برنده اسراف در دولت کیست؟ «عین» یا«غین»؟
در حقیقت چه لزومی دارد که رییس جمهور جداگانه برای خود هیات و خدم و حشم فراهم کرده و به این کشور و آن کشور سفر کند و در آنسو هم داکتر سپیدارنشین برای خود نظیر ایالات خودمختار، هیاتی جداگانه تشکیل داده و در این سفرها به رقابت پوشالی با یکدیگر بپردازند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۵/۲/۲۴ کد خبر: 115764 منبع: پرینت

این روزها در حالی معیشت مردم به سختی می گذرد و دستان بی رحم بیکاری گلوی مردم ملکی را می فشارد که رهبران حکومت وحدت ملی در بریز و بپاش و رفتن به سفرهای خارجی با هم مسابقه می دهند.

سفرهای سران حکومت وحدت ملی به این کشور و آن کشور همراه با هیات های بلند پایه و خدم و حشم آنچنانی نتیجه ای جز اسراف و مصرف هزینه های هنگفت ندارد وگرنه برای ما و شما معلوم است که از درون این سفرها چیزی به نفع مردم بیرون نمی آید.

نمونه واضح و روشن، سفر اخیر رییس جمهور غنی به تاجیکستان در راس هیاتی بلند پایه و پس از آن حرکت در مسیر لندن برای معرفی برگ های زرین و افتخار آفرین حکومت در فساد آفرینی و فساد پروری مقارن با سفر رییس اجرایی کشور به چین چه معنایی می تواند داشته باشد؟

در حقیقت چه لزومی دارد که رییس جمهور جداگانه برای خود هیات و خدم و حشم فراهم کرده و به این کشور و آن کشور سفر کند و در آنسو هم داکتر سپیدارنشین برای خود نظیر ایالات خودمختار، هیاتی جداگانه تشکیل داده و در این سفرها به رقابت پوشالی با یکدیگر بپردازند.

در مسیر پر پیچ و خم سیاسی افغانستان و در شرایطی که آتش جنگ در ولایت های شمالی و شرقی شعله می کشد، در زمانیکه سیاسی کاری ها در پروژه توتاپ داد مردم ملکی را درآورده، در زمانی که تورخم سیلی ناجوانمردانه خشونت و نابرادری پاکستان را به گوش مردم ما می زند چه نیازی هست که غنی برود و دوشنبه را به قدوم خود مزین کند؟ چه کاری در دوشنبه انجام شد که رییس اجرایی کشور توان انجام آن را نداشت؟

چرا دولت ذره ای خاطر مبارکش را از حیث وضعیت نابسامان و در هم ریخته کشور مکدر و مشوش نمی سازد و به جای رسیدگی به وضعیت اقتصاد، بیکاری و معیشت مردم، خود را مصروف سفرهای خارجی تجملگرایانه ای کرده که نهایت مفید بودنش به امضای یک تفاهم نامه کاغذی می رسد و بس!

چرا باید در موقعیتی که مردم افغانستان محتاج به نان شب هستند، حجم عظیمی از ارز کشور در قالب چنین سفرهایی به کشورهای دیگر منتقل شود؟ و چرا کسی هم صدای خود را نمی کشد و و این فسادهای به ظاهر تعریف شده و قانونی را با چالش مواجه نمی سازد؟

این وضع مملکت داری نیست که هر یک از سران، سر خود را درون برف کرده و برای خود ایالت خودمختار تشکیل دهد و برای خود هیات عالیرتبه داشته باشد و با پول های مفتی که از متحدان بین المللی به نام آبادانی افغانستان، تجهیز قوای نظامی افغانستان، رشد سلامت و صحت افغانستان و هزار یک عناوین دروغی دیگر می گیرند، بساط عیش و اسراف خود را در این کشور و آن کشور فراهم کنند.

