غنی: هیچ مامور دولتی حق شرکت در تظاهرات را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۵/۲/۲۶ کد خبر: 115831 منبع: پرینت

بر اساس فیصله انتقال مسیر برق از سالنگ ،جنبش روشنایی طی تظاهراتی فردا 27 ثور اعتراض خود را به نمایش خواهند گذاشت

در این میان بر اساس پيشنهاد شورای امنيت و حکم رييس جمهور اشرف غنی، هيچ مامور دولت در تظاهرات حق شرکت را نداشته و با متخلفين قانون، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

در این حکم ریاست جمهوری همچنین ساحات تظاهرات مشخص شده و تظاهرات کننده گان به جز محل های مشخص، جای دیگر حق تظاهرات و حق مزاحمت به مردم عام را ندارند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غ..کرده که گفته مامور دولت در راه پیمایی نکند هرکس دلش بایسکلش

>>>   وضع این محدودیت توسط اشرف غنی خودش تبعیض هست .چرا ماموران دولتی حق شرکت ندارند مگر آنها جزء این جامعه نیستند و ایا حق انتخاب ندارند .
معلومدار هست که اشرف غنی فقط با ساز بیگانگان میرقصد و هیچ اختیازی خود نداشته و به ملت هم ارزش قایل نیست
پس بناءن معلوم هست که این تظاهرات مثماالصمر نخواهد بود
ملنگ دهقانی

>>>   این حکم رییس جمهور برخلاف قانون اساسی وآزادی بیان وخلاف قانون رسانه ها وحرکات مدنی مردم است مردم حق دارند که در تظاهرات اشتراک کنند اظهارنظر نمایند ومشکل خودرا با این حرکت مدنی به مرم ودست اندرکاران ودولتمردان برسانند شورای امنیت هم جانبدارانه بدستور حلقات تنگنظر فاشیستی درون ارگ عمل نموده که خلاف ارزش های دموکراتیک و خلاف کنوینسیون های حقوق بشر وخلاف ارزش مواد قانون اساسی کشور است وبا شرایط فعلی همخوانی ندارد.بااحترام عبید الله نجرابی.

>>>   بایدگردن اشرف غنی در مقابل مردم خم شود واگرنه شکستانده خواهد شد.
سردار

>>>   عالی است!
جناب ریس صاحب ج کسانیکه به ابروی ملت و ریش سفید شما احترام نکردن و دست به عمل طفلانه انهم در کشور بیګانه بخاطر تقبح عمل شان شمابهتر است که تجمعات را بکلی با درنظر داشت اوضاع نظامی کشور منع قرار دهید بهتر خواهد شد
قیام

>>>   جناب اشرف غنی کم کم دارید از پس پرده بیرون میایید!!!؟
این هم نشانه هایی از دیکتاتوری و مقابل ازادی بیان هست !!!!مگه مامورین دولت از عدالت بویی نبردن ؟ ومگر نمیتوانند در برابر بی عدالتی بایستند؟!!! مامورین دولت قبل از اینکه در حکومت نقش داشته باشند ابتدا جزیی از این مردم هستند وهمواره کنار مردم در برابر بی عدالتی ها می ایستند وشما نمیتوانید با گرفتن ازادی بیان ان هارا تهدید کنید !!!
روز دوشنبه با تمام قوا در کناربرادران وخواهران پشتون هزاره ازبک تاجیک و.... در برابر بی عدالتی ها و نفاقی که حکومت بین ما می اندازد مقابله کرده ودر تظاهرات شرکت میکنم و نقشه های پلید حکومت را نقش براب میکنیم......
عبدالله شریف

>>>   ...غنى و عبدالله، ما كارمندان دولت هستيم و هيچ ترسى هم از شركت در تظاهرات نداريم، شركت در مظاهره فردا يك وظيفه ملى و وجدانى و يك عمل آرمانى ميباشد.

