پدر فساد در راه دیدار با پدر کلان فساد
پدر کلان فساد از دل ما سخن زد و حالا نمی دانیم رییس جمهور غنی که به گفته بسیاری پدر فساد مالی است برای حضور در نشست ضد فساد با چه رویی می رود و چه حرفی برای گفتن دارد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۱    ۱۳۹۵/۲/۲۳ کد خبر: 115753 منبع: پرینت

حکایت افغانستان هم حکایت کشور جنجال آفرینی است که یا در فساد انگشت نمای مجامع بین المللی می شود یا در کشتار و ترور یا در مترسک سر جالیز این بیگانه و آن بیگانه بودن، یا در خشونت ...
انگلیسی که خود از بانیان اصلی فساد در افغانستان هستند، اینک در مجامع خصوصی خود افغانستان فاسد ترین می دانند در حالیکه نمی خواهند برزبان آورند که خود باعث این فساد در افغانستان شده و بانی اصلی آن بوده اند.

فول دیپلماتیک اخیر نخست وزیر انگلیس آب سردی روی تمامی ادعای هیچ و پوچ ارگ نشینان که دم از مبارزه با فساد و عدالت پروری می زنند، ریخت آنگونه از افغانستان و نیجریا با عنوان کشورهایی فوق العاده فاسد یاد شده است و حالا بماند روی شرمسار ما که اسقف اعظم کانتربری از نیجریه دفاع کرده و از تلاش رییس جمهور جدید این کشور برای مبارزه با فساد تقدیر اما فسادهای گسترده در افغانستان جایی برای حمایت نگذاشته و نمی دانم در این گیر و دارها، رییس جمهور غنی با چه رویی به لندن رفته تا در کنفرانس ضد فساد شرکت کند.

در این کنفرانس قرار است تعدادی از رهبران کشورهای جهان گرد هم آیند و در مورد دستاوردهای خود در حوزه مبارزه با فساد گفتگو کنند اما سوال اینجا است که غنی در کنفرانس لندن حقیقتا چه حرفی برای گفتن دارد؟

رشوت گیری های سنگین در تمامی ادارات و ارگان های دولتی، بی نتیجه ماندن قصه پرغصه کابل بانک، رسانه ای شدن اختلاس هایی با رقم های نجومی در وزارت خانه ها و بنیان گذاری بنای رانت خواری و توسعه اقتصاد بازار از بارزترین و معمول ترین فسادهای حکومت وحدت ملی است.

مافیای خطرناک اقتصاد با نگاهی قوم گرایانه در دولت غنی رشد کرد و بزرگ شد و سرمایه را بدست گروهی خاص سپرد و دالر ها روی هم انباشته شد و از آن سو هم دیگر مردم بیچاره و بیچاره تر می شوند.

حالا بماند که در پشت پرده ها و در قالب قراردهای اقتصادی، ارگ نشینان چه مفتضحاتی را به این کشور بیگناه تحمیل کرده اند و که اگر قرار باشد داستان فساد این حکومت به رشته تحریر درآید خدا می داند که چه هزار و یکشب هایی باید صرف نوشتن این طومار درهم پیچیده خیانت ملی باشد.

ما هنوز از اختلاس ها و فسادهای سنگین در وزارت معارف یادمان نرفته و فسادهای مالی وزارت صحت عامه را در سال گذشته به خوبی بخاطر داریم، هنوز وضعیت نامعلوم و در هاله ابهام کابل بانک را تعقیب می کنیم تا ببینیم تا کجا قرار است سیاست زدگی ها سبب شود عاملان اختلاس های بزرگ در این بانک آزادنه و با خیال جمع روزشان را شب کنند.

همه اینها یک طرف و فاش سازی پشت پرده نمایندگان پارلمان از تمرکز سرمایه ها در قراردادهای تیل و قراردادهای وزارت دفاع یک طرف و معاش های سر به فلک کشیده مشاوران و برخی دولتی ها هم که عین الفساد است.

