پرخواب ترین مردم دنیا را بشناسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۵    ۱۳۹۵/۲/۲۱ کد خبر: 115655 منبع: پرینت

مردم جهان به اندازه مساوی نمی خوابند و نیازشان به خواب مانند بسیاری دیگر از نیازهای بشری متفاوت است.

به گزارش پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، مطابق یافته های پژوهش آمریکایی که در چند کشور جهان انجام شده است، تفاوت مدت زمان خواب چند علت دارد، مثلا شهروندان کشورهای اروپایی عادت دارند شام را قبل از ساعت 6 عصربخورند به همین علت زود گرسنه شده و از خواب بیدار می شوند.

کارشناسان می گویند، طبیعی است اگر شخصی ساعت 10 شب شام بخورد هنگام طلوع آفتاب بیدار نمی شود بلکه بیدار شدنش با تاخیر همراه خواهد بود.

دانشمندان آمریکایی می گویند که مردم سنگاپور و ژاپن کمتر ازمردم هلند می خوابند، میانیگین خواب یک ژاپنی در روز 7 ساعت و 24 دقیقه، مردم فرانسه 8 ساعت و مردم هلند 12 دقیقه بیشتر از مردم فرانسه است.

این کارشناسان می گویند، مهم نیست که انسان صبح زود با کمک زنگ ساعت بیدار شود بلکه مهم آن است که بعد از ظهر چه کار کنیم، مانند اشخاصی که ساعت 10 شب شام می خورند شام بخوریم، به دفتر کار برویم یا کاری غیر از خواب و استراحت انجام دهیم.

این پژوهش حاکی است، میانگین خواب زنان به ویژه در سن 30 تا 60 سال نیم ساعت بیشتر از مردان است و اشخاصی که در طول روز در معرض نور آفتاب قرار دارند بیشتر مایلند که زود بخوابند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طولانی ترین خواب را مردم افغانستان دارند.
از سیزده صد سال پیش که درین کشور اسلام حکمفرما شد، مردم از علم و دانش و تمدن به عقب ماندند و به خواب عمیق فرو رفتند و در عوض آموختن علم و دانش، روزانه هزاران مرتبه ذکر میگویند و سبحان الله،الحمد لله و الله اکبر میگویند.
مثلی که سجادی نماینده پارلمان در یکی از مصاحبه هایش گفت: یک داکتر غربی که در افغانستان آمده بود، حیران مانده بود که چطور این مردم در رمضان که از صبح تا شام گرسنه اند، اما شب که اینقدر غذای زیاد را میخورند، مریض نمیشوند؟
بعد از آن که او متوجه شد که مردم نماز تراوی میخوانند، فهمید که دلیل اش این است که آنها مریض نمیشوند.
اما بعد ازین که این داکتر دوباره به کشور خود برگشت، فهمید که مردم افغانستان و دیگر کشور های اسلامی از چهارده صد سال بدینسو فقط همین آیات و گفتار چهارده صد سال پیش را دایم میخورند و در کله شان غیر ازین آیات چیز دیگری نیست، بنآ مردم این کشور های اسلامی از علم و تمدن و پیشرفت دنیایی به دور مانده اند و هر آن چیزی که دارند،سخته غرب است و یگانه چیزی که خودشان ساخته اند عبارت از فرایض و سنت ها و واجبات و مستهبات وضوع و غسل و تیمم و استنجا است.
امید وارم نشر شود.

>>>   واقعاًکه داکترغربی درست گفته است.
هههه.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است