آیا با توهین به رییس جمهور موافقید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۵/۲/۲۵ کد خبر: 115803 منبع: پرینت

آیا توهین به رییس جمهور در محافل خارجی حتی اگر وی فاسدترین هم باشد، روا است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اجلاس مبارزه با فساد با حضور سران 40 کشور در لندن برگزار شد و در حاشیه این نشست، ناتمام ماندن سخنرانی اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به دلیل اعتراض های شدید تعدادی از فعالان مدنی افغانستانی در لندن، سوژه جنجالی رسانه ها شد.

احد بهادری، بلال نوروزی و جعفر عطایی از جمله فعالان مدنی ساکن در لندن بوده که در حاشیه اجلاس مبارزه با فساد در نشستی دیگر در قالب اعتراض و انتقاد، غنی را رییس جمهور درغگو و خاین خواندند.

حالا پرسش ما از شما مخاطبان این است که آیا با این حرکت معترضان در اجلاس مبارزه با فساد موافق هستید؟

آیا درست است کسانیکه خود را فعال مدنی می دانند، در مجمعی بین المللی و در جایگاهی که رییس جمهور افغانستان در مقام حقوقی خود صحبت می کند، به تسویه حساب های شخصی بپردازند؟

آیا درست است که انتقاد های درونی و حرف های داخلی، نقل محافل خارجی شود؟ و آیا عناوین دروغگو و خاین، انتقاد است یا توهین؟

از نظر شما آیا توهین به رییس جمهور در محافل خارجی حتی اگر وی فاسدترین هم باشد، روا است؟

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نخیر ریس جمهورنماینده ملت است استعمال الفاظ ناسزا شایسته مقام شان نمیباشد

>>>   فاسدیکه از روی فساد بر اریکه قدرت تکیه زده از اموال بیت المال،ریخت و پاش می کند، مردم افغانستان را کلاً احمق می پندارد.به خواست مشروع آنان هیچ توجه ندارد. لیاقت بیش از این را ندارد، به نظر بنده،این چنین اعنراض نقد افغانی به اهانتهای رئیس جمهور و توهین های رئیس جمهور بر ملت مظلوم افغانستان است.لذا ارزش هر شخصیت به دست خودش رقم می خورد.
فرید

>>>   شخصآ بنده از کار کرد های هر دو جناح ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه هیچ خوشبین نیستم تنها در غم تقسیم کردن قدرت هستند و تمام وعده هایکه برای ملت دادن هیگاه عملی نی شود ولی توهین در یک کانفرانس بین المللی و لوکه رئیس جمهور از هر قوم باشد نا درست است و مه مخالف چنین قضایا هستم.
زمانی

>>>   نخیر رئیس جمهور هرچند نباشد نماینده ملت غیور این کشور است اگر بد خود ببینم بد دیگران نمی بینم این یک حماقت است که ما برسر خود رشخند بزنیم

>>>   بلی من کاملا موافق هستم البته آنچه من میخواستم هنوز کم است باید باسلی محکم به دهن این مذدور امریکائی میزد کدام رئیس جمهور کدام نماینده ملت یک شخص بی عزت بی آبرو اگراین مسلمان باشد اولتر ازهمه باید جلوفساد دخترش را بگیرد که همه روزه همرای بای فرندجدید درکاواره های امریکاه مصروف عیاشی است.
حق یار

>>>   رئیس جمهور منتخب غرب رسوا شد نه رئیس جمهور واقعی افغانستان
ای کاش غنی چند جلد کتاب تاریخی مطالعه مینمود و با ذات این مقام های دنیوی اشنا میشد و خودس را تباه نمیساخت.

>>>   بلی، آدم پلید در هر جا پلید است. در داخل تمام کنترول در دست این آدم یهود است، پس خوب است در جایی دیگر بی آبرو شود.

>>>   نه به هيچ وجه درست نيست اما حالا شما پاسخ دهيد كه ايا اين درست است كه رئيس جمهور يك كشور به يك غشر از ملت خود تبعيضانه عمل كند؟ مسلماً ميگوييد نه. خوب حالا جواب دهيد كه اين جهالت را كى اول شروع كرد؟ تازه اين را هم بگويم من با خود تخم مرغ برده بودم به تظاهرات اما متاسفانه اشرف غنى را نديدم تا چنتا بر سرش ميكوبيدم تا عقلش سر جايش بيايد.
ح.ن از لندن.

