یک فاسد در رياست عمومي وزارت داخله
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115286 منبع: پرینت

شخصي بنام پاسوال رحيم الله به صفت سرپرست وزارت امور داخله گماشته شده و پيشنهاد تقرري اش به رياست محترم جمهوري كشور ارسال شده است.
هيچ شكي ندارم كه شخص وزير صاحب كه جديدا در اين سمت اعتماد و رأي رييس جمهوري كشور و نمايندگان مردم در مجلس را بدست آورده، با فرد مذكور شناخت قبلي ندارد و به سفارش كسي یا كساني او را بدين سمت گماشته است؛ اما او كيست؟

١:-
پاسوال رحيم الله در سال هاي ٣-٢-١٣٩١ به صفت رييس دفتر مقام وزارت كار مي كرد؛ در همين جريان و خلاف قوانين نافذه كشور، همزمان با تصدي پُست رياست ع دفتر- سمت رياست كميته ي تداركات وزارت امور داخله را نيز بگونه ي غير قانوني عهده دار بود.
جناب شان در همين سال ها از مدرك قراردادهاي مربوط به وزارت امور داخله ضررهاي زيادي به بودجه ي دولت وارد كرده است كه اگر قراردادهاي سه ساله ي فوق در وزارت داخله بگونه واقعي و عادلانه بررسي شود، دولت افغانستان و وزارت داخله ي كشور از مدرك همين قراردادها چيزي در حدود ٤٠درصدِ بودجه ي قراردادهاي مذكور را متضرر شده است.
اين بدان معنا است كه چهل درصدِ بودجه ي همين قراردادها توسط پاسوال رحيم الله و شركاي مفسد جرمي اش حيف و ميل شده است.


٢:-
در سال ١٣٩٣ يك دوسيه از طرف وزارت امور داخله به دادستانی و محكمه ي فساد اداري محول شد كه سیصد و بيست و پنج میليون افغاني (٣٢٥٠٠٠٠٠٠ - افغاني) دزدي و حيف و ميل در آن دوسيه مشخص شده بود (دوسيه ي شماره....... ضم مكتوب نمبر ١٣٦٨ مؤرِّخ ١٢/٣/١٣٩٣ وزارت داخله عنواني معاونيت نظامي دادستانی کل) در سرخط اين دوسيه با قلم درشت نام همين مفسد (پاسوال رحيم الله) نوشته شده بود.
يادآور مي شوم كه حين تسليم دهي دوسيه مذكور به دادستانی و قضا، پاسوال مذكور در سمت هاي دوگانه ي فوق الذكر، بگونه ي برحال وظيفه اجرا مي كرد.

٣:-
مطابق به اطلاعات؛ پاسوال مذكور به فرمايش محترم معين صاحب ارشد امنيتي وزارت، توسط وزيرصاحب به صفت سرپرست رياست دفتر مقرر شده است. در اين مورد به نكات زير توجه ي جنابعالي را خواهانم:

الف/-
پيشينه ي روابط تنگاتنگ پاسوال رحيم الله و معين ارشد امنيتي شديدا قابل مرور و بررسي است.
از آنجاييكه معين صاحب فعلي ارشد امنيتي كه در گذشته نيز باري همين سمت را برعهده داشت و از آنجايي كه جناب معين صاحب در آن زمان روابط بده بستان با جناب رحيم الله خان داشته است. اينبار نيز خواسته است وزير جديدالورود را اغفال نموده و فرد مورد نظر خويش را در دست راستي اش مقرر نمايد تا بدين وسيله بتواند در زد و بندهاي آتي اقتصادي (وند دار) چند قدم بيشتر از وزير گام بردارد. - منظور اينست كه وزير را در مسايل "وند دار" دَوّر بزند.

ب/-
رييس دفتر خود معين ارشد هم پيشينه ي بهتر از سرپرست رياست ع دفتر وزارت ندارد؛ چنانچه رييس دفتر معين ارشد امنيتي (پاسوال محمد وسيم) كه تازه به پيشنهاد جناب معين صاحب در اين سمت منظوري بدست آورده است يك شخص فساد پيشه ي قديمي، عياش بي بندوبار و استفاده جو است.
پاسوال وسيم در سال ١٣٩٢ كه به صفت پيژندوال برحال وزارت امور داخله ايفاي وظيفه مي كرد بخاطر فساد اداري، سؤ استفاده از صلاحيت وظيفوي و فساد اخلاقي، مستند و بالفعل از منزلش دستگير و مدت سه ماه در توقيف خانه ي قومنداني امنيه ولايت كابل در توقيف به سر مي برد. در آن زمان و پس از سه ماه توقيف در توقيف خانه كابل، اين پاسوال مفسد و عياش با ضمانت مقام وزارت داخله از توقيف رها گرديد.