>>>   سلام عليكم ، تجربه دهه اخير نشان ميدهد كه حكومت هاي ديكتاتور بقا ندارد ، ميشكند ووطن را به بربادي ميبردء دهن مردم را نبنديد

>>>   غني خان ! يك بار ديگر با اين. فرمانت روشن ساختي كه ذره اي حق به حقوق انساني قايل نيستي . اين كردارت اگر فاشيستي نيست پس چيست؟ درصورتيكه تظاهرات واعتراض درچوكات قانون نافذه كشورحق مسلم هرتبعه افغانستان است ,در كجاي قانون كارمندان دولت ازحق اعتراض ودادخواهي منع گرديده است . كمي به خود اي وبيشرم.

>>>   این تظاهرات قومی و سیاسی است نه مدنی!

>>>   اشرف غنی همه عمرش در خارج از افغانستان بوده او هیچوقت درد ورنج مردم را درک کرده نمیتواند اوفقط میخواهد همه امکانات در اختیارهمتباران خودش باشد تا در آینده باعث نیک نامی او شود ..د

>>>   کار خوبی است .

>>>   حکم رييس جمهور اشرف غنی احمدزی ریس جمهور منتخب افغانستان نیست باید بر کنار شود که تاوضیعت افغانستان بهبود شود،

>>>   اشرف غنی باهمه مردم افغانستان سر جنگ دارد اگر زورش
برسد همه مردم افغانستان را انتحاری میکند تا خدمتی بزرگی برای بادارخود پاکستان وامریکاکرده باشد-ولی

>>>   این حکم اقای بر دموکراسی است. بر اساس دموکراسی افراد در هر شرایطی و پست که قرارداشته باشند بدون هیچگونه تهدید و تطمیع اعتراض کنند. بنابراین غنی مخالف آزادی بیان و دموکراسی است.
عرفان

>>>   باید همگی پرشور ومتین واسوارشرکت کند چون بازهم فردای دیگر است ومشکلاتهازیاد باید همدیگر راتنهانگذاریم
فردا روزامتحان است امتحان همبستگی مردم در مقابل زور
مندان وزورگویان..اسلم کارمند مخابرات

>>>   من و تو میشویم ما ریس جمهور یک صدا است من و تو هم صدا زورخلق وزور خداوند یکی است هموطن شجاع باش..
پامیر

>>>   خیلی ها یک اقدام خوب.در افغانستان اکثریت به منافع قومی وملیتی خود فکر میکنند،نه به منافع ملی وعامه.در افغانستان مشکل بی برقی سرتاسری وتمام مردم مظلوم واقع شده اند،نه تنها مردم مناطق مرکزی وبامیان.لُطفاً مشکل انتقال برق را منتظر کُمیسیون حقیقت یاب بگزارید،تا در زمینه داوری بیطرفانه وفیصله غیر سیاسی را بکند.
م.ر کابل

>>>   تظاهرات درچوکات قانون است چرا امر سرچپه خلاف قانون. قانون پوه.ع......

