اجلاس مبارزه با فساد در لندن آغاز شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۶    ۱۳۹۵/۲/۲۳ کد خبر: 115760 منبع: پرینت

اجلاس مبارزه با فساد در لندن آغاز شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در این اجلاس که محمد اشرف غنی نیز شرکت دارد، سران بیش از 40 کشور جهان حضور دارند، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در ابتدای این نشست گفت: اگر خواهان ثبات اقتصادی هستیم باید با فساد مقابله کنیم، اگر می خواهیم کشورهایی که از منابع سرشار طبیعی برخوردارند برای منافع مردمان استفاده کنند باید با فساد مقابله کنیم. اگر می خواهیم تروریسم را شکست دهیم باید بدانیم که فساد عامل اصلی گرایش افراد به افراط گرایی است.

وی افزود: اگر می خواهیم با فرار مالیاتی، پولشویی، گردش نامشروع دارایی مقابله کنیم باید مشکل فساد را حل کنیم.
نخست وزیر انگلیس ارزش گردش پول نامشروع در جهان را 1.62 تریلیون دالر برآورد کرد و افزود: این رقم برابر با جمع کل اقتصاد آفریقای جنوبی، بلجیم و سویس است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد مالی گفت: ما برای ملت ما و کشور ما مبارزه می کنیم و فساد همانند برخی از افراط گرایان که با آنها در حال جنگ هستیم، سبب ویرانی کشورها می شود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: با میلیاردها دالر پول ناشی از فساد مالی می توان مدرسه، کتاب، میز و صندلی برای دانش آموزان فراهم ساخت.

جان کری اضافه کرد: فعالیت های مجرمانه که سبب تخریب کشورهای می شود و دربرگیرنده قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است می تواند سبب افزایش شکاف میان ملت ها و دولت ها شود.

وی گفت: این مساله می تواند به گسترش تروریسم کمک کند. احساس عمیق ناامیدی مردم و عصبانیت روز افزون آنها از سیستمی که دچار تقلب و فساد است، می تواند به افراط گرایی منجر شود.

در این کنفرانس همچنین قرار است راهکارهای مقابله با فساد شامل مخفی کاری مالیاتی شرکت های چند ملیتی، شفافیت هرچه بیشتر مالی دولت ها، تاکید بر اجرای قوانین مبارزه با فساد و تقویت سازمان های بین المللی نظارت بر فساد مالی در چارچوب یک بسته پیشنهادی به تایید شرکت کنندگان برسد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یکی دیگر از جلسات بیهوده کاش رئیس جمهور امو پولش را بیگیرد به کارمندان فساد پیشه اداره امور و ریاست جمهوری تقسیم کند که فساد از بالا کم شود .

>>>   خود کوزه و خود کوزه گر و خود گِل کوزه . عجب دنیایی شده پناه بر خدا

>>>   اگر اینها واقعا طرفدار حقوق بشر وضد فساد اند فابریکه های اسلحه سازی رابند نمایند وفروش اسلحه را قطغاکنند وفساد پیشه هارا بالای ملت ها حاکم نسازند خلق ها را در انتخاب شان ازاد گذارند واز اول اجازه نمیدادند که پولهای بدون پشتوانه در کشورشان نمی امد حال که همه پولها را در قبضه گرفته اند به دنبال بهانه اند که چگونه دارای های مشروع ویاغیر مشروع دیگران را قبضه نمایند اگر راست میگویند که با فساد مبارزه مینمایند پولهای هر کس را به کشور خودش برگردانند که هرگز چنیم نخواهند کرد هرحرام برای انها خلال وهر نامشروع برای انها مشروع ومباح است بردیگران اعتراض مینمایند که اتباع خودرا اعدام مینمایند وخود بدون محاکمه وبدون وکیل دعوی وبدون استثنا از طیاره های بدون سرنشین وبمب افگن های متنوع ده ها وصد ها انسان را نیست ونابود مینمایند
رفوگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است