>>>   نخير

>>>   عطائی کسیکه حتی به دینش پابند نبوده عمل او بی ارزش وقابل نکوهش است

>>>   وضع افغانستان بد بختانه هر روز بد تر و بحران های نو بمیان می آید رئیس صاحب جمهور باید از تدبیر و مدارا استفاده نماید در غیر آن برخرد های احساساتی بحران ها را تشدید و ثبات سیاسی را بر هم و میان اقوام و ساکنین محلات مختلف کشور تشنج و بی اعتمادی و حتی نزاع ها خلق خواهد شد. و آن گاه تمام مسئولیت ها به عهده رئیس جمهور خواهد بود نه هیچ کسی دیکر!
وطندار

>>>   هر رییس جمهوری که از یک موضوع تنگ قومی وقبیلوی قضاوت کند سزاوار همین است . امروز چه در نظامی وچه درملکی اگر دیده شود همه امتیازات به قوم خاصی خصوصا قوم احدزی وقوم پشتون داده میشودچنانچه در تعینات رادیوتلوزیزین ملی 12 نفر همه پشتون که 5نفرآن خاص احمدزی لوگری. 5نفر آن پشتون ننگر هار. 2نفر دیگر هم پشتون.
دروزارت دفاع ملی چوکی ها وترفیعات جنرالی به پشتون های احمد زی. درشفاخانه سردارمحمدداوود خان چوکی های جنرالی به پشتون ها خصوصا احمدزی ها ودیگر پشتون ها بدون لیاقت وشایستگی.
چنانچه منگل درچوکی اکادمیک. احمدزی ها ترفیع جنرالی. اما به تاجک ها برخورد خصمانه وعقده یی.
پس باین طور دولت تک قومی که رییس جمهور آن از تنگنای قومی ولسانی بیرون نشود. رییس جمهوری که دوران دادر غدار را در تاریخ تکرار کند. رییس جمهوری که عساکر غیرپشتون را درجبهات قصدن درکشتن بدهد ومهمات شنرا قصدن کم کند تا درجنگ بردشمن حمله کرده نتوانند وکشته شوند که جنگ های قندز بغلان هلمند کنهار وننگرهار شاهد ادعای ماست. رییس جمهوری که باطالب ودیگر قاتلان مردم ما برادر باشد..پس اینطور رییس جمهور به اقوام غیر پشتون چه جزا بیبیند این کم است.
حقگو.

>>>   کاملا درست گفتند وقتی کار اینها کاملا خلاف خواست ملت است هیچ کار ش درست نیست کجا باید حرف دل ملت را گفت جای بهتر از لندن نمی توان پیدا کرد درواقع غنی عبدالا نماینده ملت نه بل دشمنان ملت افغان است اینها به رای
ملت اذاده افغان نه بلکه به دستور بادران بیرونی به چوکی قدرت تکیه زدندبرخورد بااینها دفاع از ملت مظلوم وطن عزیز ومردمان غیور ان است نه تعرض به نماینده افغان

>>>   عیسی رضای استرالیا

>>>   دیگر بعد ازاین افغانستان میراث پدر قوم پشتونها نخواهد بود انشاالله که مردم بااتحاد بتوانند مسیر ترقی را پیداکنند
...قسیم

>>>   رئیس جمهوری که برای مردمش کار کند سزاوار توهین نیست اما رئیس جمهوری که به درد مردم نخورد مردم هم به او احترام نخواهد گذاشت اشرف غنی از نوع دوم است.

>>>   هردینی داشته باشد، عدالت خواهی چه منافاتی با آن دارد.

>>>   اگرمن قدرت پیداکنم به دهن رئیس جمهور تحمیل شده علیه ملت بامشت خواهم کوبید
م ازکندهار

>>>   بلی توهین به همچو ریس جمهور در وقت مناسب آن جایز بوده وباکی ندارد این ریس ۳۵ درصدی است.
Mohmand Reszal

>>>   كاملا
كاملا موافقم

>>>   اگر با این کار تنبیه شده باشد کار نیک است اما فکرنکنم کدام تغییر بیاید زیرا از درخت بید سیب نروید

>>>   اجنتان طوطی وارخدمت تفرقه اندازی دارندوگرنه برای تولیدبرق امکانات داخلی خودمان تاصدوربرق کافیست.
وطندار

>>>   این نماینده ملت افغانستان نیست. کسیکه با تقلب به قدرت برسد، کسیکه از قوم خاصی حمایت کند و دیگراقوام را نادیده بگیرد، نماینده مردم افغانستان نیست. ایشان تنها نماینده کسانی است که به او رای داده و از حمایتش برخوردار است. در حقیقت او دست نشانده اجنبی است نه نماینده مردم افغانستان..
ملت افغانستان
ناروی

>>>   بلی این فردمریض درسطح یک رئیس قبیله هم نیست. جانکری این دیوانه به مردم افغانستان تحمیل کرده.

>>>   این ریس جمهور که به دیگران بچه ...ر گفته توعین می کرد کجا بود ادب اش. حق اش بود چون به هیچ صلاع مردمش نمی اندیشد.

