آیا کسی در سفارت افغانستان در آسترالیا زنده است؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۵/۲/۲۶ کد خبر: 115834 منبع: پرینت

با عرض سلام؛ من یک افغانستانی هستم که فعلا در استرالیا زندگی می کنم چند وقتی می شود برای تابعیت دایمی ام اقدام کرده ام ولی متأسفانه به دلیل نداشتن مدرک کافی دولت استرالیا در خواستم را قبول نکرده است و به من هدایت داده است تا برای تهیه این مدارک به سفارت افغانستان در استرالیا در تماس شوم.

چند هفته ای می شود مدام به سفارت زنگ می زنم انگار کسی در آنجا زنده نیست تا جواب بدهد. چندین ایمیل نیز فرستاده ام ولی جوابی دریافت نکرده ام. بعضی دوستانم که به سفارت زنگ زده اند و قادر شده اند تا با آنها صحبت کنند، شکایت دارند. کسانیکه در آنجا کار می کنند خیلی انسان های نژاد پرست و مغرور می باشند. تلفن را بدون جواب قطع می کنند.

وقتی کشور و مردم خود ما چنین می کند با ما؛ ما چرا باید از بیگانگان شکایت داشته باشیم. این همه بی عدالتی و نژاد پرستی کی خاتمه می پیدا می کند؟

از دولت جمهور اسلامی افغانستان خواهش می کنم اگر سفارت را برای عیاشی و خوش گذرانی چند تا مفت خور درست کرده اید این سفارت را ببندید تا شاید این طوری دل ما به چیزی خوش نباشد و دولت های خارجی هی ما را به ویرانه خانه نفرستد برای کمک و تهیه مدارک...

وسلام
م . ح

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تو که کشورت را ترک کرده و میخواهی تابعیت آسترالیا را کسب نمایی از سفارت و کشوریکه پروایش را نداری چه توقع داری؟برو پشت کارت و افغانستان بدبخت را با سفارتش به حالش بگذار....

>>>   مردم افغا نستا ن مستحق بد ترین مجا زات استند که معیار ها و ارزش های ملی و دینی را زیر پا کرده به اساس عصبیت و تعصب به دو تیم رذیل و ذلیل اشرف و عبد الله رای دادند و اخرش هم رای هیچ و امریکا این دو تیم خا ین را بالای گرده مردم سوارکردند .
حال این دو گروه هنری خا ین فقط یا به اسا س رشوت و یا به اسا س شنا خت درون تیمی خویش مردم را به کرسی های وزارت وسفارت مقرر میکنند .
هزار ان میلیارد ... بر اچار بنام وحشت ملی ( اداره فاسد و بی کفا یت وحدت ملی )
خو شحا ل لغما نی

>>>   ... کندبراین بی مسئولیتین.
ع

>>>   به ما چه فایده ات می رسد ما در انجا در غم خو د هستیم و تو مست هستی

>>>   چیزی که اعیان است چه اجت بیان است . وزیر صاحب خارجه هم خودرا در وزارت خارجه قفل نموده بجز دوستان و اقارب نزدیک کسی دیگررا نمیپزیرد.

>>>   این مامورین که در خارج کشور استند نه به اساس لیاقت و شایستگی وظایف دیپلوماتیک راانجام میدهند .نه دیپلوماهستند ونه افغان صادق .به اساس روابط در پست های دولتی ایفای وظیفه مینمایند.

