صحبت های رییس جمهور، بازی با کلمات بود
امروز در افغانستان جنگ های استخباراتی است. افغاستان آلت دست استخبارات بیگانه است. در حالیکه رییس جمهور، در خواب غفلت به سر می برد و متناسب با خیالات خودش کشور را اداره می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115306 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی طی مراسمی که در پارلمان برگزار شد، حکومت را در پیوند به صلح و جنگ با شورای ملی افغانستان شریک ساخت و به پاکستان هشدار داد که اگر تغییر در موضع گروه های دهشت افکن دیده نشود، افغانستان علیرغم تلاش هایی که برای شکل گیری به همکاری های منطقه ای دار د با مراجعه به شورای امنیت با اقدامات جدی دیپلماتیک متوسل خواهد شد. آیا با این صحبتهای رییس جمهور در اواضاع افغانستان بهبودی حاصل خواهد شد؟

فتانه گیلانی، رییس اجتماع زنان گفت: زمانیکه شوروی به افغانستان حمله و تجاوز کرد، توسط همین افغان های خودمان که خیانت کردند و با خارجی ها کار کردند و آنها را آوردند، این تجاوز اتفاق افتاد. البته جهاد مردم افغانستان جهادی برحق بود که در سراسر افغانستان قیام کردند و خداوند هم پیروزی را نصیب آنها کرد و توانستند یک قدرت متجاوز را شکست دهند. می خواهم بگویم عدم اتفاق و اتحاد میان رهبران همیشه افغانستان را دچار جنگ های نامیمون کرده است. در حال حاضر هم بسیاری از ناامنی ها به هیمن دلیل است. رییس جمهور که به شورای ملی رفته است باید این مسایل را نیز در نظر می گرفت اما نگرفته است.

وی، ادامه داد: از روزی که روس ها از افغانستان بیرون آمدند، تا امروز، مخالف با جنگ بوده ام، همیشه مخالفت با مداخلات خارجی داشتم و همیشه با رهبرانی که بیکاره و ناکاره بودند مخالفت می کردم. اگر از زمان شکست روس ها رهبران افغانستان با هم همکاری و اتحاد می داشتند امروز آلت دست خارجی ها نمی شدیم. رییس جمهور در نشست شورای ملی حرفی از وضعیت پس این، از مداخلات خارجی نداشت.

گیلانی، با بیان اینکه تا به حال وزارت دفاع افغانستان وزیر ندارد و شورای امنیت با سرپرست اداره می شود، افزود: مشخص نیست که چه بازی هایی در پشت پرده جریان دارد که یک انسان بی کفایت و بی درایت و بدنام وزیر دفاع مملکت می شود و رییس جمهور همچنان اصرار دارد که وی به کارش ادامه دهد. اشرف غنی باید در نشست درمورد تصمیش در این مورد اشاره می کرد و به خواست نمایندگان مجلس که خواستار مشخص شدن هرچه زودتر وزیر دفاع و رییس امنیت شده بودند توجه می کرد.

رییس اجتماع زنان افغانستان، در خصوص نشست رییس جمهور با نماینده های مجلس ابراز داشت: به این نشستی که برگزار شد و به نشست هایی که قرار است برگزار شود باور ندارم. این اشرف غنی همان اشرف غنی دو سال پیش است و فرقی ندارد. حکومت مدیریتی فوق العاده ضعیف دارد و همچنان همینگونه است. بانشستی که با نمایندگان مجلس داشته است این مدیریت قوی نمی شود. ما تا به حال بسیاری از فرصت های طلایی را برای مبارزه با دشمن از دست دادیم و این ملامت به پاکستان هم بر نمی گردد. بلکه به خود ما بر می گردد. با صحبتهای رییس جمهور هم اتفاق فوق العاده ای نیفتاده است و حرف خاصی هم در این نشست نزده است.

گیلانی، عنوان کرد که مردم دیگر جنگ را نمی خواهند و انتظار صلح دارند و افزود: مردم افغانستان به این حرفها کاری ندارند. آنها فقط صلح می خواهند، دیگر نمی خواهند فرندانشان در کوچه و بازار و در میدان های جنگ کشته شوند. در حالیکه رییس جمهور حالا می گوید که جنگ می کنیم.

وی، گفت: اشرف غنی با کلمات بازی کرده است و همچنان در پی فریب مردم است. امروز در افغانستان همه جنگ ها ناروا است و جنگ ها جنگ های استخباراتی است. افغاستان آلت دست استخبارات بیگانه است و در رقابت های ناسالم استخباراتی است. در حالیکه رییس جمهور، در خواب غفلت به سر می برد و متناسب با خیالات خودش کشور را اداره می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باسلام اصلا من بخود اشرف غنی وهمسرش رولا عنی شک دارم انتظار خدمت به افغانستان که ندارم

>>>   داوودکلکانی وکیل استان ولایت کابل در مجلس نماینده گان امروز میز گرد طلوع نیوز !
در کمپاین های انتخاباتی انتخابات سال 2015 پاکستانی ها به طالبان هدایت دادند که در مناطق تان امنیت را تامین کنید مشکل ایجاد نکنید که اشرف غنی از بستر های قومی تان رای ببرد تا نفوس تان در انتخابات کم رنگ نگردد ودر بدلش پول های گزافی گرفتند

>>>   حامی غنی احمدزی انگلیس پاکستان بودوطالب نوکر هردویشان هرامری که شوداجرامیکنند تاقدرت سیاسی راازدست ندهند

>>>   سید احمد گیلانی ریس شورای صلح جنگ با طالبان را بفکر خام خودش ناروا خوانده وسیداسحاق گیلانی در نشست های تلویزیونی اش جنگ با طالبان ترورست را حل ندانسته ومقصرجنگ با طالبان دولت افغانستان را گفته اکنون نوبت به فتانه گیلانی رسیده تا با رفتار زیکزاکانه اش اعلان جنگ دولت افغانستان را در مقابل ترورستان وطنفروش بی غیرت طالبان جنگ نا سالم گوید وصلح با ترورستان طالبان را اصولی میخواند نه جنگ با ترورستان طالبان را در حالیکه بار ها دولت امادگی از صلح را با ترورستان طالبان اله دست پاکستان داده ولی چون طالبان از خود صلاحیت واستقلالیت در تصمیم گیری های شان ندارند وغلام غلام شده اند این ندای صلح دولت ما را با حملات انتحاری وقتل وترور وتخریب تاسیسات عامه المنفعه جواب رد داده اند کهمثال زنده ان از حمله انتحاری پل محمود خان ترورستان طالبان که منجر به کشته شدن بیشتر از شصت نفر وزخمی شدن حدود ۴۰۰ تن نام برد خانم فتانه گیلانی دیگر نمیتوانید با بنام دوست این ملت به حمایت تان از طالبان پنهان کاری کنید زیرا سخنان سید احمد گیلانی وسید اسحاق گیلانی وخانم فتانه گیلانی همه چیزی را با وصف پنهان کاری های تان حمایت تان را از طالبان بر ملا ساخته است .

>>>   هر قد ر که بگو ی سر این رهبرا ن تا ثیر ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است