غربی ها در برابر حکومت اسلامی ایستادگی کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۵/۲/۱۳ کد خبر: 115331 منبع: پرینت

هشت ثور روز پیروزی جهاد مردم افغانستان است که مهمترین پیامد آن آزادی افغانستان از چنگال ارتش سرخ شوروی وقت و اضمحلال نظام کمونیستی در افغانستان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، غلام فاروق مجروح، عضو مجلس نمایندگان، علت مشکلات بعد از هشت ثور را چنین بیان کرد: در برابر کودتاچیان هفت ثور، ملت برهنه پا و مسلمان ایستادگی کردند اما در برابر حکومت مجاهدین، برخی کشورهای جهان که از ثبات یک نظام اسلامی، در هراس بودند، ایستادگی کردند. این را هم نباید نادیده گرفت که رهبران سیاسی مجاهدین، تجربه کافی و پخته ای در حکومت داری، نداشتند.

وی افزود: پلان های پخته و حساب شده دشمن، توانست که نظام اجتماعی در افغانستان را به چالش بکشد. پلان های دشمن کارگر افتاد و به نحوی مجاهدین را از یکدیگر جدا ساخت و ما شاهد جنگ های داخلی شدیم. هرچند جنگ هایی هم که در آن زمان رخ داد. یک گروه در دفاع از ملت و وطن قرار داشت و گروه دیگر متاسفانه به خاطر گرفتن چوکی و قدرت در برابر این نظام قرار گرفتند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانه پدر مجروح صاحب آباد که همی قدر میگه که ما پختگی نداشتیم. دیگرا که میگن ما اصلاً اشتباه نکدیم

>>>   این همه قصه های مفت و پوسیده ، که برای توجیه و کمرنگ جلوه دادن جنایات رهبران هشت ثوری گفته می شود ، دیگر شنونده ای ندارد. همه می دانند که کی چه کرد . مداحان و کاسه لیسان رهبران هشت ثوری مردم را احمق و کودن فکر می کنند و عمل بالمثل را شکنجه گران خاد و دیگر ناقصین حقوق بشر در زمان خلق و پرچم به چنین استدلات پوچ و میان تهی برای موجه جلوه دادن جنایات خود انجام می دهند. رهبران هفت و هشت ثوری امتحان خود را دادند و آزموده را آزمودن خطاست.
تو از دهان گرگم در ربود
ندانستم که عاقبت گرگم تو بودی
شمس تمنا

>>>   فاروق جان راست میگوید.
آیا فکر میکنید که مجاهدین از کوه پایین شده بودند و سواد نداشتند و توانایی دولت داری را نداشتند؟
معلومدار نه! همه پروفیسور های علوم سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و تخنیکی بودند. منتهی بر علیه این بیچاره ها غربی ها دسیسه کردند و مغز آنها را دزدیدند و در لابراتوار هایشان در غرب در سر خود شان پیوند کردند و مغز بیکاره خویش را در سر مجاهدین پروفیسور پیوند زدند!!!

>>>   بهتر است با توجهیات بی معنی در مورد عمل کرد به اصطلاح مجاهدین بیشتر از این روی رخم های مردم بخصوص مردم نجیب کابل مرچ و نمک نباشین. فراموش کردین که چند هفته سران تنظیم ها در پاکستان و جلال اباد مصروف مشوره و رای زنی برای تصاحب و تقسیم غنیمت های جهاد شان بودند که اموال بیت المال و مقامات را چگونه تقسیم کنند و بلاخره جور نیامدند و انچه از این نشست به میان امد صفحه تباهی افغانستان را رقم زد و تا اکنون زخم های خونین که از برکت به اصطلاح جهاد تنظیم ها به پیکر ضعیف ملت مظلوم وارد شده خونین است. این بدان معنی نیست که جهاد مقدس ملت افغانستان را در کل هدف گرفته و خون ملیونها شهید واقعی که بخاطر دین و وطن ریخته است نادیده بگیریم اما سران تنظیم ها همه فدا کاری های مجاهدین را بخاطر جیب های شان به باد فنا دادند

>>>   بلی این را همه میدانند که این تیکه داران اسلام در دولت داری تجربه نداشتند ولی در چور و ویرانګری هر کدام انها دیپلوما داشتند و حال هر روی سیاه این رهبران خود فروش کوشش دارند باز هم ذهنیت مردم را تغیر دهند که دیګر هرګز کسی به این سخنان پوچ اینها بازی نخواهد خورد. اګر واقعآ مسلمان هستید همین حالا صد فیصد جهاد در افغانستان مقابل امریکا روا است جایداد های تان را بفروشید و سلاح بخرېد در راه خدا مقابل کفر بجنګید.

>>>   غربی ها "مجاهدین" را علیه رقیب خود اتحاد شوروی جنگانیدند، برعلاوه انها از اول هم در نظر داشتند افغانها را توسط خود افغانها قتل عام کنند و افغانستان را برباد نمایند و پس از ان در قصه شان هم نباشند.

>>>   تمام تقصیر از غربی ها شرقی ها وخارجی ها است ما هیـــــچ نقـــص وعیبی نداریم ،درهیچ کاری ما مقصر نیستیم وخـــداوند مارا مانند انبیا اش معصوم آفـــــــــریده !
گیلگمش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است