محاصره، اقتصاد غزه را نابود کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۵/۲/۲۳ کد خبر: 115729 منبع: پرینت

آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز چهارشنبه اعلام کرد که محاصره نوار غزه اقتصاد این منطقه را نابود کرده و باعث بالا رفتن شدید میانگین بیکاری، فقر و نیز فقدان امنیت غذایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما از غزه، آنروا که وابسته به سازمان ملل متحد است در گزارشی از نوار غزه عنوان کرد: با ورود محاصره غزه به دهمین سال خود در ژوئن 2016، محدودیت های اعمال شده در رفت و آمد شهروندان غزه و واردات و صادرات کالا علاوه بر اینکه منجر به نابودی اقتصاد غزه شده، در بالا رفتن میزان افسردگی، ناامیدی و احساس اسیر بودن به ویژه در میان جوانان به طور چشمگیری موثر بوده است.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حصر نوار غزه در سال 2007 تاکنون، سه بار این منطقه را هدف حمله قرار داده و بخش های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.

بر اثر این محاصره و منع ورود مصالح ساختمانی به غزه، روند بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز رژیم صهیونیستی نیز با دشواری مواجه شده است.

از سویی دیگر رژیم اشغالگر قدس ضمن تخریب زیرساخت های غزه از ورود کارگران فلسطینی به داخل اراضی اشغالی نیز جلوگیری می کند، موضوعی که باعث افزایش نرخ بیکاری در این منطقه شده است.

پیشتر مرکز «اروپایی و مدیترانه ای حقوق بشر» نیز به مجازات دسته جمعی فلسطینی های ساکن نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از طریق محاصره این منطقه پرداخته و گفته بود که 40 درصد از حدود میلیون شهروند فلسطینی ساکن نوار غزه زیر خط فقر زندگی می کنند.

براساس اعلام این مرکز، 80 درصد ساکنان نوار غزه کمک های بین المللی دریافت می کنند و همچنین 73 درصد خانواده های فلسطینی در این منطقه با مشکلات اجتماعی روبرو هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است