>>>   منم کاملا باحرکات انجام شده درلندن موافقم.اشرف فاسد اصلا جایگاه حقوقی نداره تا به جایگاهش احترام گذاشته شود .(محمدی غزنوی)

>>>   توهین به رییس جمهور دروغ گوی نوکر امریکا افتخار هر افغان است

>>>   زن غنی خودش یک یهود است و اولاد های غنی بیدین هستند، خود غنی هم یک دروغگو، متقلب، و ...ق آشکار است۰

>>>   رئیس جمهور منتخب از طرف مردم نه باید توهین شود. اما غنی احمدزی ریس جمهور منتخب نیست از رای گوسفندان امرخیل و جعل کاری نورستانی بر سرقدرت تکیه زده است.

>>>   باید ازطر ف مردم هر دو تشنه قدرت توهین شود . چون ریس جمهور و ریس اجرائیه هردو الفبای مدیریت دولت داری را یاد ندارند و دولت داری کرده نمی توانند و باعث بی نظیمی امنیت و اقتصادی فقر در کشور جنگ زده ما شده اند. ده ها کادر موفق چیز فهم و داکتران علوم باتجربه مستعد و کاردان در بیرون از کشور وجودارند باید ازآنها دعوت به کرسی های مهم دولت مانند وزراعت زراعت وآبیاری ،انرژی وآب ، اداره مبارزه با حوادث و اداره ملی حفاظت محیط زیست و در این ادارات تقرر یابند.

>>>   از اشرف غنی و عبدالله در دولت مدیریت شان اثربخش در طی این دوسال نه بوده است باید ازطرف مردم جنچ شوند که وضیعت کشو بهبود پیداکند و هم دیگر از طرف مردم در آیند ریس جمهور منتخب توهین نه شود.

>>>   این برادر اصلیت خود را نشان داد که انسان کم اصل چی قسم است

>>>   توهین یک ریس جمهور در سطح محافل بین المللی خلاف ارمانهای ملت مظلوم افغانستان است .

>>>   بنظر من هرکسیکه منافع شخصی اش را مقدم تر از منافع ملی در نظر گرفت باید بد تر از این شوه اگر پدرت هم باشه .
اشرف غنی خو رئیس جمهوریست که از روی فساد به اریکه قدرت رسید.

>>>   کسانیکه در لندن رییس جمهور را توهین کردند در حقیقت خود را توهین نمودند زیرا آنها هم خود را از افغانستان میګویند کاری خوبی انچام ندادند .
ګل محمد از کابل

>>>   بعضی دوستان ناراحتند به هر دلیلی نباید به رئیس جمهور ریشخند زد ،باب ریشخندی را شخص مغز متفکر جهان در سفر آلمان نسبت به مهاجرین کشور خود گشود نه تظاهرکنندگان.مردم بسیاری از کشورها با دلایل مختلف به ممالک دیگر مخصوصا کشورهای اروپایی با آنکه از هر لحاظ چه امنیتی،شغلی،اقتصادی،آسایشی و.... نسبت به افغانستان وضیعت بهتری دارند، هجرت میکنند.از هیچ رئیس جمهوری چنین تحقیری نسبت به مردمش سراغ نداریم. دوستان دقت داشته باشند با انتقاد بی جا سعی نکنند اعتراضات فعالانه مدنی را کمرنگ بسازند

>>>   قراریکه نظریات افراد واشخاص در رابطه تحریر گردیده همه را مطالع نمودم متاسفانه بجز از الفاظ زشت ورکیک بیدون در نطرداشت عفت زبان و تحریر کدام اثر مثبت در پی نداردو منبع اصلی این نابسامانی ها را که همه اش دست خاریجیها میباشد افغانها در نظر نمیگیرند واین خاریجی ها هستند که باعث نفاق بین اهالی افغانستان میشوند وگرنه راهای حل بسیار وجود دارد که این مشکل حل شود ودر رابطه به حل موضوع میانجی که واقعا" بیطرف باشد کار گرفته شود وراه حل سومی را پیدا نمایند تا ازاین بحران که توسط خاریجی ها ایجاد گردیده از بین برده شود ودر پایان از تمام مردم شریف افغانستان خواهشمندم تا بازیچه دست اجنبیان قرار نگیرد و از آزادی بیان هم به طور زشت در مقابل یکدیگر استفاده نکرده که این عمل به جز خرابی وایجاد نفرت در مقابل ملیت های با هم برادر کدام ثمر ه دیگر بجا نخواهد داشت در خاتمه باید گفت که هر قدر اختلافات بین افغانها که از طرف خاریجیها ایجاد میشود باید بایش دقیق وهمه جانبه فکر کرده وتصیم اتحاذ گردد
از کابل ربانی

>>>   کدام ر ءس جمهور رس جمهور مظقلب که با تقلب بسری گرده های ما سوار شد

>>>   توهین ریس جمهور .. چهره بد خشن در سطح محافل بین المللی ارمانهای ملت مظلوم فقر افغانستان است .