>>>   خبر فوری
اعلامیه شماره (9) شورای عالی مردمی
به نام خداوند توانا و دادگر
هموطنان عزیز و عدالت طلب!
اکنون تنها یک شب با "دوشبنه بزرگ" فاصله داریم. لحظات، حساس و تاریخی است. نه تنها مردم افغانستان؛ بلکه جهان انتظار دارد که قدم‌های استوار و روشنی بخش هواداران جنبش روشنایی را در جاده‌های غمگین کابل به نظاره بنشینند. بنا براین در رابطه با تظاهرات میلیونی روز "دوشنبه بزرگ"، موارد ذیل را اعلام میداریم:
1- هوشیار باشید که عناصر خود فروخته، با پخش شایعه و جنگ روانی، در صفوف فشرده تان رخنه نکند. بی اعتنا به شایعه پراکنی‌ها و جنگ روانی حکومت، آماده یک مارش مدنی عظیم باشید. ما از شما می‌خواهیم که استوارتر و گسترده تر از هرزمان، به جاده بیایید تا بر هرآنچه تاریکی است نهیب بزنیم!
2- از نخستین روزی که هواداران جنبش روشنایی، به صورت رسمی به فیصله ضد ملی مورخ 11 ثور کابینه اعتراض نمود، دوهفته میگذرد؛ اما حکومت تا کنون به جای تلاش در جهت حل قضیه، همواره طرح‌های انحرافی، نفاق افکنانه و وقت تلف کن، ارائه داشته است. شورای عالی مردمی، با هوشیاری و دقت تمام، طرح‌های حکومت را مطالعه نموده و پاسخ های لازم را طی اعلامیه های مسلسل ارائه داشته است. ما خواهان بطلان فیصله کابینه و تطبیق ماسترپلان برق هستیم.
3- برخلاف فرافکنی برخی از اجیران حکومت، خواست شورای عالی مردمی و در مجموع جنبش روشنایی، نه خواست ولایتی است و نه خواست قومی و سمتی. خواست ما یک خواست عدالت طلبانه، انسانی و مبتنی بر منافع ملی افغانستان است. اساس خواست ما را برادری و برابری مردم افغانستان، عدالت اجتماعی، انکشاف متوازن و نفی تبعیض سیتماتیک تشکیل میدهد. با تأسف، فیصله کابینه مبنی بر تغییر ماسترپلان برق، از نظر علمی و تخنیکی نادرست، از نظر اقتصادی به زیان کل کشور و از نظر اجتماعی نفاق افکنانه و خلاف وحدت و منافع ملی است. بنا براین یکبار دیگر تکرار می کنیم که پیامد تصامیم عاقبت نیاندیشانه و غیرمسئولانه حکومت هرچه باشد، به دوش حکومت است. جنبش روشنایی تا تحقق عدالت از پای نخواهد نشست و حرکت های مدنی خود را در سرتاسر جهان ادامه خواهد داد.
و من الله توفیق
شورای عالی مردمی
کابل- 26 ثور 1395
برای تکثیر صدای عدالتخواهی هر نفر یک رسانه شویم.

>>>   ریس جمهور نباید به این خواست زور گویان خود کامه تسلیم شود وبر طبق فیصله قبلی وانجام ۷۰٪کار که انجام گردیده وهمچنان فاصله زمانی ان وکمتر مصارف در کار این پروژه برق توتاپ از اسیای میانه به افغانستان مسیر معینه را طی کند وبرق به شهروندان کشور بادرنظر داشت مساحت منطقه ونفوس ان بطور عادلانه تقسیم گردد اگر منظور رسیدن برق به بامیان است طبق وعده وزیر انرزی واب از همین برق بولایت بامیان برق رسانی صورت میگیرد پس اعتراض از چه رهگذر است این یک ضرب المثل عامیانه مردم ماست که میگویند مارا سیب بکار است ولو اگر از درخت بید هم باشد واگر منظور شان چیزی دیگری است وقدرت شانرا به نمایش میگذارند ان چیزی دیگریست که قابل پذیرش نبوده وعقلی ومنطقی برای یک دولت هم نیست .

>>>   تظاهراتی که مجوزوزارت داخله نداشته باشد غیرقانونی است .کمیسیون تشکیل شده وبه آرامی وبامنطق باکارشناسی علمی قضیه رابررسی می کند.سیاسیون می خواهندخودراخوشنام کنندآنهم باتفرقه افکنی
شیوا.بلخ

>>>   غنی باید بداند که مردم ولایات مرکزی هم جزء دولت افغانستان است وقتی هیچ کاری برایش نکند. منتظر اعتراضشان باید باشد.
فردا نمایش مردمی مقابل دولت خواهد بو.

>>>   تو در جریان کمپاین انتخاباتی ات چندین بار وبا وضاحت گفته بودی که آزادی بیان را در کشور محدود خواهی کرد وزندانیان طالبرا آزاد خواهیکرد وتعداد زندانیان زبان های دیگر واقوام دیگر را با یک قومی که اکثریت جماعت زندانیان کشور راتشکیل میدهدمساوی خواهی ساخت اینکار هارا کردی آفرین ! اما گفته بودی بدسترخوان مردم نان میآوری امنیت میآوری برای اکثریت کشور که هنوز هم بیکار هستند کار میدهی از همه خنده دار تر بدخشان را به مرکز تجارتی بزرگ آسیا تبدیل خواهی کرد وتعدادی زیادی وعده های که همه را به یخ نوشتی وبه آفتاب گذاشتی .اما تو به این وعده هایت وفا نکردی که هیچ اوضاع کشور را تو خودت بهتر میدانی بد به حالت حیف