چیزی به برگزاری کنفرانس وارسا نمانده و قرار است افغانستان در این کنفرانس برای تجدید کمک های بین المللی گزارش خواسته ها و نیازها و کارکردهای خود را ارایه دهد و آیا وجدان سران حکومت وحدت ملی این اجازه را به آنها می دهد که در میان تمام لاف های سیاسی خود، به مصرف کمک های بین المللی در راه جیب، مطامع شخصی و سفرهای غیرضروری پرهزینه اقرار کنند؟

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در طی پانزده سال گذشته صد ها میلیارد دالر کمک های نظامی و غبر نظامی کشور های خارجی و همچنان صد ها ملیارد دالر پول قاچاق مواد مخدره توسط خارجی ها و افغان ها اختلاس و خورد و بورد شده است. کی حسابی گرفت که کی چقدر خورد ؟
ای مصارف سفر های رسمی در مقایسه با فساد های مالی دیگر مثل یک قطره از یک دریا است.

>>>   بعضی ها که آراسته با فکرهای وحدت ملی شده اند و این مرض را روز به روز در جامعه گسترش می دهند میگویند نباید به رییس جمهور! توهین می شد
من باور دارم این تعداد دوستان از واژه جمهور به صورت خاص و "ریاست جمهوری" به صورت عام دریافت تخصصی-سیاسی ندارند. اشرف غنی احمدزی "رییس جمهوری" نه بلکه "سلطان" انتخاب شده از طریق تفاهم نامه سیاسی است که رای شهروندان در آن نقشی نداشته است. حکومت وحدت ملی که ناگزیری سیاسی است، مبنای مشروعیت حقوقی ندارد و استبدادی حاکمیت چند صدساله قبیله را صحه گذاشته است. بی احترامی کاری بود که اشرف غنی احمدزی با تقلب و تعصب در برابر ملت ما کرد و غاصبانه بدون در نظرداشت رای که حیثیت شهروندان بود، ریاست جمهوری را در یک "کودتای انتخاباتی" به دست آورد. احترام در برابر چنین رییس جمهوری، احترام به تقلب و تعصب است که از ضعف شخصیتی و بی ارادگی شهروندی ناشی می شود
لطفن در گوش ما فکاهه وحدت ملی را دیگر پف نکنید

>>>   بودجه کشور ما از خیرات کشور های خارجیآن تامین می شود، 80 در صد مردم زیر خط فقر زندگی می کنند ، هزاران بیوه ،یتیم ،معلول و دیگر بینوایان بدون کدام منبع معیشت و بی سر پناه زندگی می کنند ، اما ع و غ برای خود و کاسه لیسان خود معاشات سرسام آور دالری تعیین کرده اند و سفرهای متعدد و گزاف و جداگانه به اینطرف و آنطرف انجام می دهند ، کامرون نخست وزیر انگلیس عنوان فاسدترین دولت به کشور ما می دهد ،اما ع و غ شرم بخود را نمی دهند ، و همان حرف های تکراری را تکرار می کنند. عبدالله پول خیرات خارجی ها را خرید دریشی های گران قیمت ایتالوی و سرخی و سفیده می کند. شرم آور است بخدا ،این دولتمردآن فاسد و بی عرضه مایه سرافکندگی و شرمساری مردم و کشور ما هستند.
شمس تمنا

>>>   يك افغانستان
دو حكومته
غني با علامه غ و عيدالله با علامه ع
غعغع

>>>   كسي كه شرم نداشته باشد انچه ميخواهد مينمايد، ما أفغانستاني ها همه بيشرم شديم، و انسان بيشرم طبعاً كم عقل و نادان است، اگر ع و غ بخدا باور ميداشتند و يا ديگران شان، از اين تجمل گرائي و مصارف نا روا پرهيز ميكردند، و لو اگر اين پول از ملكيت شخصي خود شان ميبود، آيا هموطنان بيچاره بالاي پولدار ها حق ندارند، مگر به حساب آخرت معتقد نيستيم، همه اين اعمال نا پسند ما يك يك حساب ميشود، اگر شاه باشيم، يا گدا، خداوندا ما را از دوستي شيطان نجات داده و پيرو راه خود گردان.