>>>   توهین به رئس جمهور درلندن نمایش بی نزاکتی وبی تربیتی مردم افغانستان که به بهانه آزادی بیان از زشت ترین الفاظ وفحش ونا سزا کارگرفته شودبدتر از آن برخور دمحافظین ریس جمهور.

>>>   غنی احمدزیبا ید توهین شود یک انسان فساد پیشه نه باشد ۳۰۰ میلیوندالر از کجا کرد در مدت یک سال ریاست جمهوری او مردم فقیر افغانستان بیدار شود .

>>>   از آینکه ریس جمهور افغانستان توسط رای ملت تعین نشده وبا دستور اوباما جوان کری به قدرت رسیده است توهین کردنش در تمامی نقاط جهان روا جوایز است ولو هرکی باشد فعال مدنی ویا هر شهروز وند افعانستان اگر عنی نمی تواند با فساد مبارزه کند شرافت مندان استفا بدهد دروغ گفتن در دین مبین اسلام هم جرم است دروغ گفتن ریس جمهور یک کشور تا دروغ گفتن یک شهروند کشور زمین واسمان واریز فرق دارد اگر ریس جمهور واقعیت های عینی افغانستان را برای جهانیان که کشورم از دستشان به این حالت رسیده است میگفت من هم تایید میکرد که ریس جمهور حق به جانب است ریس جمهوری که در جلسات بین المللی چاپلوسی آمریکا واروپا جهان خور را میکند سزایش از این بر باید این قسم ریس جمهور وطن فروش به دار زده شود در یک کشور یکی ار مقامات بلند پایه دولتی کفایت کاری نداشت مردم اورا به زباله دانی انداختند ولی در افعانستان هر ... بالای سینه مردم بیچاره حکمروایی میکند که دور از انصاف است
بااحترام حقگو کابل

>>>   آغاز نابودی و هرج و مرج افغانستان
امروز غنی صلح با حکمتیار را امضا مینماید.
بیست هزارطالب پاکستانی انتحاری مزدور افراد حکمتیار با تضمین امنیت وارد کابل میشوند
سالانه چهار میلیون دلار مخارج حکمتیار از طرف افغانستان تامین میشود
از لیست تروریست های بین المللی افراد حکمتیار خارج میشوند و ازادانه در تمامی کشورها رفت و امد مینمایند
چرخه ی کوچی گری و توهش آغاز شد

>>>   این هم اندس فو غسموسن صدراعظم سابق دنمارک و سکتر جنرال ناتو.
در بلجیم شخصی به رسم احتجاج به او فحش داد و بوتل رنگ را که سمبول خون بود به روی او انداخت.
نه زدن شد و نه کندن!
آبروی کشور دنمارک هم ریخته نشد.
شرم است اینقدر آبرو و عزت گفتن!
این دزدان، آدمکشان، قاچاقبران و وحشیان در کجا برای ما آبرو ماندند!
تمام دنیا به روی ما میخندد!

>>>   دوران ریاست جمهوری یادوران چور چپاولش که تمام شد دوباره برمیگرده پیش دختر وپچه یهودی خود اشرف غنی وامسالش در فقط برای دزدی میایند اینها برای زندگی کردن در بین مردم افغانستان عادت ندارند اگر واقعا"خدمت گذار افغانستان میبود اولادهایش میامدند برای ترقی وپیشرفت افغانستان تلاش میکردند نه امریکا زن اشرف غنی خودش گفته اولادهای من در امریکا بدنیاآمده برای چی بروند به افغانستان جایکه اصلا"متعلق به آنهانیست اولادهای اشرف غنی که باید به افغانستان خدمت کند میگویندکه افغانستان به آنها تعلق ندارد فقط اشرف غنی میتواند دزدی وغارت کند مردم وکشورافغانستان را این اصلا"انصاف نیست..د ا

>>>   برادر مطل افغانی است که هر حرف به خود جای دارد و هر نقطه به خود مکان دارد غنی باید قبل از رفتن به لندن باید بیانیه خود را با کار شناسان بین اللملی در میان می کزاشت چیزی را در بییانیه خو د جای مییداد که هم به نف ر افغان ها میبود وهم خوش شر کت کننده ها قرار میکرف بی خلته فیر نمی کرد حالا کار خوبی شد که دربین تمام جهان ریشخند و بی ابرو شد سزای بی پیر بد مزحب میدهد زنده باشد همو بر ادر های که بایش تو حین کردندباید به صورت اش همرای کشف خود میزدند با احترام بیخبر

>>>   من با توهین به کسی موافق نیستم، اما گفتن حقیقت و اعتراض را، گرچه دردناک هم باشد، لازمی و حق هر فرد می دانم.
در مورد غنی حقیقت گقته شده است، نه توهین!

>>>   این رئیس جمهور من نیست که توهین شده است، این رئیس جمهور دستنشاندۀ "جان کری" ست. من را به آبروی او کاری نیست.

