محرومیت، هزاره و پشتون، ازبک و تاجیک نمی شناسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۵/۲/۱۶ کد خبر: 115487 منبع: پرینت

انکشاف متوازن، تامین عدالت و تقسیم منصفانه ثروت و امکانات ملی طبق قانون اساسى كشور از وظایف مسلم دولت است که مکلف است به آن عمل کند.

رحمت الله نبيل، ریيس پيشين امنيت ملى حمایت خود را از مسیر لین برق پروژه توتاپ که از ولایت های مرکزی باید بگذرد، اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، رییس پیشین امنیت ملی طی نشر اعلامیه ای گفت: "محرومیت، هزاره و پشتون، ازبک و تاجیک نمی شناسد. من بعنوان یک خدمتگذار و فرزند افغانستان از خواسته برحق مردمان بامیان، میدان وردک و تاله و برفک و دایکندی حمایت می کنم.
انکشاف متوازن، تامین عدالت و تقسیم منصفانه ثروت و امکانات ملی طبق قانون اساسى كشور از وظایف مسلم دولت است که مکلف است به آن عمل کند."

وی در ادامه اضافه کرد: از رهبران حکومت وحدت ملی باید پرسيد که در کنار اینکه پروژه توتاپ روشنايي را به خانه اهالی خوست، پکتیا، لوگر و غزنی می برد، چه عیبی دارد که در مسیر خود هزاران خانه دیگر را در بغلان بامیان و میدان وردک نیز روشن کند اما با کمال تاسف، نه تنها اينکه رهبران حکومت مانند بسیاری از موارد دیگر تا به حال به خواسته های برحق مردم ما توجهی نکرده و جواب قناعت بخش ارايه كرده نتوانسته اند، يكتعدادى ديگرى تلاش دارند تا مسأله را آگاهانه و يا هم غير آگاهانه سياسى و قومى بسازند. من رنج ساکنان دره شکاری، بامیان باستان، دایکندی، غور و میدان وردک را در جنب ديگر مناطق محروم كشور خوب می دانم که مردم این مناطق با چه محرومیت جانکاه و استخوان شکنی دست و پنجه نرم می کنند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انچه تمويل كننده خواهد همان ميشود، از رحمت الله قهرمان نسازيد
هوشيار باشيد نه دنباله رو
احمد زى
از كابل

>>>   ریس امنیت سا بقه به این گپ ها چی تو برو در پنجشیر سقو ی کن

>>>   سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری مثل یک ملی است و هیچ کاری از دستش تمی آید.
آیا بلا زده اش که یک مرتبه به چین و جاپان برود و از برادران خود تقاضا کند که ما مردم در افغانستان در تبعیض نژادی قرار داریم. هردو کشور بیایید در افغانستان در پروژه استخراج معدن حاجی گک سرمایه گذاری کنید تا در منطقه کار و شغل برای مردم و برق در خانه های مردم بیاید.
اگر شما منتظر این دولت وحشت ملی باشید،این دولت نیز مثل دولت کرزی برای شما هیچ چیزی نخواهد کرد.

>>>   آفرین یک حرف راست خو گفتی

>>>   سقوی بهتر از غلامی وجاسوسی شما است سقوی خدمت به انسان است اما جاسوسی وغلامی بیگانه گان خیانت بمردم و وطن است .

>>>   هزاره محروم است تاجک وپشتون ازبک نیست بخاطریکه برای هزاره گیها برق نرسیده دراین مظاهره دیگرهارا شریک میسازند.

>>>   خدا کند این احساس همدردی، واقعی باشد...
ض

>>>   هزاره ها مال افغانستان نیستند , هزاره ها مغول هستند باید بروند به سرزمین خود مغولستان , تاجیک ها هم مال تاجیکستان هستند , اوزبک ها مال اوزبکستان هستند از جاهای دیگر روانه افغانستان شدند , افغانستان سرزمین بلوچ ها و پشتون ها است

>>>   ما باید فقط به اسلام فکر کنیم زیرا اسلام خیلی خوب است ما باید از این دنیا بگذریم و به آن دنیا بچسبیم , جدی میگم .
افغان از هالند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است