رییس جمهور باید دارایی هایش را به ثبت برساند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۵/۲/۲۶ کد خبر: 115830 منبع: پرینت

به منظور دسترسی به اطلاعات و مبارزه با فساد، رییس جمهور باید دارایی هایش را به ثبت برساند.

منافع ملی در افغانستان واقعا چیست؟ چیزی که "عین" آن را منافع ملی می داند، "غین" می گوید آن منافع ملی نیست، خلیلی می گوید آن چیز منافع ملی است و محقق می گوید نیست، چیزی که سیاف آن را منافع ملی می داند، قانونی آن را قبول ندارد و آیا این منافع ملی است یا مصلحت؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان امروز در نشست کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات با تاکید بر اینکه متاسفانه روابط قومی بر ادارات دولتی حاکم است، گفت: وضعیت اسفبار قوم گرایی بر ادارات دولتی افغانستان سبب رشد فساد شده است.

وی یا تاکید بر اینکه رهبران حکومت وحدت ملی مخالف دسترسی به اطلاعات هستند، ادامه داد: هیچ تعریف قانونی و حقوقی از منافع ملی در دنیا وجود نداشته و این قانون حساب ریاضی نیست که مشخص باشد.

وکیل مردم در پارلمان تصریح کرد: منافع ملی در افغانستان واقعا چیست؟ چیزی که "عین" آن را منافع ملی می داند، "غین" می گوید آن منافع ملی نیست، خلیلی می گوید آن چیز منافع ملی است و محقق می گوید نیست، چیزی که سیاف آن را منافع ملی می داند، قانونی آن را قبول ندارد و آیا این منافع ملی است یا مصلحت؟

بشردوست گفت: چرا رهبران حکومت بخاطر مصلحت های شخصی از واژه "منافع ملی" استفاده نابجا می کنند؟

وی با بیان اینکه به منظور دسترسی به اطلاعات و مبارزه با فساد، رییس جمهور باید دارایی هایش را به ثبت برساند، خاطرنشان کرد: شما خواهید دید که واکنش رییس جمهور نسبت به این موضوع عدم ثبت آنها به دلیل منافع ملی است.

عضو مجلس نمایندگان یادآور شد: هیچکس در دولت متاسفانه مبرا از فساد نیست.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچگاه باین سرمایه دوز ها باور نکنید دارایی واقعی خودرا هرگز نشان نمیدهند چنانچه حامد کرزی رییس جمهور پیشین ما هم گفته بود که 16000 دالر دارد درحالیکه پر در آمد ترین رییس جمهور جهان بود وهست.همینطور معاونین ریس جمهور.ریاست اجرایهعوزیران معینان والی ها قوماندان ها امنیه واردو دارایی های شان بیحساب است درخارج خانه ها وقصر ها.رهبران هذالقیاس .راست نمگویند. فساد را پنهان میکنند.امروز دراردو وپولیس از قوماندان تولی کندک لوا فرقه وقول اردو دارایی هایشان درسطح بالا وغیرقابل مقایسه با معاش ودرامد مشروع شان است.اینکه بخارج چقدر کشیده اند خداوند حساب شانرا میداندوبس. این فورمولیته است که دارایی مقامات ثبت شود.دروغ وفریب وحض است.همه میدانند.
والسلام عبید.

>>>   میدانی آنها چرا از واژه منافع ملی استفاده میکنند؟
چون که بزرگان گفته اند: من زنده جهان زنده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است