عبدالله: هیچ مقامی نمی تواند مانع اطلاع رسانی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۵/۲/۱۶ کد خبر: 115490 منبع: پرینت

مراسم تجلیل از روز جهانی مطبوعات و آزادی بیان امروز 16 ثور از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشتراک مقامات بلند پایه دولتی در کابل برگزار شد.

داکتر عبدالله ریس اجرایی در این مراسم، اعلام کرد که هیچ مقام حکومتی حق ندارد مانع اطلاع رسانی در مطبوعات کشور شود.

داکتر عبدالله گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ مردم افغانستان رشد رسانه ها در کشور می باشد و نباید هیچ اداره دولتی به گونه مستقیم از خبرنگاران منتقد شود.

رییس اجرایی اضافه کرد: با بروز هرگونه مشکلات رسانه ای مقامات دولتی می توانند از طریق کمیسیون همگانی وزارت اطلاعات و فرهنگ براساس قانون عمل کنند ،وی گفت: مردم افغانستان برای رسیدن به آزادی بیان که حق مسلم شان است چندین دهه مبارزه کرده و در این راستا قربانی داده اند.

همچنین داکتر عبدالله در سخنان خود تاکید کرد، که هیچ مقام حکومتی حق ندارد مانع اطلاع رسانی شود و یا به خبرنگار زنگ بزند که چرا فلان خبر و یا گزارش « مثبت و یا منفی» نشر کرده است.

وی گفت: حکومت وحدت ملی وعده هایی را که برای مردم در زمان کمپاین انتخابات ریاست جمهوری داده بود را برآورده نکرده و حکومت در تلاش است تا به وعده های خود عمل کند.

کد(22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب بوعده های خود عمل میکند که یک نا کام تجربه شده را بحیث سر پرست ریاست عمومی امنیت ملیفرمان صادر میکند در حالیکه در کار منشی بودنش در شورای صلح ناکام وسبب شهادت استاد برهاندین ربانی گردید ودر زمان کار سرپرستی وزارت دفاع اش ولایت و ولسوالی ها نسبت عدم همکاری اش بنغع ترورستان سقوط داده شد وسربازان ملی از طرفترورستان طالبان سر بریده شدند ودرمقابل سربریده شده های سر سربازان ملی چندین طالب ترورست اله دست پاکستان زنده به انها تسلیم داده شدند نسبت عدم کار وعدم کفایت رهبری ان در کار وزارت دفاع وکلای مردم به معرفی ان بحیث وزیر وزارت دفاع جواب رد دادند ولی غیر قانونی با حمایتریس جمهوربکار اش وام داد کنون بحیث سر پرستریاست عمومی امنیت ملی از جانبریس جمهور توظیف گریده وضمننا بحیث ریس عمومی ا منیت ملی به شورای ملی پیشناد گردیده که بیقین در صورت عدم سازش ومعامله رای کافی را بدست اورده نمیتواند اما به حمایت ریس جمهور مانندوزارت دفاع غیر قانونی در سر پرستیریاست عمومی امنیت ملی باقی خواهند ماند اینست عمل به وعده داده شده بمردم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است