>>>   همدردوره کرزی وهم در دوره احمد زی روابط بالتر از ضوابط است. چوکی ها فروخته میشود افغانستان چرا فاسد ترین کشور درجهان شد؟ آن آقایانی که درسفارت ها اند همه مفسدین اند دردیگر سفارت ها هموضع خوب نیست درعیاشی وفحاشی غرق اند از پول بیت المال استفاده نادرست میشود این دولت هم پاک نیست که عناصر شریف وپاک را تعین کند. درمقرری های اخیر رادیو تلویزیون ملی از جمله 12 نفر پشتون احمد زی ودیگر پشتون ها هیچ کسی دیگر از ملیت غیر پشتون به نظر نمیخورد این جای شرمساری است یا قحطالرجال.همین طور دزاردوی ملی دستورداده شده هرجای ودرهربستی که احمد زی ها اند باید یک یک رتبه بدون بست بالا شوند وترفیع کنند اگر دگروال اند بدون بست جنرال شوند بگونه مثال داکتر نجیب احمدزی بدون بست جنارل(درشفاخانه سردارداوود).درقرار گاه وزارت دفاع هذالقیاس. در تدارکات درلوژستیک وزارت دفاع نبی احمدزی ...احمدزیها..وغیره...واسلام مشت نمونه خروار.
عبدالعبیدی آخوندزاده یی .

>>>   برادرجان شنیده باشید که میگویند که ماهی از طرف سر گنده میشود. در وزارت خارجه همچنین است وهمچنان است.

>>>   در وزارت خارجه ما و شما بجای دیپلوماتان واشخاص چیز فهم اشخاص غیر مسلکی چون نلدوان . برقی .عساکر نظامی دوکتوران طبی که همیشان از جمله دوستان وزیر صاحب خارجه استند درکرسی های دیپلماتیک ایفا وظیفه مینمایند. از دست نافهمی خودرا پت وپنهان میکنند.

>>>   بازهم شاكي از يك قوم بگفته خودشان مظلوم، أقليت ، برادر سفارت استراليا هميش در خدمت همه افغانها بوده و هستند، مگر مشكل در خود شما مهاجرين نا خواسته و غير قانوني است، يا اينكه تفاوت وقت ايالات مختلف استراليا را ندانسته بعد از وقت تماس ميگري، يا اينكه أصلاً شكايات عادت شما ها شده و از همين طريق از پناهندگي نا جائز حالا به همشهري شدن استراليا رسيده ايد. تمام فعاليت هاي سفارت مقيم استراليا از طريق إنترنت يا online قابل دست رسي است، و تمام اجرآءات مطابق به وقت تعين شده اجراء ميشود، بشرطي كه افغان باشيد، و ثبوت آن هم در سايت سفارت ذكر شده است، ديگر اينكه از ابتداء افتتاح سفارت تا حال سفرًا از جمله قبيله گراها نبوده و نيست، اين ادعاء تان بالكل بيجا و حتي دروغ است.
مهاجر قديمي از پرت، استراليا

>>>   افسوس صد افسوس که از این وزارت خارجه با وقار و با ارزش چه جور نمودنند. اشخاص نامستحق وبیگفایت را با داشتن دیپلمهای تقلبی .در اصل نلدوان .برقی. مامورین پولیس. مامورین وزارت دفاع .دوکتور ندان وغیره وظایف دیپلوماتیک کشور را تعقیب میدارند.

>>>   شما فکر میکنید که در خارج آمدید دولت افغانستان برای شما چند مزدور هم توظیف نماید تا خدمت شما را انجام دهد. در هر سفارت یک تیلفون برای مرجعین دارد که روزانه صد ها نفر تماس گرفته و با تاسف که هر کدام بیشتر از نیم ساعت صحبت مبنمایند اگثر ایشان با تاسف که به مشکل گپ را می فهمند. عجیب افغانهای داریم. در نزد خارجی ها مثل عسکر ایستاده میشوند و در سفارت ها خود افغانستان که میایند فقط مسولین نوکران شان باشد. سفارت ها را دفتر معاملات فکر مینکنند و باید هر گونه اسناد قانونی و غیر قانونی برایشان در چند ساعت آماده و با با احترام و عزت تقدیم شان شود تا تابعیت کشور دیگر را بگیرند. بدانید که شما به پای آن مردم غریب و بیچاره که با همه مشکلات در افغانستان مانده و به خود افتخار مینمایند نمی رسید و هزار ها شما به یک سرباز جوان که در دافاع از کشور و مردم در سنکر افتاده نمی رسید و نا جوانها و نامرد ها از وطن در شرایط نهایت دشوار مردم افغانستان فرار نموده اید. اگر به جای دیپلوماتها باشم به شکل بیگانه ها با شما برخورد میگردم.
غوث الدین ااز لندن

