ناهید فرید: حکومت حق هزاره ها را پایمال کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۵/۲/۲۲ کد خبر: 115705 منبع: پرینت

پروژه توتاپ و انحراف مسیر آن از مناطق هزاره نشین، اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس، نخبگان سیاسی و مردم را برانگیخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ناهید فرید، عضو مجلس نمایندگان گفت: فقدان مشروعیت و فقدان قانون در حکومت در قضیه توتاپ هم نمود کرده است.

وی افزود: مردم هزاره، مردمی بوده اند که همیشه به تصمیم های حکومت لبیک گفته اند، در انتخابات حضور فعال داشته اند و با وجودیکه که درمحرومیت بوده اند دست به اسلحه و خشونت نبرده اند اما این حکومت هیچگونه احترامی به آنها نگذاشت و حق آنها را در پروژه توتاپ پایمال کرد.

بانو فرید گفت: در حالیکه بخش اعظمی از همین مردم بوده اند که به این حکومت مشروعیت داده اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فرید چه حق هزاره ها پیما ل شده زن صا حب منصب از انها است معا ونینن وزار از انها است در طو ل مدت به اندازه حق حا صل نمو ده اند از دست همین بی اتفا قی افغا ن ها

>>>   من به هزاره ها حیرانم خصوصا به رهبران بی کله انها!
زاخیلوال میگوید که هزاره ها در گوش فیل خواب رفته واین پروژه توتاّ نیست که رهبران هزاره زور میزند اما باد نمیاید. خلیلی نمیشرمد که خطاهای گزشته خودش را امروز اصلاح میکند!
ای ملت زحمتکش هزاره رها کنید این رهبران کدو خودرا ورنه خوردن حقوق پشتون بعد ازین قطع وهرکه بخورد یگانه خدا از عواقبش خبر است ودیگر حوصله پشتونهاتنگ وباز باداران یهود تان هم از گیرش خلاص نخواهد کرد
لوده ! فیصله کابینه را نمی پزیرد! نکن هزاره ها را که از ادم تا امروز صاحب نان نشده به بدبختیها و دشمنی ها را کنار گزارید

>>>   ناهید جان مشروعیت خودت بنام وکیل در پارلمان جعلی با
مشروعیت حکومت یک آبشخور دارد حیف نام دموکراسی.
قربان ستمکش

>>>   درود خدا بر این بانوی حقبین خداوند حافظ و نگهبان شما باشد*

>>>   از حرف های بیشتر میگذریم و صرف نظر از تعصب و جعل فقد میگوئیم که اگر موضوع حق و حقوق باشد در نخست موضوع توتاپ را بر قوم تاپه نکنید و دوم ولکه موضوع قوم هم باشد پس چرا در عراق 13 فیصد اقلیت ریاست جمهوری ریاست پارلمان و وزارت خارجه را گرفته است . بنآ حق کامل ملیت مظلوم هزاره است و .. بر سر آن هزاره های که بخاطر حفظ نمودن چوکی و دالر از حق و حقوق اینها دفاع نمی کنند.
با احترام
سید امید / پاگل
کابل

>>>   اشرف و همکارانش می خواهند مردم هزاره باید همیشه مظلوم و تو سری خور باشند و باید در خدمت قوم آنان قرار داشه باشند. ازین عقیده رهاز یهود گرفته اند یهودیان بر این بور هستند که خداوند سایر مردم را برای خدمت به آنان خلق کرده است. حالا اشرف هم که ثابت شده قومش یهودی است می پندارند که مردم هزاره، ازبمو تاجیک برای خدمت به قوم او خلق شده اند!

>>>   بانو فرید. این نوع اظهار نظرها جز بد بختی تفرقه اندازی دربین مردم وولایات دیگر کدام سود ندارد بهتر است راه حل اصولی ومنطقی جستجو شود نه تفرقه اندازی.

>>>   درود

>>>   سلام وکیله صاحب بانو فرید : درست قضاوت کردید ببینید زمان که انسانهای ستمگر تفاوت بین انصاف و بی عدالتی را یکسان می بینند چطور میتوانند قضاوت سهولت ها و الویت را ببینند ، فقط برای این جنایت کاران تاریخ همبستگی اقشار آگاه جامعه ضروری است با صدای خستگی نا پذیر علیه بی عدالتی مثل شما همنوا باشد ، نه مربی های انتحاری و سایر قاچاقبران مواد مخدر انشآ الاه بیان حقیقت امر بمعروف است برای راست گو یان خداوند نصرت خواهد داد.
موفق باشید.

>>>   درود برحق بینان و انسان های که از تعصبات قومی ورقه ای فراتر می بینند امید است همه مردم ما روزی چنین آذاد ه شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است