>>>   هر مامور دولت اگر گير شد، يك فت پايه برق در .... زده ميشود، با خبر باشيد

>>>   زور گویی مافوق قانون این است. لاحول ولاقوت الله بالله

>>>   پس ارزشهای قانون اساسی پیرامون أزادی بیان واجتماعات چه میشود یا مثل ده ها مورد نقض قانون اساسی اینهم سر باری
کوهستانی

>>>   اگر ما از مبارزه می ترسیدیم، مصلحت را فدای عدالت نمی کردیم. خروش ملت آزاده افغانستان آشوبگری نیست. این ملت شجاعت دانستن و فهمیدن چیزهایی را دارد که سیاسیون متفکر حتی بویی از آن نبرده اند. آنها نمی دانند که آزادی چیست؟ آزادی در دامن اسارت به وجود می آید، در زنجیر رشد می کند و با استبداد بیدار می شود. به این سردمداران ضد روشنایی که جایی در قلب مردم ندارند، بگویید کمی تاریخ مبارزات آزادی خواهانه و ضد استبدادی مردم افغانستان را مطالعه و به جای سرکوب و خفه کردن صدای ملت و نیروهای ملی، خود را اصلاح کنند. مرحوم غلام محمد غبار در جلد دوم کتابش چه زیبا از دلیل مخالفت ملت و سرانجام از بین رفتن حاکم جبار نادر شاه توسط عبدالخالق هزاره می نگارد: «سرکوب نیروهای ملی و بخصوص رهبران مشروطه اول و دوم و فرزندان آزاده این کشور توسط محمد نادرشاه در بسیاری از نقاط کشور نشان دهنده این امر بود که پادشاه و همکاران آن (باداران خارجی اش) سر دشمنی با تمام مردم آزاده افغانستان داشت.»
به این سیاستمداران بی ریشه که از خروش مردم می ترسند بگویید کمی هم قانون بخوانند چون ماده ۳۶ قانون اساسی افغانستان که خود ملت آن را نگاشته، به روشنی صراحت دارد که «اتـــبــاع افـغـانـسـتــان حـق دارنـد بـرای تـــأمین مقاصـــد جـــایز و صـــلح آمیـــز، بدون حمل سلاح، طبـق قـانون اجتمـاع و تظاهرات نمایند.» اگر قرار بود معترض خودش امنیت تظاهراتش را هم بگیرد، پس وظیفه این حکومت بیکاره چیست؟ راهپیمایی اعتراضی حق ملت و گرفتن امنیتش طبق ماده ۵ قانون پولیس مکلفیت دولت است.
توتاپ می رود تا خطوط ارزشی این ملت را با سردمداران مستبد و تاریک اندیشش تعیین کند. مرده باد تاریکی و تمام تاریک اندیشانی که ظلمت و بی ارادگی را بر مردم ما تحمیل می کنند.
در ۲۷ ثور برای عدالت در خیابانهای کابل فریاد می زنیم.

>>>   خط و نشان جنبش روشنايى و حكومت وحدت ملى!
فرمانده گارنيزيون كابل: مسير رَاه پيمايى فقط جاده ميرويس ميدان (كوته سنگى) تا جاده ميوند است و اعتراض در هيچ جاده ديگر اجازه نيست. زمان رَاه پيمايى هم از ٦ صبح تا ٦ شام مى باشد و پس از آن اجازه نيست.
احمد بهزاد: ما به شما عهد بسته ايم تا تحقق خواست هاى عدالت طلبانه مردم و باز گرداندن خط انتقال برق به مسير اصلى آن (باميان - ميدان وردك) از پاى نخواهيم نشست.
‫‏مسلم_شيرزاد