>>>   هموطنان عزیز. اشرف غنی احمد زی 3 سال در یکی از سرکس های آمریکا کار مکرده. جوکر بوده.

>>>   از دید بنده بهترین کاری که آقای احمدزی می تواند بکند، این است که
1. روابط کشور را با مثلت خبیثه برمودایی عربستان، پاکستان و ترکیه تا سطح روابط قونسولی پایین بیاورد تا همه جهانیان بدانند و متوجه شوند که همانا همین سه کشور با مداخلات بی پایان خود نا را به این روز و حال رسانده اند.
2. . آقای کرزی را با حواریون و مشاوران شان به دبی تبعید نمایند.
3. بی چون و چرا و به زودترین فرصت ممکن لویه جرگه اضطراری را برگزار و خود استعفا بدهند و زمینه را برای بازنگری در قانون اساسی و تغیبر ساختار نظام فراهم سازند.
کامروا باشید.

>>>   مردم شمالى نبايد به گماشتگان غنى و عبدالله اجازه دهند كه روياروى را ميان تاجيك ها و هزاره دامن بزنند . از عقب خنجرزدن ، حتا به دشمن هم رسم عيارى نيست ، چه بسأ كه به مردم هزاره ، ما مشتركات زيادى با مردم هزاره داريم . حساب قلدران حكومتى هزاره جدا از مردم هزاره است . نخبگان آگاه تاجيك و هزاره نبابد اجازه دهند كه فرصت طلب ها اختلافات را دامن بزنند

>>>   توهین؟!
از برگه بصیر
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور نزدیک به 200 هزار نفر را از کشور آواره کرد، توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور نختسین بار دختری بی گناه در شلوغ ترین جای شهر کابل تکه تکه شد (فرخنده) توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور، 31 نفر ماه ها در اسارت بودند و خانواده ها خون دل می خوردند، توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار نزدیک به 500 نفر در یک رویداد کشته و زخمی شدند، توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور انتخاباتی سراسر تقلب انجام پذیرفت و با زندگی و سرنوشت بیش از 30 میلیون شهروند بازی شد توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور آمار تجاوز به زنان و دختران به اوج خود رسید، توهین صورت نگرفت؟
وقتی برای نخستین بار در تاریخ 5000 ساله کشور فساد به بلندترین حد جهانی خود رسید، توهین صورت نگرفت؟
وقتی بزرگترین سرمایه داران کشور سرمایه هایشان را از کشور بیرون کشیدند و در دبی و ترکیه انتقال دادند، توهین صورت نگرفت؟
وقتی ولایت کندز و ولسوالی های بسیاری برای اولین بار سقوط کرد، توهین صورت نگرفت؟
صدها توهین دیگر هم شدم و شدی هیچ توهین نخواندیم‌شان؛ حالا اینها را فراموش کردی و می‌گویی "اعتراض توهین به رئیس جمهور است؟"

>>>   مردم بخدا مى توانيد!
چقدر خوب بود كه مردم يا جمعى از مردم مى گفتند: به تو افتخارمى كنيم آقاى رييس جمهور!
حاكمان فاسد، كاسه ليس هاى دور و برشان، مافياى سياسى و اقتصادى بايد بدانند كه جريان آگاهى در ميان توده ها آغاز تباهى آنها است!
غنى درسى آموخت در سفرلندن كه در طول حيات دانشجويى و استادى اش نياموخته بود؛ نمى توانست چيغ بزند، آب در گلويش نماند و آبرو در رويش !
شريك غنى؛ آقاى دوكتورعبدالله عبدالله رييس اجرايى، چنين روزى و شايد دشوارتر از اين را بايد انتظار بكشد!
مردم!
ايستادشويد، چيزى نيستند، خون و استخوان شما ست كه آسياب شان مى چرخد و سقف دبدبه و دربارشان فرونمى ريزد؛ ايستاد شويد بخدا مى توانيد!

>>>   افراد وابسته به فاشیزم میخواهند تا جلو حملات هزاره ها علیه فاشیزم را گرفته و جنگ میان تاجیک و هزاره را داغ بسازند. اکثریت تاجیک های آگاه قبلن از جنبش روشنایی حمایت کردند و میکنند.