>>>   دوستان عزیز وگرامی: باید گفت که جناب اشرف غنی در واقعیت یک شخصی ب..ت بوده با وعده های دورغین مردم را فریب داد اشخاص... را در کابینه وزا اورد چون سلیمان ربانی . بعد از جمع اوری معلومات .معلوم گردید . که احد بهادری و جعفر عطایی از جمله دوستان نزدیک سلیمان ربانی است که از سالهادراز باهم رفاقت دارند. ایا فکر نمکنید که محترم وزیر خارحه خودش این حرکت را سازمادهی کرده باشد . جزای قوروت اب گرم. ا _ز

>>>   ابرو و عزت یک رهیس جمهور در خارج کشور بدست وزیر خارجه ان است .

>>>   احدبهادر و جعفر عطایی از جمله دوستان وزیر صاحب خارجه است چرا چنین عمل کرداند.

>>>   من یکی از جمله دیپلومات های اسبق وزارت خارجه استم.پیشنهاد دارم از همه اولتر باید در مورد وزیر خارجه تصمیم کرفته شود که در اینده چنین عمل تکرار نگردد. جوابدهی وزیر صاحب خارجه است.مکان دارد شانهارا بالا زده بگویند بمه چه...

>>>   کمی باید ریس جمهور را کابینه و ارگ را تکان داد............تا ازخواب غفلت و بدویت و محدود اندیشی بیرون شود
و عدالت را درنظرگیرد
جعفرعطایی

>>>   أين اقدام مدني توهين نه بلكه اعتراض و انتقاد ميباشد اين اعتراض منطقي عادلانه و در چوكات أصول دمكراسي بوده. برعكس حمله وحشيانه باديگارد اشرف غني نمايانگر وحشي گري و اختناق كه آن ح..ت انجام داد به هيچ أصول انساني قابل پذيريش نيست آنها بايد جواب منطق را با منطق ميداد آيا خواستن انكشاف مگر جرم است آيا خواستن عدالت مگر جرم است
يوسف إز دانمارك

>>>   توهین ریس جمهور قابل قبول نبوده ولوهرکه ریس جمهور باشد.توهین به ریس جمهور توهین به ملت است.قادری

>>>   بله من کاملا موافقم ریس جمهوری که درد مردم خودرا نداشته باشه وبه فکر درمان واصلاح آن نباشد وفقط بدنبال منافع قومی وقبیلوی خودش حرکت کنه نه منافع عامه مردم وملت شریف افغانستان همان بهتر که اصلا نباشه ومستحق هرنوع توهین وتودهنی ست ...دست نشانده غربیها را
میرویس ازکابل

>>>   چرا برخی از کاه کوه می سازند...
اعتراض مدنی و قانونی، هیچگاه توهین نیست...
اعتراض یک امر معمولی در جهان امروز است... اعتراض لندن هم زمانی به خشونت کشیده شد که محافظین ریس جمهور به لد و کوب معترض شروع کرد... آنجا نباید ریس جمهور اجازه می داد که محافظینش چنین کاری خشونت باری می کردند...
ریس جمهوری که با تقلب و تفاهم نامه غربی ها به وجود آمده، خودش توهین به رأی و سرنوشت یک ملت است...
غنی صاحب، اصلا قانونی نیست، تا توهین مثلا، توهین به یک ملت باشد.... باید منصفانه قضاوت کرد...
ضیایی

>>>   توهین به هیچ شخصی پیش از اثبات جرم، جایز و درست نیست و به دور از مدنیت است، چه رسد در سطح بین المللی که آبروی یک ملت را می برد. کار این چند نفر انگلیسی را نباید به نام یک قوم خاصی ختم کنیم و نباید رئیس جمهور محترم و مردم عزیز ما در پی انتقام برآیند. این انگیسی ها به متابعت از کامرون رهبرشان این توهین ها را کرده اند.
رفیق ارزگانی

>>>   بله درست است اشرف غنی اشرف غنی دروغ میگوید در داخل کشور دروغ گفت و در خارج از کشور بجای گفتن وضعیت نابسامان ملت و دولت انچنان خود را شیرین در دل مقامات خارجی میکند که حتی ملت خود را در یک سخن میفروشد. ایا او ... است ایا او راست گو است خودتان قضاوت کنید .

>>>   بلی با کسی که علنی به یک عده ظلم روا می دارد در حالی همین عده هیچگونه مانعی برای اجرایی شدن دولتش نبوده اند بلکه تلاش برای بهبودی دولتش کرده اند.
جایز است سخنان واقع بینانه در حقش گفته شود یا به عبارت دیگر تذکر واقعی داده شود اگر بازهم نشد نوبت به کارهای بعدی می رسد.

