اموال شخصی ات باشند که هرطوری دلت‌خواست در موردشان تصمیم بگیری، اما فراموش نکن که این‌روند دیری نمی‌پاید، همان‌طور که دژخیمان سرخ‌منش‌ قبیله‌، مثل داود و نجیب و کارمل و ترکی و حفیظ و همراهان شان به‌خاک و خون کشیده شدند و زبون بدبخت ... شدند تو هم‌به کاروان ایشان به‌زودی و علی‌الفور می‌پیوندی و در باطلاق پرتعفن تاریخ اجداد خاک فروش‌ات دفن‌ خواهی شد، چنان دفن که حتا نام و نشان‌ات ابدالابد حذف شود، این سرزمین بی‌عدالتی نیست، جود این خاک با اسم و نشان قهرمانان خراسانی عجین شده که شاید چندروزی آسیاب روزگار به‌میل دل‌تان قبیله‌گونه برگردد اما باور داشته باشید ‌که حق را از گلوی‌تان می‌ ستانیم و در غیر آن زندگی و حیات‌مادی در برده‌گی برای مان ارزش و اهمیتی ندارد.

>>>   شما‌که‌فرق‌‌این‌دو‌را‌نمیداند‌بدانید‌کسانی‌که‌هرروز‌مردم‌را‌‌به‌خاک‌وخون‌‌میکشن‌‌هر‌حقی‌‌‌دارند‌وبرادهستند‌ما‌که‌فقت‌برق‌میخاهیم‌‌اشبگر‌یم‌خدا‌به‌شما‌عقل‌دهد
ازمشهد

>>>   ما نیازی به دلسوزی آل عبدالرحمن نداریم حق مان را میگیریم ولو با خونمان

>>>   برادر توريالي
آيا شما إنصاف داريد و مسلمان هستيد؟!
اگر داريد و هستيد!، بفرماييد كه از اين ميليارد ها دالري كه به أفغانستان سرازير شد، آيا از هزار،يك درصد براي مناطق مركزي هزينه كرده اند؟
تعصب و شهروند درجه دو بودن تا كي؟! ما تا حق خود را نگريم ديگر آرام نخواهيم نشست. كارد به استخوان رسيده
حالا آب از سر ما گذشته !
از اين پس ما جوانان همه خالقيم.
لياقت محسني

>>>   برای ما فرقی ندارد که انها چه اندیشه دارند
ولی این حرفشان درست است که برق باید از بامیان بگذرد
پس
یامرگ ،یا برق

>>>   توریالی برادر! اکثریت همین قوم نبودند که پشت اشرف غنی دویدند، بگذار ببینیم فریب همه ساله شان بازهم تکرار شود، چند استفاده جو در رأس این قوم است، هر طرف بخواهند میتوانند این مردم را فریب بدهند، اگر پیروز شدند شیرشان و اگر نشدند بازهم اشتباه بالای اشتباه که پول گرفتند و پروژه ملی را مانع می شوند که به هیچکس نشود.
عین و غین

>>>   باید به این نویسنده گفته شود که "هزاره" درطول تاریخ خود قوم زورگو و مهاجم نبوده هرجای که هم صدای هزاره بلند شده فقط بخاطر مطالبه حقی بوده که برای آنان داده نشده.و هرجای هم که اعتراض کرده بخاطرظلمی بوده که درحق آنان روا داشته شده است. دراین کشور حق را باید گرفت و اگرندادند باید بزور متوسل شد..

>>>   توریالی عزیز!
برادر بزرگوار: فرمایشات شما همان مطالبی است که برخی از نمایندگان دولت نیز می گویند: لین می خواهید یا برق؟
جواب: هر دو را
چرا:
1: اولا به وعده های این دولت نمی توان اطمینان کرد؛ چرا که از از حکومت کرزی تاکنون قرار بود شاهراه هرات به لعل و بامیان و نهایتا کابل تکمیل شود اما چه شد؟ هیچ! اکنون هموطنان ما مجبورند برای مواصلت از کابل به هرات، تمامی مسیر طولانی و ناامن جنوب کشور را بی هیچ دلیلی طی کند و این یعنی صرف وقت و مال و در معرض خطر قرار دادن جان! دلیلش فقط نگاه تبعیض آمیز دولت نسبت به انکشاف مناطق مرکزی است و بس!!
2: از مسیر سالنگ یکبار لین برق عبور کرده است؛ چرا برای برق رسانی به کابل و سایر مناطق جنوبی از مرکز افغانستان برق عبور نکند که با یک تیر دو نشان زده شود هم برق به تمامی مناطق مرکزی رسانده شود و هم از راهی امن برق به وردک و کابل و سایر ولایات جنوبی تر رسانده شود. دلیلی عقلانی وجود ندارد از مسیری که هم اکنون برق دارد ما برق را عبور دهیم (تحصیل حاصل کنیم) و بعد از عبور با لینی دیگر برق را بامیان و نه تمام مناطق در مسیر برسانیم. این کار مانند این است که لقمه غذا را از پشت سر چرخانده در دهان گذاریم!!
3: عبور ندادن لین برق اصلی از مناطق مرکزی نوعی تبعیض است و مانند این است که به این مردم بگویی ما شما را شایسته نمی دانیم برق را از مناطق شما عبور دهیم، حاضریم اضافه تر از بیت المال خرج کنیم ولی مناطق شما را دور بزنیم و تنها یک لین فرعی برق برای رفع تکلیف به شما بدهیم(آن هم در حد وعده: زیرا حتی منابع مالی آن نیز نامشخص است). این عمل شبیه به همان کشیدن راه های مواصلاتی است که تمام مناطق مرکزی را دور می زند تا خدای ناکرده هموطنان مرکزی ما به شاهراه دسترسی نداشته باشند!!
4: شرکت فیشنر، که نهادی بیطرف است و فقط نظر کارشناسانه خود را ارائه می دهد اذعان نموده است راه بامیان وردک برای توتاپ از ایمنی و بالاترین راندمان برخوردار است. یعنی با توجه هزینه ای که می شود بیشترین نتیجه را تحصیل می کند. پس تغییر این مسیر خیانت به مردم، بیت المال و اعتماد ملت بوده و بیشترین اجحاف را متوجه مردم محروم مناطق مرکزی می نماید.
بنابراین:
شایسته است: فریب برخی از قوم گراهای پشت پرده ارگ را نخوریم. کسانی که با دادن اطلاعات غلط و طرح مسائلی مانند لین می خواهید یا برق؟ سعی می کنند با ایجاد دشمنی بین اقوام عزیز افغانستان به مطامع انحصارگرایانه خود برسند!
بیایید از خواست منطقی و برحق مردم مرکزی افغانستان حمایت کنیم.
زاهدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است