>>>   تقرر دو فاشیست دیگر
دو فاشیست دیگر در حالی بعنوان نماینده ی سیاسی افغانستان در کانادا و جرمنی مقرر گردیده اند که داکتر عبدالله در صدد یافتن تاجیکان بی خاصیت است تا با مقرری آنها دهن تاجیکان را ببندد و پست های سهم تاجیکان را با هیچ پر نماید.

>>>   جلسه در پروان و حمایت از مسیر سالنگ بدون مشوره و رای زنی با اقشار و گروه های مختلف صورت گرفته است. اعلان این حمایت بیشتر دستوری می نماید تا برخواسته از اراده ی مردم.
منطق این حمایت نیز بسیار ضعیف است.
اگر برای خلیلی مسیر بامیان خط سرخ است برای ما نیز خط سرخ است. با این منطق طفلانه پروان را نباید در برابر بامیان قرار دهیم و صد ها منافع مشترک بین هزاره و تاجیک را نادیده بگیریم.
اصلا چرا باید بدون سنجش منافع دراز مدت و آینده نگری وارد این بازی ها شویم.

>>>   کرزی در پی نفاق در بین مردم پروان
لطفا فریب این خاین را نخورید کرزی دشمن صد در صد مردم شمال وشمالی
کرزی میخواهد بر سر مسله توتاپ بین مردمان شمالی وقوم محترم هزاره جنجال برپا نماید و خودش ماهی گیری نماید
تفرقه بی انداز پادشاهی کن
اب خت کن ماهی بگیر
کرزی ووو این ارمان شوم را بگور میبرید انشا الله
خلیلی در انجا و کرزیی ها در اینجا پشت قدرت پای لچ کرده اند دیگر هیچ گپی نیست

>>>   الماس خان از قوماندانان برجسته حزب اسلامی در پروان و حلقه نزدیک به جمعه خان همدرد دست به یک سلسله تحرکات زده است تا از فشار بر فاشیزم بکاهد

>>>   بریم یا باشیم؟
قاسانی خبر داد که:
«علی‌احمد جلالی سفیر در آلمان و شینکی کروخیل سفیر در کانادا تعیین شده‌اند.»
این هم در ادامه تقرری‌های جدید بر اساس اصل مشارکت ملی! و شایستگی!. طی روزهای اخیر، آمار تقرری‌های جدید حکومت وحدت ملی! از اداره تلویزیون ملی گرفته تا پست‌های امنیتی و ملکی نشان می‌دهد که الحمدالله تمامی شایسته‌ها! در یگ گروه تباری جمع شده‌اند و دیگران هر چه زاییده‌اند و پرورش داده‌اند، ناشایست ‌اند. پیشنهاد تقرر هزاران فرد شایسته با مدرک دوکتورا و ماستری در جعبه میز عالی‌جناب قرنطین شده است. جالب این‌جاست که در درون حکومت وحدت ملی، یکی طرف سرگرم تقرر است و طرف دیگر سرگرم تماشا. این یک‌جانبه‌گرایی و تبعیض در تقرری‌ها، هم نافی اصل مشارکت ملی در ساختار قدرت است و هم مشروعیت نیم‌بند حکومت وحدت ملی را به چالش می‌کشد. به‌عنوان یک شهروند مسوول، علیه این تبعیض آشکار اعتراضم را بلند می‌کنم. مشارکت ملی و شایستگی، دو اصل اساسی برای تقرری‌ها در پست‌های دولتی است. ما در هر گروه تباری در هر بخشی هزاران و صدها هزار متخصص و افراد شایسته داریم.