ادعای مضحک و خنده داری است که غنی فریاد مبارزه با فساد سر می دهد و می گوید فساد یک مصیبت ملی است در حالیکه به گفته اکثر آگاهان سیاسی رییس جمهور وقت افغانستان خود پدر فساد مالی است.

حالا هم که این جناب در راه لندن قرار است برود و پشت تریبون یک دل سیر از اقدام های نمایشی حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد صحبت کند، هر چند بازهم نفهمیدیم که شخص شخیص وی با چه رویی و برای ارایه چه گزارشی به لندن رفته است؟
خدا خیر دهد دیوید کامرون را که از دل ما سخن زد...

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولتی که با تقلب به میان آید فساد جز اخلاقش میباشد از اول ازطریق فساد دولت بوجود آمد.اینها نمیتوانند از زوایای تاریک قبیله ویوقومی ولسانی بیرون شوند دید تنگنظرانه شان فقط وفقط در چوکات قبیله بوده ازین حلقه تنگ فاشیستی بیرون شده نمیتوانند. اگر تازه ترین تعینات تلویزیون ملی نظر اندازی شود ادعای مرا تایید خواهید نمود از جمله 11 یا 12 نفری که جدیدا مقرر شده همه پشتون واکثرا از دو ولایت قوم های احدزی پشتون یا بعذاره دیگر 5نفر شان پشتون خاص قوم احمدزی (لوگری) 5نفر دیگر شان از ننگرهار پشتون باقی همچنان پشتون.
آیا قحط الرجال بوده یا دیگر اقوام این سرزمین حق ندارند.
والسلام عبیدی.

>>>   کرزی واشرف غنی هرقدر پولها وکمکهای جامه جهانی را که
در طی چندین سال متوالی بدست آوردن بین اقوام و نماینده گان پارلمان و وزیران وخود تقسیم کرده وحیف ومیل کردند مردم رعیت که هرقدر سر وصدا کندبه جای نمیرسد وکسی بازخواستش را هم نمیکند باید دهن اشخاص
بلند رتبه های دولتی باید بند باشد باید موترهای ضد مرمی زیرپایشات چندین بادیگارد
در اطرافشان وقصرها وشهرک های مجلل داشته باشند تاسر وصدایشان نبراید تا پولها وکمکهای کشورهای
کمک کننده جهانی را ریس جمهور ها ودولتمردان به راحتی
حزم کنند باید جامه جهانی کمک های خود را قطع کنند چون از این همه کمکی که در طی چندین سالها به افغانستان شده یک شانزده پولی هم بدست مستحق نرسید
همه را گرگهای وحشی در لباس ریس جمهور در لباس نماینده مجلس در لباس جنرال ومارشال ودرلباس ریس اجرایه ومعاونین ریس اجرایه معاونین ومعاونین ومعاونین
ریس جمهور رسای مجلس معاونین ریس مجلس وریس شورای عالی صلح ومعاونین ومعاونینش ریس شورای صلح
وثبات ومعاونین ومعاونینش وریسان ومعاونین های دیگربا
هم مساویانه تقسیم ونوش جان کردند باید جامه جهانی در
باره این همه بی عدالتی وناانصافی هایکه در حق مردم
افغانستان توسط زورمندان میشود تحقیق کنند ونگذارند
زورمندان به بهانه فقرا پول بگیرند وخودشان ملیاردر شوند
..فقیرنبی

>>>   اشرف غنی احمدزی وعبدالله مودل نا لایق شرم وننگ اقغانستان هستند که متاسفانه ضمیر ووجدان شان هم مرده وگر نه خود کشی میکردند ویا حد اقل از قدرت کنار می رفتند ، در تمام دنیا فاسد ترین کشور دارای فاسد ترین رهبران افغانستان است ، تا زمانیکه این جاسوسان وخود فروختگان بخصوص سران اخوان که دین را به بهانه جهاد بد نام نموده اند وسبب آمدن طالب کثیف وکرزی کثیفتر واشرف غنی احمدزی کثیفترین شده اند محاکمه نگردند حال ملت بهتر ازین نخواهد شد ،برادران هموطن خوبم بیایید دست در دست هم دهیم
وکشور را از چنگال این خاینین نجات دهیم.
پاچاگل از کابل

