شورای احزاب: از برگزاری تظاهرات جلوگیری شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۵/۲/۲۶ کد خبر: 115835 منبع: پرینت

سید حامد گیلانی به نمایندگی از شورای عالی احزاب برای فیصله مساله توتاپ میانجیگری می کند.

سيد حامد گيلانی سخنگوی شورای عالی احزاب جهادی و ملی، در نشست خبری امروز 26 ثور گفت: که اين شورا، با حکومت و جنبش روشنايی و شوراى عالى مردمى، طی تماس های مکرر خواستار حل اين معضل پيش آمده در خصوص پروژه برق توتاپ شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گیلانی در این نشست گفت: شورا احزاب همیشه از خواسته های منطقی و قانونی دولت حمایت می کند اما در عین حال با اقدام های فرا قانونی و غیر اصولی دولت مخالفت وآن را جدا نقد می کند و خواهان وحدت و حقوق یکسان برای تمام شهروندان کشور است و می خواهد برادرانه در برابر بیگانگان اتحاد خویش را نگاه دارند همچنانکه تا کنون روز به روز از لحاظ سیاسی قوی شده اند.

وی تاکید کرد: از جنبش روشنایی و تمام کسانی که خواهان برگزاری تظاهرات هستند بار دیگر احترامانه تقاضا دارد به خاطر مصلحت افغانستان تظاهرات را به تاخیر بیاندازند زیرا برگزاری این تظاهرات هرچند که در مقیاس کوچک و مسالمت آمیز باشد قطعا باعث خشونت و فتنه خواهد شد.

وی می گوید: خواهش داریم از جنبش روشنایی تا پس از تشکیل کمیسیون و دستیابی به راه حل های مسالمت آمیز به خاطر فلاح کشور اظهارات شان را به تعویق بیاندازند و تاکید کرد که ولی هرگز منظورمان لغو و انصراف از خواسته های شان نیست.

گیلانی اضافه کرد: این شورا از طرفین می خواهد انعطاف داشته باشند و با درک مسوولیت های اسلامی و ملی, مصالح ملی را تشخیص بدهند تا برای جلوگیری از فتنه و مضاف شدن درد ملت رنجدیده افغانستان و شاد کردن و روحیه بخشیدن به دشمنان افغانستان کمک کنند.
هدف این شورا برای افغانستان خیر خواهی و وساطت میان مردم و درپیش گرفتن روش های مسالمت آمیز و یافتن راه تفاهم و حفظ وحدت در کشور است.

در پایان این نشست گیلانی گفت: یگانه راه حل اختلافات اخیر گفتگو و تشکیل کمیسیون است و ما با طرفین تماس هایی برقرار کرده ایم و امید داریم اختلافات به صورت مسالمت آمیز حل شود.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مجاهدین مکتب راآتش زد تابجای حکومت ملی مردمی حکومت وارداتی خارجی ایجادکند .بخاطراین وظیفه امکان چوروچپاول ملت خودراکمایی کرد.
حال هم چوچه های خارجی ملت مظلوم بیچاره رابرضد سایرملل افغانی قرارمیدهدتادرنتیجه تفرقه کشوربرای ابدزیراشغال دیگران مانده فسادکاران بااستفاده ازضعف و نفاق ملت هاچند سبای دیگرچپاول خودراادامه دهد وگرنه برق تجارتی اگرپول داری تاخانه هرکس برده میدهد .اگراین اجیران یک فیصدانسانیت میداشت بجای تفرقه برق تولیداتی کشورراتقاضامیکردچون بجای این برق گازی خودمان هم گازداریم تابرق تولیدکنیم .
تزانزیت برق به نفع ماخریداری آن به ضررمااست .
وطندار

>>>   تمام راه اندازی این تظاهرات خواهان برق پروژه توتاپ از راه بامیان وتحریک مردم وهمکاری سایر مردم توسط کریم خلیلی محرک اصلی این موضوع است بخاطریکه این فیصله از مسیر سالنگ سال ۱۳۹۳ در زمان معاونیت کریم خلیلی تحت ریاست حامد کرزی پیش چشم خوداش واقناع ان از مسیری که اکنون به مخالفت کشانده شده صورت گرفته برای اینکه بار مسولیت انرا از شانه خود دور کرده باشد و دربین طرقدارانش منزوی نشود چنین تحریکات را دامن میزند که گویا جنابشان از موضوع بی خبر بوده واکنون از موضوع اگاه شده اگر جلو تحرکات این فریبکار دروغگو گرفته شود موضوع بصورت مصالمت امیز حل وفصل میگردد در غیر ان چنین سر وصدا ها ادامه خواهند یافت .