>>>   يگانه راه حل و چاره كار در برابري است نه خفه سازي
از كشتار عبدالرحمان جنايتكار تا كشتار و كوچ اجباري مردم شمالي در زمان نادر غدار، و به آتش كشاندن همه هست و بود مردم شمالي توسط طالبان و همكاران قومي شان، صداي كسي خفه نشد هرگز با اينگونه رفتار ها نميتوانند صداي انسانيت و مدنيت را خفه نمايند
همين اكنون طالبان با تمام معني به نيابت از جريان هاي ستمگران پيشين و ظالمان كنوني، در تلاش به ثمر رساندن آرزوي هاي ديرينه ستمگرانه شان و نابودي پاسبانان انسانيت و مدنيت را دارند ولي صداهايكه هر روز به يك رسانه و به يك دادگاه مبدل ميشوند و نتنها كه خفه نميشوند بلكه در گستره جهاني دارند پخش و نشر ميشوند
يگانه راه حل و چاره كار در برابري است نه در خفه سازي

>>>   حکومت افغانستان از تهداب خراب است باید هرچی جهادی وطالب وکمونیستهاقدیمی هستند برکنارشوند وفقط نسل جوان روی بااندیشه های جدید وجوان روی کار شودنسل جوان ازجنگ وخونریزی متنفراست ولی نسل های قبلی آدم کشی را نشانه شجاعت میدانند در حالیکه آدمکشی جنایت
است نسل قدیم ریش دراز وموی ژولیده را ثنت میداند در حالیکه ریش دراز وموی ژولیده نجاست است نسل قدیم میخواهد که مسلمانها مانند دوران حضرت پیغمبر باشند در حالیکه خودشان از موبایلهای آخرین سیستم وتکنالوژیهای روز استفاده میکنندواستفاده آن را بردیگران حرام میدانند
باید نسل های قدیم خاطره شوند چی خوب چی بدافغانستان به افکارجدید نیاز دارد تاقهر تاریخ برآید وبا مردم مدرن ودنیای مترقی چشم به چشم نگاه کند ..هموطن

>>>   نشانه های بی شخصیتی ما مردم افغانستان در اینجاها خود را نشان میدهد ونشان میدهد که چقدر مردم حقیری هستیم و فکر میکنیم که مردم دنیا نمیدانند که این همه پول باد آورده را «که از طریق گدای بدست میا ید» راچگونه بدست می آوریم ؟ آیا حاصل دست رنج خود ما است ؟ یااز طریق آبرو ریزی وطلب گری و گدایی ؟ در واقع در افغانستان دولتی وجود ندارد بلکه دو تا گروه گدای حرفۀ وجود شکل گرفته است، که یکی گروه اشرف غنی به رهبری غنیی گدا و دیگری گروه عبد الله عبدالله به رهبری عبدالله گدا که هر کدام به نوبه خود گدایی کرده و در مسیری گدایی دیگری هم هزینه می کند درست مثل زندگی متکدیان ،که اصلاً بدنبال آینده و خانه و کاشانه خود نستند ، ع، و غ، نیز همانگونه است . ما با چنین ریس های هرگز روی آبادانی ، امنیت ،پیشرفت و... را نخواهیم دید .
مهاجری از دیار هجرت .

>>>   سفرهای پرتجمل بهرحال که خدامیداند سپیدارنشین چندجوره دریشی دراه رسیدن به دوشنبه ردوبدل نموده باشد وچندبارآرایش وهههه

>>>   در وزارت خانه ها هم سفر ها به بهانه های مختلف اما در اصل برای عیاشی بین رییس صاحبان و معین صاحبان منظم پلان میشود. شاید باورتان نشود که رییس یک برنامه در یک سال 8 سفر دلخواه با تیم مخصوص عیاشی اش داشت در وزارت انکشاف دهات. و برای امسال نیز چنین پلان هایی دارند.

>>>   هرکسی که پول ودالر میخواهد خودش برود امریکا واروپا
گدایی کند از گفته های حامدکرزی واشرف غنی ریس جمهورکه نوکر ومزدور ۳۰ملیون آدم که در افغانستان زندگی
میکند نیست اشرف غنی گفته من خارج میروم فقط برای
خود واقوام خود پول گدایی میکنم کار به دیگر اقوام ندارم
هر بلاکه سرشان میاید بیاید..خ س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است