>>>   بلی با کسی که علنی به یک عده ظلم روا می دارد در حالی همین عده هیچگونه مانعی برای اجرایی شدن دولتش نبوده اند بلکه تلاش برای بهبودی دولتش کرده اند.
جایز است سخنان واقع بینانه در حقش گفته شود یا به عبارت دیگر تذکر واقعی داده شود اگر بازهم نشد نوبت به کارهای بعدی می رسد.

>>>   با برداشتن نقاب از چهرهٔ این خاین ملی صد در صد موافقم.
گلداد کابلی

>>>   بلی باید این کلمرغ توهین گردد، البته کسی توهین نکرده فقط حقیقت گفته شده است: اشرف.. متعصب، فاسد و ...نیست؟

>>>   اهانت به کدام رئیس جمهور؟

>>>   انتقاد به رئیس جمهور یک تکلیف شرعی است ولی بی احترامی و توهین هرگز .
عبدالقیوم از ایران

>>>   توهین به رئیس جمهور توهین به همه ملت

>>>   نه من مخالف توهین به ریس جمهور هستم و نکته دیگر اینکه از نام حرکت مدنی بد استفاده کردند .حمیدی

>>>   آیا در جلسه لندن که همه کشورها اجماع داشتند که افغانستان، فاسدترنی کشورهای جهان است، توهین به ملت شریف و غیور افغانستان نیست؟؟؟
چرا ریس جمهور که به وضوح میداند فاسدین اطرافش کیست، جلو فساد آنها را نمی گیرد؟ ... به نظر من، بزرگترین توهین به ملت مسلمان افغانستان زمانی صورت گرفت که جناب اشرف غنی، در جلسه لندن شرکت کرد و همه او را به عنوان ریس جمهور فاسدترین کشور جهان قلمداد کردند.... باید چشمها را به سوی واقعیت باز کرد و منصفانه به مسائل روز نگاه نمود....
میلیاردها دالری که در مدت 15 سال به افغانستان در زمان کرزی و اشرف غنی سرازیر شد، کجا است؟ انکشاف و ساخت زیربناها در کجای کشور دیده میشود؟ و...؟ این ها آبروی افغانستان را برده است، نه اعتراض مدنی یک شهروند افغانستانی در لندن علیه ریس جمهور...
ضیایی

>>>   بسیار کار بدی است.

>>>   هموطنان از این پس در پسوند نام اشرف غنی احمد زی. یک نام دگر هم زیاد کنید. دلقک. اشرف غنی احمد زی ( دلقک )

>>>   >>> جزای یک ریس جمهور بیکفایت همین است اما او یک شهروند عادی ناسزا گفته از ریس جمهور محترم ما وقتی بایک افراد عادی سزایش همین بود محافظین عیاش خوده تشویق کند اورا اول که سک خطاب کرده دومینکه لت کوب کرده است یک ریس جمهور که امام حسین را نعوذ الله نواسه خداوند بداند از اون چیگیلایه است.

>>>   اشرف غنی پودری معتاد خیال میکند که مردم افغانستان همان مردم دو صدسال پیش است که با وعده های دروغی فریب میخوردند خبرندارد که همه مردم درس خواندند علم و دانش کسب کردند نه مانند همتباران خود اشرف غنی که به دزدی وانتحاری چیزی دیگر یاد نگرفتند دنیای مترقی و پیشرفته امروزی همه تکنالوژیهای پیشرفته واتم اختراع کردند برادران اشرف غنی طالب وداعش والقاعده اختراع کردن پس خدا راشاکریم که اقوام ساکن در افغانستان وغیر پشتون به جای سلاح گرم قلم را انتخاب کردن وباور داشته باشید که بلاخره دانش وعلم بر جهل ونادنی پیروز است.
م

>>>   رئیس جمهور که با تقلب به سر کار آید، رئیس منتخب مردم نیست بلکه رئیس کسانی است که او انتصاب نموده است. لذا توهین به چنین شخص نه توهین به حق مردم است نه توهین به ملت لذا مردم باید حقوق خود از گام چنین متقلب کار بیگرد.
فرهاد

>>>   موافقم

>>>   موافقم
خوب شد۰
ریس جمهور نه ریس قبیله تقلب۰ باید با بوت به دهنش می کوبید۰

>>>   این توهین به رئیس جمهور نیست نوعی اعتراض است که باید رئیس جمهور به جای برخورد انچنانی به حرف این ها گوش می کرد و آرام می کرد نه اینکه با لت و کوب آنان را بیرون کند. و این خودش توهین به ملت که حق اعتراض ندارد و اگر اعتراض کند باید لت و کوب شود. ارزگانی

