بی کفایتی حکومت دامن کارگران را گرفته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۵/۲/۱۳ کد خبر: 115339 منبع: پرینت

خواسته اصلی کارگران این بوده که رییس جمهور به وعده های خود در ارتباط با افزایش فرصت های شغلی و حل مشکلات کار و کارگری وفا کند.

سید مسعود آگاه مسایل سیاسی امروز در برنامه «محور» با اشاره به عملکرد ضعیف حکومت در حل معضل بیکاری گفت: گسترش ناامنی ها و فساد اداری از عوامل مهم افزایش بیکاری در افغانستان است.

وی با اشاره به وعده یک میلیون فرصت شغلی حکومت وحدت ملی یادآور شد: خواسته اصلی امروز کارگران این بوده که رییس جمهور به وعده های خود در ارتباط با افزایش فرصت های شغلی و حل مشکلات کار و کارگری وفا کند.

این آگاه مسایل سیاسی ادامه داد: متاسفانه امروز کارگران ماهر تبدیل به کارگران ساده شده اند که همین سبب گسترش فقر و مهاجرت عده ای به پاکستان شده و عده ای نیز در زیر خط فقر به زندگی خود در افغانستان ادامه می دهند.

مسعود یادآور شد: شرایط برای مدیریت و بهبود اوضاع اقتصادی فراهم بوده، حدود 15 میلیون جوان آماده به کار داریم که از این تعداد 9 میلیون بیکار هستند، در سال 2001 تا 2006 شاهد رشد اقتصادی خوبی در کشور بوده ایم و 4/2 میلیون نفر به کشور بازگشته و زمین و کار خود را فعال کرده اما ما نتوانسته ایم این بهبود اقتصادی را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: درست است که ناامنی بر افزایش بیکاری تاثیرگذار است اما باید همین شرایط را مدیریت کرده و مانع از فرار سرمایه ها به خارج از کشور شویم.

این آگاه مسایل سیاسی با تاکید بر تقویت صنعت زراعی در افغانستان گفت: باید به دنبال تقویت سکتور خصوصی در کشور باشیم البته با حمایت یک حکومت اقتصاددان، چراکه حکومتی که اقتصاد دولتی را نتواند مدیریت کند پس فعالیت های اقتصادی سکتورهای خصوصی را هم به باد می دهد.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرکس که به حرف های میان تهی این دولت دست نشانده به سر کردگی غنی وعبدالله خوش لباس باور کند وامید ببندد هم خودش را فریب داده است وهم رسالت خویش را فراموش کرده است که باید در مقابل این حکومت وحشت ملی ونا لایق وبی کفایت ونوکر اجنبی بپا خیزد وحماسه بیافریند واین درغگویان را خلع نماید ،هموطن بیدار شو وفریب این مداری هارا نخور.
پاچاگل از کابل

>>>   کدام حکو مت شما افغانستان را حکمومت نگو یند

>>>   اینکه حکومت بی کفایت است یک امرصحیح وناشی ازعوامل مختلف داخلی وخارجی ونفاق افکنی وفساد است لیکن کارگران باید خوشان بااستفاده ازابزاروزمین وسرمایه وتخصص خودایجادوظیفه کنندنه انتظارحکومتی باشندکه خودمحتاج کشورهای خارجی است .
شیوابلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است