>>>   اشرف غنی هم خودش دزد است وهم زنش دزداست زنش به نام بانوی اول هرچی کمک های بین المللی به بهترشدن وضع زنان افغانستان میشود قند وقروت کرده زار ومرگ میکند وخودش هم و خود هم هرقدر کمک که به مردم افغانستان از طرف کشورهای بین المللی میشود زار و مرگ میکند..
د م

>>>   كلانترين خائن ملي حنيف أتمر با باندش توسط انگليس روي صحنه آمده و نمايندگي آنها را ميكند، و صد ها مفسد ديگر افغان و جهان در همان پناه داده شده اند. همه دزدان حرفئي از غرب، شرق براي چپاول إمداد مردم غرب به افغانها، بشمول غني، عبدالله، عده كثير از كابينه، شورا از طرف همين غربيها تقويه شده و اينها هم برايشان نمايندگي خوب نموده، زمينه دوام تجاوز، و بد بختي منطقه را مساعد مينمايند. خداوند ما را هدايت نموده و پيرو دين خود گرداند، تا بتوانيم از شر اين رزيل هاي داخلي و خارجي نجات يابيم.

>>>   مدال فساد را به گردن یکدیگر آویزان کنند،خیر و خلاص.

>>>   خــــداخیـــــــردهــــــد افغان پیپر را که از دل ما نوشت!
مشکل اصــلــی اینست که خـــارجی ها به اصول شرعی ما آگاهی تدارند ، باید یک هیئـــت به رهبری کشاف صاحب رئیس شورای علمـــا به لندن سفرکند وذهن ملکه و سر وزیــــر شانرا باز کند اینکه اگر کدام وزیـــــر ی که از برادران مــجــاهــــد ماست او چند ملیـــون دالـــر راکه پول کفــــــار است غنیمت میکند این جـرم نیست این فساد نیست ، بلکه فساد آنست که مثلا وزیر ی چند صد افغانی از ماموری اخذ کند یا والی یا سارنوال یا قاضی که هرگز درافغانستان این کارنشده ، یا مثلا کسی تخمی بدزدد یا ماموری ده افغانی چای پولی بگیرد این خود فساد است که حکــــومت هرگز اجازه آنرا نخواهد داد

>>>   عجب دزدانی اند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس چندی پیش خودش به ملیارد ها پوند و دالر
در بانک های پانامه به فساد مالی و دزدی های خودش و دولت انگلیس افشا شده بود .که او
رذیلانه و بی شرمانه مردم ما را انتقاد میکند ۳۷ سال در این کشور جنگ است که انگلیس تاب یکسال جنگ را هم ندارد
کور خود بینای مردم .او به خاطری این جلسه را کرده که افکار مردم و بانک ها را از فساد
مالی خودش به نام اوراق مالی پانامه به دور نگهدارد
جمشید