>>>   اگر امروز صدایت بلند نکنی حکومت تمام افغانستان را مانند کندز بدخشان بغلان سرپل جوزجان هلمند ننگرهار وغیره را تسلیم پاکستان خواهد کرد. توتاپ تنها مربوط یک قوم هزاره نیست بلکه مربوط تمام اقوام افغانستان میباشد. بیاید باهم همه هم صدا شده حکومت را از راه غلط را انتخاب کرده نجات دهیم. حکومت را پاکستانی ها چهار اطراف احاطه نموده. چرا معادن های افغانستان رو به کار نشود؟؟ ایا میدانید اگر توتاپ عملی شود دو معدن بزرگ افغانستان فعال شده صدها جوان افغانستان شغل یافته انها دست از فرار کشور بر میدارد. چرا هزاران جوان تحصیل کرده ما فرار نمود؟؟ چرا هزار خانواده در اب ها غرق شدن؟؟ چرا این قدر بی امنیتی هست؟؟ چرا ایقدر تبعیض میباشد؟؟ چون حکومت را پاکستان isi اداره میکند. چرا حکومت صدا حق را خفه میکند ؟ چرا جوانان زن مرد فرزند وطنم بمیره؟ حکومت بر این ملت چی کرده؟ چرا سرباز کشورم بمیره چرا سرباز کشورم اسیر طالب یا محاصره دشمن باشد. چرا حکومت توجه بر سربازان جگرگوشه ام نداره.؟ اخر باید صدا بلند کرد. باید همه ما صدا خود را هم صدا بلند کنیم. اگر وقت یک سرباز کشورم اسیر طالب شوه. اگر او پشتون یا تاجک یاهزاره یا ازبک باشد قلب همه ما میسوزه. ریس جمهور کشورم چرا دستورات پاکستان را عملی میکند؟؟ حکمتیار چرا بر وطن بیاید. حکمیتا ر شخصی هست به تک تک خانواده داغ داده هزاران راکت را بر تک تک خانه تان فیر کرده. تمام ملت را فراری نمود. حال حکومت چنان ضعیف هست با حکمتیار صلح میکند. ؟؟ حکمتیار جاسوس پاکستان هست. ایا حکومت غنی از مردم رای گرفت با او صلح میکند؟؟ چرا حکومت صلح کرد وقتی مردم حکمتیار ر به چشم دشمن میبیند.؟؟ باز میایم توتاپ منافع تمام ملت میباشد. ما چرا فرزندان کشورم به تاریخی درس خواند؟ ایا فرزندان کشورم کم مغز هست از فرزندان پاکستانی ها؟؟ نه خدا نکند.. باز میگم توتاپ چند خوشبختی را میارود. اول مردم افغانستان ترقی میکند. دو دو معادن بزرگ افغانستان فعال میشود. سوم ما در زمستان از قطع شدن برق خوشبخت میباشیم. چنانچه از راه سالنگ شاید قطع برق بودیم... امید ترقی پیشرفت کشورم میباشم.

>>>   حاكمان مستبد و نظام هاى هاى نامشروع راهى ديگرى براى بقاى شان ندارند ، جز اين كه به سياست رعب وترس رو آورند و صداى مردم را با خشونت خاموش كنند. اخطار حكومت غنى به اعتراض كننده گان عدالت خواهى شروع شكست يك نظام نامشروع و اوج هراس آن از صداى مردم است . مردم آماده اند تا اين حاكمان را به مبارزه بطلبند .

>>>   آن جاکه باب گفتگوبسته شود دروازه ی خشونت وریاکاری بازمی گردد.دانشمندان،برای جلوگیری ازخشونت وفریبکاری،استفاده ازروش های مدنی راتجویزکرده اند.آن چه فردا،دوشنبه اتفاق می افتدحق مدنی وقانونی مااست. حق سخن گفتن است وابرازنظر.
اعلامیه ی آقای احمدزی فرمانده گارنیزیون شهرکابل،ازجنس تهدیدوخشونت لفظی است.اگرازمقوله ی ایجادرعب ووحشت درمقابله بایک دادخواهی مدنی باشدکه است،ازآن نخواهیم ترسید.به سخن ارنستوچگوارا:"مهم این نیست کجامرگ ماراغافلگیرکند،درهرحال امرش راباآغوش بازخواهیم پذیرفت...".
دربیابان گربه شوق کعبه خواهی زدقدم
سرزنش هامی کندخارمغیلان غم مخور
تافردادوشنبه ی بزرگ.
لطیف پدرام