>>>   تاجیکان خواب تانخوش وبی صدا وگلوی تان بسته وزبان تان بریده باد
وزارت فرهنگ وجهانی اکادمی حبیب الله رفیع ریاست سلیمان لایق وسفارت حلیم نتویر وفرماندهیی فرماندهان قهرمان وپارسی شکن چون اسماییل یون طاقت واحدی دارند دری را از بدنه پارسی اره کشی میکنندتامططحات قومی فعلی را دران دری ساخته وبالای مردم خوش باوری دری زبان بفروشند چون جعل قانون اساسی هم گنده شده ماده شانزده ام افشا شد

>>>   برادر عين قضيه در قونسلگرى أفغانستان در لأس أنجلس أمريكا است ٣ هفته ميشود كه تماس ميگيريم جواب نميدهند، جالبتر از ان يك سند كار داشتيم ميگن أفغانستان بروييد از آنجا بگيريد.

>>>   فاشیزم زبان "دری افغانی" را در کمپیوتر ها و ویکیپدیا برای ما ساخت.
اکنون باری جهانی، حلیم تنویر، حبیب الله رفیع و سایر فاشیستان در اکادمی علوم میخواهند جهت توجیه نام "دری افغانی" بر زبان مادری ما و به نحوی به رسمیت بخشیدن آن و از سوی دیگر تضعیف و منزوی ساختن زبان ما قاموس دری را که مملو از واژه های پشتو و غیر فارسی خواهد بود به خورد نسل نو پارسی زبان در کشور دهند.

اصلأ تو افغان، تو اوغان و تو پشتون را چه ربط است که در زبان من ترافیکی می کنی؟ این حق را به تو فاشیست پس فطرت کی اهدا نموده است؟ تو برو زبان خود را از زبان پنجابی و پاکستانی جدا ساز، واژه های پاکستانی را از زبان خود کنار زن و خود را از وابستگی فرهنگی به پاکستان رها ساز.
درین ملک گوسفندی اگر حرف بزنی متعصب و نژاد پرست خوانده میشوی، اما در مقابل این دسایس فاشیستان پس فطرت همه مهر سکوت بر لب کوبیده اند، عینک های دودی را به چشم نموده اند و و ابلهانه آنرا سبب تحکیم وحدت و ایجاد همبستگی میخوانند.

هزار افسوس که این پارسی با شکوه که زمانی در امپراتوری عثمانی و هند زبان رسمی دربار شان بود، چه بزدلان و خیانتکارانی میراثدار آن هستند.

>>>   او بیدر قربانت شوم چند سال قبل هوشمند سفیر استرالیا بود همی هوشمندی که فعلآ هر کاره وزارت خارجه است
از میلبورن 7 ساعت منزل زده با خانم و طفل دوساله ام رفتم بخاطر ترتیب یک وثیقه، وثیقه مثیقه خو نشد باورکنید سه شب در کنبیرا هوتل گرفتم لیکن تا موفق شدم یک سکرتر را ببینم
جالب اینست که از طالع ما school holiday بود و هرروز که میرفتیم یک یکی دو طفل 10 و12 ساله در صحن سفارت بایسکیل دوانی و با نل آب ترکان و شوخی میکردند نه در وازه را کسی باز میکرد ونه تلفون را کسی جواب میداد

>>>   ههههههههههه بیچاره بدبخت شدی . مستقیم برو به سفارت و پرابلم خودرا با ایشا ن از نزدیک درجریان بگذار
اول خان شلگری از سانفرانسیکوی امریکاه

>>>   وزارت خارجه بدست چند مافیای قدرتمند افتیده است افسوس به حال این ملت و مردم زجر دیده حیف که ما هم در وزارت خارجه استیم اما با تاسف که از مقرری های ما خبری نیست وزیر ما که جوان و حتا در کار این وزارت ناتوان است گله نداریم به خدا میسپاریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است