>>>   ده کجا درخت ها کجا!
رپیس ارگ افغانستان در کنفرانس ضد فساد از همسایه ای شرقی شکایت برد وچون از اصلاحات وبهبود وضع اقتصادی چیزی نداشت به شکایت از ولی تعمتش وهمسنگرش در تطبیق برنامه های خارجی ها تاخت ایشان که در مجلس از سوی یکی از اشتراک کنندگان مورد ملامت قرار گرفت ار انتقال خط توتاپ دفاع نمود واب را بالای خواب های استاد خلیلی ومحقق ودانش ریخت سیاست مداران خام ما بیهوده در تغییر مسیر کارها درکشور از عین وغین گیلایه میبرند در حالیکه میدانند اینها هیچ کاره ای نیستندو صرف مجری پلان واستراتیجی هستند چنانچه خودشان نیز اگاهانه ویا ناخود اگاه ضمن همین پروژه های از قبل طرح ریزی شده قرار دارند اگر بسیار سفتش بگیری ومحکم نمای به صراحت خواهد گفت که یک مزدور تو ویک غلام هم من تو از همتای بی قدرت ونمایشی خود چه توقع داری؟ بهرصورت رسوای کشور یک بار دیگر با اعتراض اشتراک کننده در کنفرانس رقم خورد وبجای استقبال از سخنان زعیم نام نهاد کشورش باعتراض وبلاخره با برخورد فزیکی تمام شد
خشت اول گر نهد معمار کج == تاثریا میرود بنیان کج
اما همین حکومت فاسد ونحوه ای فساد وسیستم مملو از تقلب وفساد را همین خارجی ها برما تحمیل نمودند وباز با پر روی ووقاحت تمام ان را به رخ ملت ما میکشند دزد هم میگوید که دزد را بگیر وصاحب خانه هم
تبنگ چی

>>>   بعضی ها که آراسته با فکرهای وحدت ملی شده اند و این مرض را روز به روز در جامعه گسترش می دهند میگویند نباید به رییس جمهور! توهین می شد
من باور دارم این تعداد دوستان از واژه جمهور به صورت خاص و "ریاست جمهوری" به صورت عام دریافت تخصصی-سیاسی ندارند. اشرف غنی احمدزی "رییس جمهوری" نه بلکه "سلطان" انتخاب شده از طریق تفاهم نامه سیاسی است که رای شهروندان در آن نقشی نداشته است. حکومت وحدت ملی که ناگزیری سیاسی است، مبنای مشروعیت حقوقی ندارد و استبدادی حاکمیت چند صدساله قبیله را صحه گذاشته است. بی احترامی کاری بود که اشرف غنی احمدزی با تقلب و تعصب در برابر ملت ما کرد و غاصبانه بدون در نظرداشت رای که حیثیت شهروندان بود، ریاست جمهوری را در یک "کودتای انتخاباتی" به دست آورد. احترام در برابر چنین رییس جمهوری، احترام به تقلب و تعصب است که از ضعف شخصیتی و بی ارادگی شهروندی ناشی می شود
لطفن در گوش ما فکاهه وحدت ملی را دیگر پف نکنید

>>>   بي غيرت را ديده بودم ولي به اين حدش را ني !

>>>   رییس جمهور نایجریا به دیوید کامرون:
از من معذرت خواهی نکن، دارایی های نایجریا را برگردان، مانند همان دارایی هایی که یک مرد با لباس زنانه و با حمایت شما به بریتانیا آورد.
من معذرت خواهی نمی خواهم، من یک چیز قابل لمس می خواهم، دارایی های نایجریا، همان های که سند فساد شماست.
در همین حال، ابراهیم ماهو، رئیس سازمان مبارزه با فساد در نایجریا ، نیز در نشست لندن گفت حدود 37 میلیارد دالر سرمایه دزدیده شده از نیجریه از لندن سر درآورده است.
و اما واکنش محمد اشرف غنی:
من با حرف های داوید کامرون موافق هستم و از فساد رنج می بریم...
پ.ن. دیوید کامرون روز گذشته در دیدارش با ملکه الیزابیت، ملکه بریتانیا گفت دو کشور نایجیریا و افغانستان، بطور شگفت انگیزی فاسد اند.
~ فرزاد فرزاد
_____
« اندیشکده اقتصاد و سیاست »

>>>   آیا جوان معترض به ملت وافغانستان توهین کرده است یا این مرد های که لباس خواهران ومادران خود را بر تن کرده است وسرخط خبر های جهان شده است کدام یکی توهین وتحقیر کرده است ؟؟؟