>>>   غنی احمدزی بانیروی نظامی گل نبی احمدزی
مردم را تهدید می کند!
هراس وترس سرا پای این حکومت بی ریشه و پوشالی را فراگرفته ، شگاف بزرگ به وجود آمده میان مردم و این فاسدترین حکومت جهان نمایانگر و ثابت کننده حرف معروف است که" تمرکز قدرت فساد به وجود می آورد" .
فاصله بین مردم واین حکومت فاسد چنان عمیق است که از نهایت بی چارگی به دیوارکشی کانتینری در اطراف اقامت گاه هایی شان پناه می برند.
این گروه بی خرد وبی منطق توانایی حل مسایل را از طریق شیوه هایی سالم مدیریتی جدید حل بحران و مشکل بامردم ندارند ومردم را توسط نیروهایی پولیس و گردان هایی نظامی تهدید می کنند.مردم آزاده وسربلند ما فردا برای یک اعتراض مدنی ملیونی و با اراده به پیروزی علیه زورگویی وبرترجویی وبرترخواهی ، گرفتن حق و عدالت گستری به میدان می آیند و غرش صدای پرغرور و آزادی خواهانه ای شان لرزه براندام گروه متقلب ،جبون و مزدور حکومت ساخت جان کری می اندازد.
تنها با ایستادن ومقاومت دربرابر یک مشت آدم روانی و بی ریشه است که آنها مجبور به تمکین و تسلیم در برابر خواسته هایی حقوقی وقانونی شهروندان این کشور خواهندشد.
فهرست ارایه شده ای نامهایی تعدادی ازفعالین شورای عالی مردمی و جنبش روشنایی از نهایت درماندگی و ترس ، برای زهر چشم نشان دادن است این حکومت پوشالی هیچ غلطی کرده نمی تواند.
شورای عالی مردمی و جنبش روشنایی از خط گرفتن حق و عدالت گستری عقب نشینی نخواهد کرد ، با اراده خلل ناپذیرنیروی هایی مردمی حکومت پوشالی محکوم به شکست است .
فردا برای پیروزی خرد بر جهل و راستی بر تقلب همه باهم و درکنار هم پیروز خواهیم شد.
محمداسلم سلیم

>>>   جنرال عبدالرشید دوستم که در زیر سایۀ درخت معاونیت لمیده است
تظاهرات مسالمت آمیز روز دوشنبه از همین حالا از طرف حکومت تک قومی اشرف غنی به چالش کشیده شده است. به اساس فرمان اشرف غنی هر کارمند دولتی که به این تظاهرات شرکت کند از کار اخراج میگردد. این در حالیست که انتحاری ها و تروریست ها برادر خطاب میشوند و دست شان در آدمکشی باز گذاشته شده است. از اشرف غنی و افغان ملتی ها جز این انتظاری نمیرود، اما قهرمانانی دیگریکه با فریب مردم و با بهانۀ وحدت ملی معاون، مشاور و رئیس اجرائیه شده اند کجا هستند؟ اینها میتوانند امروز از حق مردمیکه اینها را جلو برده است دفاع کنند؟ اگر عبدالله عبدالله بخاطر مشترکات قومی با پشتونها سکوت اختیار کرده است پس جنرال دوستم کجاست؟ چرا حزب جنبش ملی که زمانی بخاطر حقوق ملیت ها رجز خوانی میکرد امروز خود را پنهان کرده است. زمانی را بیاد دارم که حزب جنبش ملی هزاره گانرا هم جز مردم خود و ترکتبار میدانست. زمانی را بیاد دارم که عدۀ از فعالین سیاسی هزاره که از ملا های وحدتی ناومید شده بودند دست به دامن جنرال دوستم برده بودند. من نه نظری در رابطه با مشترکات قومی و خونی ترکتباران با هزاره گان دارم و نه هم حق نظری در این مورد دارم. اما اینرا میدانم که هر کسیکه درخت معاونیت را در وجود خود بکارد و در نشستن زیر سایه اش خوش باشد، نه به مردم خود صادق است و نه به دیگران. اگر معاونین، مشاورین و رئیس اجرائیه یک جو غیرت میداشتند امروز مرگ را بر نظاره کردن سرکوب مردم شان ترجیح میدادند. معلوم نیست که فردا اشرف غنی جند تن از برادران انتحاری اشرا برای قتل عام مردم میتواند که به تظاهرات بفرستد، اما خداوند مظاهره کننده گانرا در پناه خود داشته باشد.