>>>   بد بکن احمق، شورای بی کارها، شورای جهادی شورای حراثت است که رهبر آن سیاف است، تو شرابی از کجا آمده اید؟

>>>   آن جا که باب گفتگو بسته شود دروازه ی خشونت و ریا کاری باز می گردد.
دانشمندان، برای جلوگیری از خشونت و فریبکاری، استفاده از روش های مدنی را تجویز کرده اند.
آن چه فردا، دوشنبه اتفاق می افتد حق مدنی و قانونی ما است. حق سخن گفتن است و ابراز نظر. اعلامیه ی آقای احمدزی فرمانده گارنیزیون شهرکابل، ازجنس تهدید و خشونت لفظی است. اگر از مقوله ی ایجاد رعب و وحشت در مقابله با یک داد خواهی مدنی باشد که است، ازآن نخواهیم ترسید. به سخن ارنستوچگوارا: "مهم این نیست کجا مرگ ما را غافلگیر کند، درهر حال امرش را با آغوش باز خواهیم پذیرفت...".
دربیابان گربه شوق کعبه خواهی زد قدم
سر زنش ها می کند خار مغیلان غم مخور
تا فردا دوشنبه ی بزرگ.
لطیف پدرام

>>>   ... برشما منافقین که ازجهالت این ملت علیه خودشان برای تامین منافع دیگران وبدست آوردن مشتی پول استفاده میکنید!سیاست کردن به معنی ایجادتفرقه ورسیدن به چوکی ومقام نیست،بلکه بایدازطریق خدمت به مردم به این موقف رسید.

>>>   زنده باد عدالت
زنده باد انسانیت
فردا ما با منطق میاییم شما با لشکر بیایید، ما با گل میایم شما با گلوله بیایید، ما با گردن میاییم شما با شمشیر بیایید، ما با شعور میاییم شما با جنون قدرت بیایید، ما میاییم، آری ما میاییم تو حق داری شلیک کنی، گلوله بزنی، آوم بخاطر پول هرکار میکند شما هم بکنید!
اما فراموش نکنید اما انسانیم و آزاده از راه حق پس نمی شیم

>>>   گیلانی ها ازین چاپلوسی وازین محافظه کاری بس کنید درطول تاریخ همینطور باطل را حق گفتید تظاهرات درچوکات قانون یک حرکت مدنی است. نه فتنه فتنه ها را شما ها وامثال تان همیشه برپاکرده اید.والسلام عبیدی رمککی نجرابی.

>>>   دكتر پدرامِ كه صداي عدالتخواهي اش شهره است در قلب ها حكومت ميكند.
او و همصدايانش بيدهاي نيستند كه در هر باد بلرزد.
قومندان گارنيزيون نهايت بيچاره گي اش را در مقابل جنبش عدالتخواهي به نمايش گذاشت و بس.

>>>   چی معنی دارد آنحکم که قاضی رشوه میگیرد
مترس از چوبه دارش سر مردانه میباید
جناب پدرام صاحب آزادی، عدالت وبرابری شرف انسان های آزاد منش اند مرگ در این راه شان انسان های جوانمرد اند به یکصدا ما خواهان عدالت و رشد متوازن هستیم و میباشیم

>>>   زنده باد تمام رهروان عدالت و آزادی به خصوص آقای پدرام که با وجود همه تهدیدات و زورگوی های حکومت پوشالی باز هم درمقاومت و مبازه خودشان استوار مانده و ادامه میدهند.
قدم های تان استوار باد!

>>>   شورای جا دی نگران نبا شید هچ گپی نمی شود اینقدر
بزدول نبا شید هچ گپی نمی شود
دو دانه هزاره پیر خو ک هچ جیزی کرده نمی تو اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است