>>>   اين جوانان امروز چهره يك شيطان و دروغگو را به دنيا افشا كرد آيا كار بدي كرده ....؟ در وجدان و غيرت شما طايفه وحشي اين است كه دروغگو و مكار و فاسد را هميشه پنهان كنيد و بر عكس بگويد شما شخص خوب و كار كن و خدمتگار ملت هستيد

>>>   گفته مي شود وضعيت صحي معترض خوب نيست!
در نشست لندن زماني كه يك اشتراك كننده عليه رييس جمهور غني اعترض كرد، بي درنگ محافظين غني با مشت هاي كوبنده بر سر و صورت معترض، او را به زور از تالار بيرون انتقال دادند.
برخورد خشن و غير مدني محافظ غني جلوي مهمانان ها و رسانه هاي بين المللي واقعا تاسف آور است.
سركوبِ صداي اعتراض با وسيله فرهنگ خشونت و مشت هاي از جنس تشدد «افغاني»، در دموكراتيك ترين شهر اروپايي واقعا شرم آور بود.

>>>   غنى مردم افغانستان را اهانت كرد يا اعتراض كنندگان لندن؟
غنى، نماينده وجدان بيدار و شهروندپويا نيست؛
اعتراض كننده ها فقط يك واقعيت انكار ناپذير را بيان كردند؛ گفتند: غنى دروغ نگو، دروغ گوهستى. اين حرف اعتراض كنندگان را چندگروهى از آدمها به مردم افغانستان اهانت تلقى مى كننداما، هيچ دليلى محكم براى اثبات ادعاى خويش ندارند مگر از ادعاى بى دليل يك گام به عقب نمى روند، گويى خرشان از آغاز دم نداشت !
نمونه هايى از اهانت گرى غنى به مردم :
- غنى به تعبير بانوى اول (بى بى گل)اصولن يك آدم بى عقيده است اما بيشتر از اينكه مسلمان باشد يك مسيحى است (نقل به مضمون از گفتگوى فارن پاليسى با رولاغنى). چنين آدمى مى آيد تسبيح و طيلسان برمى دارد و قرآن را نشان انتخاباتى قرار مى دهد، پسان ها «سلى سلم و جلاشانو»مى گويد و امام حسين را نواسه ى خدا مى خواند. چنين آدم فريبكار اهانت به مردم مى كند يا كسانى كه اورا دروغ گوى مى گويند؟
-غنى با آراء گوسفندى و تقلب يك پروسه ى ملى را گروگان گرفت و به گند كشاند، به راى شهروند حرمت قايل نشد و توسط چند گوسفندچران (امرخيل و نورستانى)در اراده ى مردم پارو كرد. چنين آدمى به مردم افغانستان توهين مى كند يا كسانى كه اورا خائن گفتند؟
اينكه مى گويند: «در بيرون از افغانستان چنين نمى شد و چنان نشود كه به ملت شهيد پرور و آبروى جمعى برمى خورد» قطعن دليل نيست ؛ يك احساس بسيار بى ارزش است ، ترحم بر يك خائن ملى است. من مى گويم بسيار كار خوب شد. غنى در خانه بادار هايش رسوا شد؛ خانه ى كسانى كه چند صد سال تا كنون دست نشانده ها و وجدان باخته ها را بر گرده ى ما سوار كرده اند. كارخوب بهتر از آن نمى شود كه شد. شهروندان انگليس و جهان پسامدرن غيرت و غرو دروغين افغانى ندارند؛ كنش معترضان را بصيرت و بصارت و وجدان بيدار مردم افغانستان در برابر حاكمان فاسد مى انگارند و اين رفتار را مثل اعلاى نافرمانى مدنى و فرهنگ دموكراتيك برمى شمارند.
غنى، نماينده ى وجدان بيدار و شهر وند پوياى افغانستان نيست، غنى نماد و نماينده ى جعل، تقلب ، رياكارى و تعصب است و بس !
پ.ن: روشنفكران ارگانيك، حافظه هاى فراموش كار و ماموران حكومت غنى و عبدالله و فاشيسم تبارى حق دارند كه اعتراض در برابر يك خائن را اهانت به مردم تلقى كنند

