نصایح پدرانه سیاف دردی دوا نمی کند
رهبران حکومت اشتباه های زیادی مرتکب شدند، به این فکر بودند که پشت درهای بسته با تلفن بازی با نواز شریف مشکلات خود را با پاکستان حل کنند در حالیکه امید بستن به نظامیان پاکستان خیانت ملی است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۵/۲/۱۳ کد خبر: 115337 منبع: پرینت

در حالیکه پاکستان جنگ متجاوزانه علیه افغانستان راه انداخته چرا افراد سرشناسی نظیر سیاف فقط به نصایح پدرانه به رهبران حکومت بسنده می کنند؟

احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی امروز در ارتباط با حمله های موشکی پاکستان در نقاط مرزی افغانستان در «برنامه محور» گفت: آنچه را که پاکستان در مورد افغانستان انجام می دهد، خلاف اسلامیت و انسانیت، خلاف تمام قوانین بین المللی و خلاف اخلاق همسایه داری است.

وی افزود: اما آنچه که ملال آور بوده این است که امروز شاه حسین مرتضوی گفته رهبری دولت افغانستان، مقام های پاکستانی را در مورد حمله های موشکی پاکستان در نقاط سرحدی در جریان گذاشته، حرف من این بوده که جناب مرتضوی شما به رییس جمهور بگویید که نواز شریف و راحل شریف و دیگران از فیر کردن راکت ها باخبر هستند و به دستور آنها این کار صورت می گیرد و هموطنان ما از کنر و دیگر مناطق سرحدی آواره شدند.

این آگاه سیاسی یادآور شد: باید چاره ای دیگر اندیشیده شود و هر چه عاجل تر افغانستان باید از مجامع جهانی و اتحادیه اروپا و آمریکا بخواهد علیه پاکستان تعزیرات وضع کرده و کمک های جهانی به پاکستان قطع شود.

سعیدی تصریح کرد: در حالیکه پاکستان جنگ متجاوزانه علیه افغانستان راه انداخته گلایه ما این بوده که چرا افراد سرشناسی نظیر سیاف فقط به نصایح پدرانه به رهبران حکومت بسنده می کند؟

وی ادامه داد: ما چرا صدای دادخواهی خود را به جوامع بین المللی بلند نکرده ایم؟ همه افراد سرشناس کشور نظیر سیاف برای نجات افغانستان باید صدای خود را بلند کنند و کار از آن گذشته که حکومت را نصیحت پدرانه کرد.

این آگاه سیاسی با بیان اینکه رهبران حکومت وحدت ملی توان ایستادگی مقابل پاکستان را ندارد، گفت: باید پشتوانه ملی را تقویت کنیم و رهبران حزبی در این موضوع نقش تعیین کننده دارد.

سعیدی با بیان اینکه غنی به جای تماس با نوازشریف باید به مجامع بین المللی شکایت نامه ای را ارسال کند، گفت: متاسفانه دیپلماسی محرک در کشور ما وجود ندارد؟ دنیا می داند که پاکستان کشوری متجاوز است اما باید مطابق با دیپلماسی محرک اسناد را جمع آوری و به مجامع بین المللی ارایه دهیم.

وی افزود: چرا نمی توانیم فریاد کنیم و به آمریکا بگوییم پاکستان، این آقازاده آمریکایی دالرها را می گیرد و راکت ها را در افغانستان فیر می کند؟

این آگاه سیاسی گفت: تحریک ملی برای روحیه دهی به قوای امنیتی و حفظ روحیه استقلال طلبی کشور باید سازمان دهی شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: در گذشته هم رهبران حکومت اشتباه های زیادی مرتکب شدند، هم حکومت غنی و کرزی به این فکر بودند که پشت درهای بسته با تلفن و تلفن بازی با نواز شریف مشکلات خود را با پاکستان حل کنند در حالیکه امید بستن به نظامیان پاکستان خیانت ملی است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا تا اين اندازه هم وطن ستيزي جريان دارد؟؟؟؟
يك پاكستاني بنا بر تعلقات زباني ميتواند در حساسترين اداره كشور مقام بلند بگيرد!!!!!
گل سيار نام دارد
شهروند پاكستان است
با گرفتن شناسنامه از آستان ننگرهار، اكنون در يكي از حساسترين اداره دولتي كه اداره توزيع شناسنامه ها در كابل است با ٣٠٠٠ دالر تنخواه وظيفه اجرا ميكند
شفيق

>>>   بلی: راست میگو یی در افغانستان گوشی شنوا نیست یا توانی اجرات با المثل را ندارند ویا دهن بسته هستنذ.
کمال یار ا

>>>   كريم خرم: نبايد جنگ طالبان را با جنگ پاسخ داد.

>>>   محترم سعیدی سیاف دایم از مکارګی وخصلت های شیطانی خود کار میګرد ولی بعد از این. شیطان بزرګ در بین مردم جا ندارد. و این ادم ربا باید به زود ترین فرصت محاکمه شود در غیر ان مانند اباسین بسیار کودک را اختطاف خواهد کرد. سرکرده اختطاف ګران همین سیاف است.

>>>   سلام عرض ميكنم اقاي سياف راز هاى نزد بادار قديم خود دارد ازين دلقك حكومت كدام انتظار واميد نداريم اين حكومت بايد بادار كلان خويش عرض كند يعنى امريكا از بيمان هيج خبرى نيست خداوند به حال مابرسد .
خادم وطن

>>>   آقای سعیدی راست میگوید واقیعت ها ی روز را نظر به تجارب سیاسی گذ شته افغانستان تحلیل می نماید در این کشور هر کسیکی راست بگوید خارچشم قدرتمندان میشود.کمال یار از ناحیه 9


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است