>>>   بلی : حکومت تحمیلی کری ،فضای دیموکراسی وآزادی بیان چنین مشکلات را دارد. دولت مردان اند که به نفاق دامن میزنند سایر ولایات که فعلآ غوغا بر پا کرده اند چه میخواهند در حالیکه برق از هر مسیر عبور کند بجنوب برق میرود وهمچنان چندین سال است که برق از مسیر پروان گذشته است ولی تا امروز برای مرکز پروان برق توزیع نشده است آیا پروان وکاپیسا تا امروز مردو پروان وکاپیسا تا امروز منتظر همین برق بوده اند؟

>>>   بلی رئیس جمهور خود باید آبروی خودرا حفظ کند چرا افراد اطراف رئیس جمهور به لت وکوب یک فرد برایند وجرا اجازه ندهند تا گپ هایش تمام شود وقتی به کسی با لاف وپتاق از دیمو کراسی بیش از حد در یک کشور عقب مانده این قدر گلو پاره میکنند اولا" باید مزه دیمو کراسی را امریکایی را خود ببینند و نباید در برابر زشت گوئی ها ی مرد م حساسیت نشان داده و به تهدید و توهین بپردازند تا خود مورد توهین قرار نگیرند.

>>>   متأسفانه در این کشور بازگوئی حقیقت توهین است.

>>>   توهین یک ریس جمهور در سطح محافل بین المللی خلاف ارمانهای ملت مظلوم افغانستان دور از اب افغانی است

>>>   من کاملا موافق هستم سزای قروت سخت را آب جوش دهد این ...نماینده مردم نبوده و دولتداری را از اول به ریشخند کشیده بود خداوند تا آخر رسوا وبی و رو سیاه گرداند این ...ملی را
محمد از ولایت سرپل

>>>   توهینی در کار نبوده، این حق هر کسی هست که اعتراض و نارضایتی خودش را اعلام کند و این در اتفاق در اکثر سخنرانی رییس جمهوران نا لایق اتفاق می افتد، کمی از خود حرکت نشان دهد و برای ملتش کاری انجام دهد تا اعتراضی صورت نگیرد

>>>   هرگز!

>>>   توهین به رئیس جمهور خوب نیست اما اگر رئیس جمهور رئیس قبیله شود پس هر چی کنی باز هم کم است.
مهدی

>>>   بلی شخص که همیشه از توهین دگران نفع ببرد روا هست در هر مکان و زمان که باشد زندگی یک انسان بالاتر از حرمت یک انسان است اگر غنی به خون های ریخته شده در افغانستان توحین نمیکرد هرکز توهین نمیشد زندگی منحصر به فرد است نه به ملت چرا ما همگی نمیتوانیم همراه با غنی یک روز بمیریم و عنی هم کسی نیست که حاصل افغانستان را به تمام مردم افغانستان یکسان تقسیم نماید در وقت مفاد به قوم و قبیلمه بازی آغاز مینماید و در وقت مشکلات یک مشت واحد میخواهد پس توحین به چنین انسان ها لازم و ضروری است
جاغوری

>>>   ریس جمهوری که به آرای تقلبی و توسط امریکایی ها بالای گرده های مردم افغانستان سوار شده باشد ، سزاور بدترین دشنام ها میباشد ، ریس جمهوری که فقط به احمدزی ها فکر میکند و دیگران را از افغانستان نمیشارد ، ریس جمهوری که فاسد ترین ، بیکاره ترین و نالایق ترین حکومت را در جهان رهبری میکند ، سزاور بدار آویختن است ، دشنام و ناسزا را بجایش بگذار .
فطرت

>>>   بلی بلی بلی بلی بلی بلی بلی هزار بلی ریس جمهوری این رقم نیست غین
قدرت دانشجو از فروز کوه

>>>   هر گز نه
ارزو

>>>   البته انسان ... هر کسی باشد باید رسوایش کرد. مگر سمت رئس جمهور از طرف خداوند آمده است؟! طبق دستور اسلام انسان که شرّش از خیرش در جامعه انسانی بیشتر شود بر هر مسلمان واجب است او را از روی زمین بردارند تا جامعه به فساد و ظلم بیشتر نکشاند!!!
reza herzti

>>>   بلی این غربی باید توهین شود

>>>   بلی موافق میباشم تا این رئیس جمهورخاین ومغزمتقلب درجهان معرفی گردد.
خراسانی

>>>   نه این کار درست نیست اما وقت که ریس جمهور خودش به توهین کرد آغاز کند آیا توهین وتحقیر دیگران برای ریس جمهور مجاز است ؟

>>>   نخیر موافق نستم محمد نادر دهمزنگ

>>>   بلی روا است چون غنی یک ..خاکفروش است

>>>   از لازمه یک ریس جمهور بیطرفی وعدالت گری است وقت که شخصی خود ریس جمهور به مردم وملت که به او اعتماد کرده ورای داده توهین کند واورا درمیان مردم مضحکه ساخته وتوهین نماید پس شایسته است تا توهین شود واعتراض هموطنان ما درلندن توهین نبوده پرسش بوده که ریس جمهور درمقابل این پرسش پاسخ نداشته ومجبورا شروع به اهانت کردن نموده پس این تقصیر خودش هست نه دیگران........ ."
محمد علی دانش خوشک"

>>>   او مردم شما به حرف منطق نفهمدیین، از این به بعد ما با شما گپ می زنم.
غنی.

