انتقاد، لازمه پیشرفت حکومت است
اگر در نظام، همه به فکر خود باشند و کسی نباشد که به صداهای اعتراضی مردم گوش دهد و صدای آنها را بلند کند آنوقت است که اصلاحات هیچ معنی ندارد و مردم درنظر گرفته نمی شوند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۳    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115854 منبع: پرینت

افزایش روز افزون اختلاف ها میان بلند پایگان حکومت، چالش هایی را دامنگیر کشور ساخته است. مقام های ارشد حکومت در بسیاری از مسایل کلان ملی، دیدگاه واحد و کلی ندارند و هر کدام به مسایل بزرگ کشوری از عینک خود می نگرند و روایت جداگانه دارند. در بسیاری از موارد دیده شده است که صف ناراضی ها از رییس جمهور غنی نیز دراز شده است. چنانچه بسیاری از سیاستگران در نشست های کلان کشوری زیر یک سقف حضور نمی یابند و برخی از این مقام ها در سخنرانی هایشان به مثابه مخالف سیاسی سیاست های حکومت را به نقد می گیرند. اما چرا بلند پایگان حکومت در مسایل کلان کشوری به تفاهم نمی رسند؟

آثار حکیمی، مشاور فرهنگی نماینده رییس جمهور در اموراصلاحات و حکومت داری خوب، در برنامه «فراخبر» گفت: افغانستان کشوری نیست که دولت و حکومت آن، متشکله از انتخابات حزبی بوده باشد که یک حزب حاکم برنده انتخابات شده و یک حکومت یکدست شکل گرفته باشد. در ایجاد حکومت وحدت ملی افراد با برنامه های مختلفی آمدند و امروز انتقاد، لازمه پیشرفت حکومت است. احمد ضیا مسعود هم که اخیراً مشغول انتقاد از حکومت است، کاری درست را انجام می دهد. چرا که وی یکی از رهبران سیاسی در دولت وحدت ملی است و نیازمند این است که مردمش و کسانی که به وی اتکا و اعتماد کرده اند را راضی نگاه دارد وقتی مردم ناراضی هستند و انتفاد می کنند، باید کسی به اعتراض های آنها رسیدگی کند.

وی، در خصوص انتقادهای احمدضیا مسعود از حکومت، بیان داشت: انتقادات احمدضیا مسعود، درمورد مبارزه باتروریزم بود و ناآرامی هایی که سراسر افغانستان را فراگرفته بود. انتقاد اخیر وی هم این بود که باید مبارزه جدی با تروریست ها صورت بگیرد و در برابر آنها باید موضع جدی داشت. همچنان وی به حکومت خاطر نشان کرده است که در افغانستان باید مشارکت سیاسی عادلانه تامین شود و به همه اقوام و گروه ها فرصت سیاسی داده شود.

حکیمی، انتقاد مسعود را از حکومت به جا دانسته و افزود: اگر در نظام، همه به فکر خود باشند و کسی نباشد که به صداهای اعتراضی مردم گوش دهد و صدای آنها را بلند کند آنوقت است که اصلاحات هیچ معنی ندارد و مردم در نظر گرفته نمی شوند. احمدضیا مسعود هم با انتقاداتی که می کند همسو با حکومت است اما انتقاد برای اصلاح، حق مردم و حق کسانی است که در حکومت هستند.

وی، از کارهای مسعود برای حکومت وحدت ملی نام برده و اظهار کرد: مسعود به عنوان نماینده فوق العاده رییس جمهور در حکومت داری خوب، بیشترین تلاش و کار را برای اصلاحات انجام داده است. حکومت داری الکترونیک، بهبود وضعیت شهری و ترانسپورت کارهایی است که توسط وی انجام شده است.

حکیمی، در پایان گفت: مردم ما باید در مبارزه با تروریزم، به طور همگانی بسیج شوند، تروریست خوب و بد ندارد و نباید تفکیک شود، در پیوند با مسایل بیرونی هم ما هیچ وقت نباید سلیقه، خواسته های تباری، قومی و شخصی را وارد کنیم. قدرت باید با مردم شریک شود. هرگاه اقتدار و قدرت به طور تمامیت خواهانه در یکجا تمرکز یابد مشکلاتی مانند مشکلات امروز کشور ما به وجود می آید. پس باید افرادی مانند احمد ضیا مسعود از انتقاد شروع کنند تا به به اصلاحات مفید در نظام برسند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در هنگام انتخابات پشت دروازه های مردم برو، دست تیکه داران را بالای سر بلند کن، وعده های دروغ بده برای مردم، وقت حق خواهی جاده را به روی مردم ببند. اگر این دموکراسی است و تو متفکر دوم جهانی، ...ه دموکراسی و هزار...به فکری که در سر تو است

>>>   آغاي حكيمي از ياد تان رفته كه در هنگام بگفته شما مقاومت هم مردم بسيج شده بودند، و حكومت وقت يك ساعت هم از كابل دفاع نتوانست، حتي در پنجشير هم جاي پاي برايتان نبود، همه شما لافوك هاي بدخشي و پنجشيري به تاجكستان گريختيد، و نامش را ماندين كه در تخار مقابله مينمائيم، اين بار خو حتي پنجشيري و بدخشي هم بطرفداري شما بسيج نميشوند، چون ديگر نه مسعود است و نه استاد رباني،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است