سعیدی: صلح جاده یکطرفه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115291 منبع: پرینت

در اوایل مذاکرات نمایندگان حزب اسلامی آقای حکمتیار با دولت شرط و شروط مطرح نبود اما حالا به نقل از رسانه ها گفته می شود که بخاطر دست کشیدن طرفداران حکمتیار از جنگ شرایط ذیل را آقای حکمتیار مطرح کرده و باید حکومت افغانستان این شرایط را بپذیرد.

1. آقای حکمتیار خواهان امضا و تضمین جامعه جهانی در توافقنامه صلح بین خود و حکومت افغانستان است .
2. آزادی تمام زندانیان حزب اسلامی و عدم پیگرد عدلی و قضایی به اعضای حزب اسلامی .
3. دادن یک شهرک بنام حزب اسلامی که مانند کمپ شمشتو در پاکستان در حومه کابل شاید هدف چهار آسیاب باشد.
4. همچنان گفته می شود که آقای حکمتیار از رییس جمهور تقاضا دارد طی فرمان آقای حکمتیار را بحیث موسس و بنیاد گذار جهاد افغانستان اعلان کند و شامل تقویم روزهای ملی و تاریخی ساخته شود .
5. گفته می شود که جناب حکمتیار از دولت تقاضا دارد احزاب و شاخه های که قبلا از حزب اسلامی جدا شده اند و مستقلانه فعالیت دارند منحل و غیر قانونی اعلان شوند .
6. جناب حکمتیار از حکومت تقاضا دارد این حزب مانند سایر احزاب جهادی بشمول نهادهای امنیتی سهم فعال و مساوی داشته باشد .

من با پیوستن آقای حکمتیار با دولت و دست کشیدن از جنگ و آغاز فعالیت مدنی بر علاوه اینکه خیر مقدم می گویم کدام مشکلی نمی بینم اما مشروط بر اینکه مواد و شرایط را که جناب آقای حکمتیار تقاضا نموده خلاف ارزش ها و معیار های حقوقی ملی و بین المللی نباشد. من به یاد دارم که طی تقریبا 15 سال گذشته جناب آقای حکمتیار حکومت بعد از سقوط حکومت طالبان حاکمیت و موجود و گذشته را نامشروع و غیرقانونی و دست نشانده خوانده بود و جهاد را در برابر این دولت و نیروهای خارجی اعلان کرده بود و ده ها بار حمله های مسلحانه را که صورت گرفت، مسوولیت آنرا پذیرفته بود.

آیا از آنچه که تا کنون صورت گرفته از مردم افغانستان معذرت خواسته خواهد شد آیا حکومت وحدت ملی توان پذیرش این همه خواسته ها را دارد. به باور من صلح جاده یک طرفه نیست همان طوریکه امتیاز خواسته می شود معذرت خواهی هم از گذشته هیچ عیبی ندارد .

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنایتکاران تاریخ هیچگاه مقدس نخواهد شد!
فرهنگ خشونت و وحشت بر روان قبایل چنان حاکم است که با برپایی نشانه هایی یادگاری به مقدس سازی جنایتکاران تاریخی می پردازند.
محمدگل مومند یکی ازجنایتکاران تاریخی قبایلی مسول کشتار وخونریزی و ویرانی شهر ها و دهکده هایی تاجیک ها در شمال کابل ، کوهدامن شمالی ولایات پروان و کاپیسا و درکل شما کشور می باشد ، تصاحب زمين هاي حاصل خيز مردمان قطغن زمين شمال و تزيع اين اماكن و زمين ها براي مردمان قبايل آنطرف سرحدرا چطور ميتوان فراموش نمود! مردم ما زمین هایی سوخته و سرهایی بریده شده ای جوانان و مردان اعيار شمالی توسط این جنایتکاران تاریخی را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.امروز محمد گل مومند جنایت کار تاریخی به قهرمان جنایتکاران قبایلی گلبدین ، كرزي ، غنی و طالب مبدل شده ، به جنایات و کشتار و ویرانی هایی به جامانده به حیث شرم تاریخی به جای انزجار ونفرت ازانجام عمل جنایتکارانه ای این جانی و معذرت خواهی بازماندگانش از مردم این کشور به آن افتخار می کنند و این جنایتکار تاریخی را به حیث رهنمای راه شان در این قرن 21 قرار میدهند.
پیام من به تاجیک ها و سایر اقوام در ولایات شمال کشور این است که :
شما در برابر نشانه هایی شرم تاریخی جنایتکاران نشانه هایی از بزرگترین علمای تاریخ جهان مولانا جلال الدین بلخی ، ابن سینا بلخی ، رابعه بلخی ، امیرعلی شیرنوایی را با کارنامه هایی انسانی و انسان دوستی و رهنمای زندگی انسانی به بشریت را برپاکنید تا باشد که :
نشانه هایی جنایتکاران تاریخی مانند محمد گل مومند خود در برابر ابهت شخصیتی وهویت انسانی این بزرگ مردان جامعه انسانی خجالت بکشد و از شرم این نشانه های جنایتکاران تاریخی فرو ریزد.
شرم تان باد با این روحیه حاکم جنایت پروری و قهرمان سازی جنایتکاران تاریخی .
محمداسلم سلیم 01.05.2016

>>>   تحلیل شما کاملا درست وبجا است
سلیم کاکړ ازکابل

>>>   کاملا درست است

>>>   آقای سعیدی بلندگوی شورای نظار باید همچو یک نظری داشته باشد!
باسط


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است