>>>   غنی را چند جوان مبارز نی ؛ بلکه اعمالش امروز در لندن توهین کرد! وقتی یک خائن با تقلبش به رای یک ملت توهین میکند و با دروغ هایش خرد و توقعات مردم را به مسخرگی میگرد؛ بلاخره توهین خواهد شد! که شد؛

>>>   مشت هايي از جنسِ "استبداد و تشددِ فاشيزمِ افغاني" در دموكراتيك ترين شهرِ اروپايي !!!

>>>   فعالان بدون حافظه تاریخی
فعال مدنی و سیاسی ای که حافظه ی تاریخی نداشته باشد احساساتی عمل نموده جو زده می باشد و دچار روزمره گی.
امروز اشرف غنی رئیس جمهور منتخب کسانی شده که یکسال باهاش دعوای تقلب داشتند. انتخابات و رای گوسفندی و بی سرنوشتی یادشان رفته.
زود فراموش کرده اند که ما با اشرف غنی چه دعوا هایی داشته ایم و داریم.
گروگان گیری شناسنامه، انتقال جنگ به شمال، فلتر های قومی در استخدام، تحمیل چهره هایی مظنون در کابینه، پشت پا زدن به اصلاحات انتخاباتی و ده ها مورد دیگر.

>>>   ما مردم رنجدیده وپایمال شده از سالهاست که زیر جکمه های قدرت مندان اعم از دولتی و غیر دولتی خرد وخمیر گردیده ایم وبخصوص از پانزده سالی که نام از دموکراسی برده میشود که در حقیقت سوته کراسی وقومگرایی وتعصب اندیشی در ان نهفته واشکارا روان است و با نیرنگ وتقلب بنام انتخابات دروغین خود فروخته های فاشیست گمنام بیگانه پرور مربوط به گروپ های مافیایی را بر بالای این ملت که سالهاست در جنگ سوخته بقدرت رسانده شده و لقمه نانی با عزت را که بدست اورده میتوانستند همین ..های مافیایی فاشیستی با تکتیک های خاص خود شان از انها گرفته اند وچنان انها را در فقر فروبرده اند که دیگر توان ایستادگی در برابر این ظالمان و خون خواران از انها سلب گردیده است اما در مقابل حلقات وگروه های مزدور بی صفت از خون همین مردم مظلوم چنان پندیده و چاق گردیده اند که سالهای سال بازماندگان شان در عیش ونوش زندگی کنند تمام ناشدنی است وبرای ترس وحراس مردم از زیر چکمه انها گروه مزدوریدیگری را بنام ترورست و داعش والقایده شکل داده اند وهر روز مردم این کشور را قتل وترور میکنند وپول اجرت این اعمال بد شانرا به جیب کرده بی خبران را بنام دفاع از دین به قتل گاه میفرستند وچند تن محدود غلام صفت با ریش های انبوه از این کار شان پول های بیشمار بدست اورده اند وگردن انداختهوشکم های شان یک گز پیش بر امده است خلاصه کلام اگر مردمان غریب پایمال شده هردو طرف متحدانه برعلیه این ظالمان وان خوان خواران که بیشتر از هزار تن نیستند متحدانه بر ضد انها عمل کنند وخود را از شر انها خلاص کنند روی نیکبختی را خواهند دیدند در غیر ان همین اش وهمان کاسه خواهد بود .

>>>   ممکن خیلی ازرمه گوسفندهاراباخودبرده وادعاکند که این طوربافسادمبارزه کرده است هههههههه

>>>   سلام یک نقطه بسیارجای تعجب دارد که اگر اشرف غنی که برای پشتونها مغز متفرجهان است پس این بی عقل های قوم پشتون چی رقمی خواهد بود..نجیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است