>>>   درست نیست محمدخان حیران از تخار

>>>   توهین رئیس جمهور توهین به همه ملت است.
مخالف توهین هستم.

>>>   اگر به یک انسان با آبرو و باعزت توحین میشد واقعا"درد داشت ولی انسانهای مثل ع وغ زره ای آبرو وعزت ندارندهیچ فرقی نمیکند وقتی ریس جمهور به ملت توحین میکند چی حق دارد که جلو دهن.... راگرفته نمیتواند که حالا یک نفر واقعیت را گفته سر و صدایش بلند
شده چرا وقتی نخست وزیر انگلیس حکومت ع وغ را دومین کشور فاسد جهان معرفی کرد یک مرد پیدا نشد که ایستاده شود وبه دفاع از از حکومت ع وغ از نخسو وزیر انگلیس انتقاد کند چون همه مردم افغانستان وکشورهای اروپایی وامریکا میدانندکه حکومت افغانستان فاسد و چپاولگر است وهیچ چیزی هم برای دفاع از خود ندارد و اگر نه درد حرف نخست وزیر انگلیس خیلی بیشتر از انتقاد یک هموطن است در دنیای سیاست امروزی سیاست مداران همدیگر را خوب میشناسند ونخست وزیر انگلیس آقای دیوید کامرون سیاست مدار سر راهی نیست که باحیثیت ریس جمهور یک کشور وحیثیت سیاسی یک کشور بازی کند
..(هموطن)

>>>   رئیس جمهور معنایش این است که رئیس تمامی افراد یک مملکت باشد وقت این گونه بود تمام مردم را به صورت مساوی در نظر دارد. در غیر این خودش راه را برای توهین به خودش فراهم کرده است.

>>>   توهین نکردن باید دو طرفه باشد .احترام هم باید دو طرفه باشد .

>>>   رییس جمهور تقلبی با آرای تقلبی هیچ مشروعیت ندارد وی یک دیکتاتور است که با تحمیلگری و حکم جان کیری قدرت را گرفت

>>>   درزبان دموکراسی اعتراض اهانت نیست اگر این صحنه را خارجی ها نمی ساختند ان شخص معترض چطور توانست دران جلسه ای مهم راه پیدا کند اکثرا این نوع صحنه ها جنگ های بین کشور های بزرگ است اصطلاح معروف داریم که میگویند در جنگ دو قوچ پای میش بیجاره میشیکند چرا درسخن رانی کامیرون کسی نمیتواند مزاحمت نماید در حالیکه انها دموکرات تر از ما اند وقتی در جلسه ایسخنرانی بوش شخص عراقی با بوت به اوحمله نمود سکریتی گارد بوش دست معترض را شکستاندند کسی نتپانست بگوید بالای بینی بوش خال است چون سکریتی های ما معترض را از کنفرانس بیرون مینمایند همه به صدا درمی ایند ماکه نه این را تاپید می نمایم نه ان راشرایط در کشور بلا کشیده ای ما طوری است ویا شرایط را طوری اورده اند که حتی در بودن اشغال گر راضی هستیم ومیدانیم که اگر این بلا بیرون شود بلای بدتر ازان داخل می اید با وجود اینها تنها دین را از دست میدهیم وبا امدن انها دین ودنیاهردورا
درمیان قهر دنیا تخته بندم کرده ای
باز میگوی که دامن تر مکن هویار باش
با ازدور نشان دادن دموکراسی وبا مبارزه ای دروغین تروریزم وبا ترویج بیش از حد مواد مخدر بجای نابودی ان سیه روزی وبی روزگاری را ارمغان اوردندمغز های متفکر وکار ارا ازین کشور خارج وانچه از سرمایه ای نسبی داشتیم فرار نمود واشخاصی را چون بت های چوبی برما حکمران ساختند که بجز دول انها به دیگر ساز نمی رقصند
خدیجه

>>>   درود بر دكتر محمد اشرف غني احمدزي رئيس جمهور كشور افغانستان
جواد از تاجيكستان

>>>   اشرف غنی ریس جمهور افغانستان نه بلکه ریس تقلب، خیانت، تبیض قومی، و فساد است۰ از کسیکه در نتیجه تقلب های سازمان یافته و گسترده به قدرت رسیده باشد توقع صداقت و قانونمندی را نکنید۰

>>>   ازاین گپ ها بگذرید هموطنان گل ام بیایدوطن خویشرااز این بدبختی نجات دهیم

>>>   عطا جعفری کارخوبی نکرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است