>>>   فردا بايد ستون پايه هاى ارگ را به لرزه در آوريد وفاشيست پشتونيزم را سر به نيست كنيد

>>>   اگر ما از مبارزه می ترسیدیم، مصلحت را فدای عدالت نمی کردیم. خروش ملت آزاده افغانستان آشوبگری نیست. این ملت شجاعت دانستن و فهمیدن چیزهایی را دارد که سیاسیون متفکر حتی بویی از آن نبرده اند. آنها نمی دانند که آزادی چیست؟ آزادی در دامن اسارت به وجود می آید، در زنجیر رشد می کند و با استبداد بیدار می شود. به این سردمداران ضد روشنایی که جایی در قلب مردم ندارند، بگویید کمی تاریخ مبارزات آزادی خواهانه و ضد استبدادی مردم افغانستان را مطالعه و به جای سرکوب و خفه کردن صدای ملت و نیروهای ملی، خود را اصلاح کنند. مرحوم غلام محمد غبار در جلد دوم کتابش چه زیبا از دلیل مخالفت ملت و سرانجام از بین رفتن حاکم جبار نادر شاه توسط عبدالخالق هزاره می نگارد: «سرکوب نیروهای ملی و بخصوص رهبران مشروطه اول و دوم و فرزندان آزاده این کشور توسط محمد نادرشاه در بسیاری از نقاط کشور نشان دهنده این امر بود که پادشاه و همکاران آن (باداران خارجی اش) سر دشمنی با تمام مردم آزاده افغانستان داشت.»
به این سیاستمداران بی ریشه که از خروش مردم می ترسند بگویید کمی هم قانون بخوانند چون ماده ۳۶ قانون اساسی افغانستان که خود ملت آن را نگاشته، به روشنی صراحت دارد که «اتـــبــاع افـغـانـسـتــان حـق دارنـد بـرای تـــأمین مقاصـــد جـــایز و صـــلح آمیـــز، بدون حمل سلاح، طبـق قـانون اجتمـاع و تظاهرات نمایند.» اگر قرار بود معترض خودش امنیت تظاهراتش را هم بگیرد، پس وظیفه این حکومت بیکاره چیست؟ راهپیمایی اعتراضی حق ملت و گرفتن امنیتش طبق ماده ۵ قانون پولیس مکلفیت دولت است.
توتاپ می رود تا خطوط ارزشی این ملت را با سردمداران مستبد و تاریک اندیشش تعیین کند. مرده باد تاریکی و تمام تاریک اندیشانی که ظلمت و بی ارادگی را بر مردم ما تحمیل می کنند.
در ۲۷ ثور برای عدالت در خیابانهای کابل فریاد می زنیم.

>>>   این هامی خواهد مثل حکومت وحدت ملی به زور مثیرپروزه لین برق را تغیر نمایدولی کامیاب نخواهد شد

>>>   انواع و اقسام توهین را به رئیس جمهور غنی میکنید بعد هم میگوید آزادی و دموکراسی وجود ندارد , آزادی بیان وجود ندارد هیچ ملتی اینگونه به رئیس جمهور خود توهین نمیکند بعد هم یک طوری حرف میزنید که نشان دهنده این است که همه خصومت قومی دارند من فکر میکنم تنها راه نجات افغانستان تجزیه افغانستان است و هر قومی برای خود یک کشور جدید تاسیس کند هزاره ها کشور هزاره ستان , تاجکان کشور تاجکستان جنوبی , پشتون ها کشور پشتونستان , اوزبک ها کشور اوزبیکستان جنوبی , نورستانی ها کشور نورستان , بلوچ ها کشور بلوچستان , تا اختلافات و توهین ها و خصومت ها و جنگ ها و درگیری ها برای همیشه تمام و هر کس سر به کلاه خود داشته باشد و از آوارگی در غربت هم نجات پیدا کنید .
فعال سیاسی طرفدار تجزیه افغانستان

>>>   تظاهرات را ادامه دهید و توکل بر خدا نمایید قدرت او از همه بیشتر است غنی دیکتاتور سرنگون میشود

>>>   غنی اشتباه نموده که چنین حرف را گفته است از نظرقانون غنی اجازه چنین کار را ندارد.
فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است