جلالی و کروخیل سفیران افغانستان در آلمان و کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۲/۲۵ کد خبر: 115791 منبع: پرینت

سفیران افغانستان در کشور های کانادا و آلمان تعیین شدند.

وزارت خارجه کشور با نشر اعلامیه ای از تعیین سفرای جدید افغانستان در کشور های آلمان و کانادا خبر داد.

رییس جمهور، علی احمد جلالی را به عنوان سفیر افغانستان در آلمان و شینکی کروخیل را به عنوان سفیر افغانستان در کانادا معرفی کرده است.

این تصمیم پس از بررسی های لازم صورت گرفته و رییس جمهور هم مکتوب تقرر سفرای جدید را امضا کرده است.

علی احمد جلالی در دوران حکومت حامد کرزی، برای مدتی مسوولیت وزارت داخله را برعهده داشت و شینکی کروخیل هم تا کنون نماینده مردم ولایت کابل در مجلس بوده است.

پیش از این شاملال بتیجا به عنوان سفیر افغانستان در کانادا و حمید صدیق سفیر کشور در آلمان بودند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک انتخاب خیلی معقول و به جا هردو شخصیت های شناخته شده و پاک هستند .

>>>   با عرض حرمت به جلالتماب رئیس جمهور قابل یاد آوری میدانم تا در تقرر افراد و اشخاص به صفت سفیر و یا نماینده معتبر شان قانون کار افغانستان را که از قانون اساسی سرچشمه گرفته با دقت کامل و احترام به مردم افغانستان و قانون اساسی شان اقدام و امر صادر فرمایند بهتر خواهد شد. نکته قابل بحث تقرر آقای جلالی در پست سفارت جمهوری اسلامی افغانستانم در برلین است . ایشان در کدام سن و سال قرار دارند که به یک وظیفه رسمی در یک پست بسیار بلند که نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان را در خارج کشور مینماید مقرر میگردند . در حالیکه افراد بمراتب با تجربه و دانشمند و دیپلومات ورزیده کمتر از سن و سال که به تقاعد قابل سوق نیستند در داخل وزارت امورخارجه وجود دارد. از جانب دیگر یک تعداد از کارمندان وزارت امورخارجه که به سن تقاعد یا باز نشسته گی رسیده اند بدون در نظر داشت ملاحظات و تعلقات در مطابقت به قانون کار به تقاعد سوق داده شده اند . در حالیکه توانائی های جسمی، تعهد، صداقت و ایمانداری شان بمراتب بیشتر از اقای جلالی بوده است. با عرض ارادت

>>>   آیا فکر میکنید علی احمد جلالی سفارت افغانستان در آلمان را قبول میکند؟ آنهم تحت رهبری وزیر صاحب امور خارجه جناب صلاح الدین ربانی؟

>>>   شما را به خدا قسم ميدهم كه أيا اين دو وَيَا قبلي هايكه اشرف غني مقرر نموده است أهليت و لياقت سفارت را دارند ؟
تمام اي ها پاسپورت هاي خارج را دارند. قسم ميخواهم كه من مامور وزارت خارجه ام و پنج سال است كه در مركز ام هيچ كس مرامقرر نمي نمايد ، حاضرين با هركدام اين ها امتحان بدهم .
سفراي جديد جز پول خرچ نمودن كار ديگري ندارند ، شما در محاسبه وزارت خارجه سر بزنيد و يك مرتبه تفتيش نمايد باز مي فهميد كه قدر ميان سفراي قبلي و جديد تفاوت وجود دارد .
وزير و دو معين بي نور و نمك بنام اينكه اين سفرا را اشرف غني مقرر نموده از هيچ نوع كمك دريغ نمي نمايند
جاهد

>>>   کشور بسوی فاشیستی روان است هرپست ومقام باید پشتون باشد دیگر اقوام اصلان وجود ندارد چند نفر کی است بیسلایت بیلیاقت
حسینی

>>>   شينكى كروخر يك فرد متعصب و فاشيست ميباشد. أصلا لياقت سفارت كانادا را ندارد. ما جمعى از افغانهاى مقيم انتاريو چنانچه اين شخص فاسد به سفارت بيايد مظاهره خواهيم كرد.
احمد بلخى

>>>   هر دو سفير تعيين شده متعلق به قوم اشرف غنى كه پدر فساد و ... هست ميباشند.

>>>   اول اینکه اشرف غنی احمدزی حق ندارد که نماینده گان مردم را از نمایندگی مردم بر کنار وانرا بحیث سفیر مقرر ومنظور کند این سبکدوشی نماینده مردم خارج صلاحیت ریس جمهور است دوم اینکه چرا اشرف غنی احمدزی خلاف تعهدات قبلی اش زمان کمپاین انتخاباتی و روز تحلیف اش که دست بر قران مانده وعده بملت داد که من قوم وزبان را نمی شناسم من خودرا متعلق به همه میدانم وخدمت به همه ملت وجیبه من است وعدالت را تامین میکنم وغیر چیز های دیگر وبخاطر باور مندی مردم احمدزی که نام یک قوم خاص است از نام خود دور کرد اما تا حال که دیده شده نه به سوگنداش بقرانکریم پابند بوده ونه تعهداش بملت حقیقت داشته تمام مقرری های که خاص خودش در پست های بلند دولتی داخل وخارج کشور فقط وفقط توجه اش بقوم وزبان بوده نه به دانش وصداقت وایمانداری ان وکشیدن نام احمدزی از نامش هم یک نوع فریب و دوکه مردم بوده نه واقعیت سر پرست سفارت کانادا که یک شخص صادق وکارکن وازمون شده است چون از قوم تاجیک تبار است شینکی کروخیل را برخلاف تعهدات اش از نمایدگی مردم کشیده در حالیکه در صلاحیت اشهم نیست انرا بحیث سفیر در کشور کانادا هم مانند شکریه بارکزی که از نمایندگی مردم کشید شد وسفیر مقراش کرد کروخیل را هم عین رقم سفیر ساخته است که نه لیاقت اش را دارد ونه شایستگی این پست را .

>>>   واه واه گل میدان.
علی احمدآمدبمیدان.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است