٤:-
آنچه گفتم بر مبناي اسنادي است كه هم اكنون در اختيار ارگان هاي عدلي و قضایي است و در وزارت داخله هم وجود دارد.

٥:-
چنانچه در بالا تذكر دادم، اگر بررسي واقعي و عادلانه صورت گيرد، نيازي به اسناد دكر شده در بالا هم نيست بلكه اسناد به صدمراتب بيشتر از اسناد فوق الذكر در اختيار تان قرار خواهد گرفت.

٦:-
مطمين هستم كه وزير صاحب از اين موارد بي خبر است و آگاهي ندارد ورنه ممكن نبود كه چنين مفسدي را به صفت رياست عمومي دفتر پيشنهاد نمايد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمام اش واقعیت دارد خو افغانستان را همین جاینین خراب ساخته حیف است . تمام شان را خدا بزند همرای وسیم قدو .

>>>   صد فیصد دروغ است
جناب جنرال صاحب رحیم الله یک شخص وطن دوست وصادق میباشد

>>>   در افغا نستا ن تا زمانیکه رشو ت خو ر نبا شی در جا ی مقرر نمی گردی دلک تا ن جمع بل شد
من نمی دانم که این پو ل ها ی هرام چرا آنه را در بدر نمی کند زما نه سر چپه امده است

>>>   شتررا گفتند که گردن شما کج است در جواب گفت که کجای من راست است که گردن مرا کج می گویید سران وحدت ملی کدام کار شان خوب است که یک ریس دفتر خوب باشد یاخراب کدام دردی را دوا نمی کند

>>>   وزیرش چی است که معاوین اش باشد. به کی خوده دلجمع کنیم فقط به خدا رجوع کنیم.
علی از بامیان

>>>   سرپرست وزارت یا ریاست ؟؟
اگر اینقدر فساد نمیکرد حالا رتبه پاسوالی هم نداشت وبه چوکی سمونمل هم تعین وپیشنهاد نمیشد !کاملا واقعیت است ،اما معین صاحب ارشد امنیتی هر زمانی دلش خواست دوصد سه صد فرد عاجز بی واسطه را از شهر کابل به جرم فساد سرقت مشروبات قاچاق دستگیر میکند وبه رسانه ها نمایش میدهد ومیگوید تمام مصیبت افغانستان از دست این افراد بود ما هم دستگیر شان کردیم!
اگر من صلاحیت داشته باشم دریک روز یک موتر 304 را از قرار گاه وزارت داخله همه سیت هایش را از دزد پر میکنم وبه سارنوالی میبرم !
@

>>>   تا زمانی که خر است خر سوار هم است . افغانستان هرگز به دست این دزدان خاین اباد نخواهد شد . اینها فقط و فقط به فکر غارت هستند و بس .
حبیب الله یوسفزی

>>>   فساد جز اخلاق دولت مردان حکومت کرزی وغنی احمد زی میباشد درجهان کشور ما در صدر کشور های فاسد جهان قرار گرفت .این اشخاص فاسد درین دولت حتمن براءت میگیرد پول دارد میدهد باعزت خلاص میشود کسی درقید باقی میماند که پول نداشته باشد.
بااحترام داکتر عبید.

>>>   تقریبا نزدیک به دوسال است که از ایجاد حکومت وحدت ملی میگذرد.تا حالا خشت بالای خشت هم نگذاشتن همه آرزو و امید های مردم هدر رفت بعد از آنهم اتفاقی نمی افتدما فعلا در افغانستان به یک رئیس جمهور نیاز داریم صادق دلسوز مملکت و مردم ودر ضمن خشن دیکتاتور وبا حمایت مردمی در غیر آن آبم از آب تکان نمی خورد

>>>   غم نخور، افغانستان در گرو چند فاميل است، اگر رحيم الله باشد يا رحيم غلام بچه، همه شان از يكجا آب ميخورند. از ملت مظلوم خواهشمندم كه روند صلح با مخالفين پشتيباني نمايند، تا حد اقل بعض چوكي ها از دست اين چند فاميل دزد براي ديگران برسد، و توازن قوا تا اندازه بميان آيد.

>>>   سلام به همه خوانندگان محترم، در مورد رحیم الله باید به خوانندگان بگویم که جناب شان برادر جناب محمد یونس قانونی معاون اول رئیس جمهور اسبق هستند که هم اکنون هم بنابر روابط جهادی که قانونی صاحب با وزیرصاحب امور داخله دارند، باید هم در پست مهم ایفای وظیفه نمایند. جناب رحیم الله را میشناسم یک آدم چاپلوس بوده که بخاطر حفظ مقام و منزلت و چوکی حاضر است هر کاری را به شکل اش انجام دهد که کسی دیگر بوی از آن نبرد، چون تجربه دارد.فکر کنم وسیم هم شخصی است که در گارنیزیون با معین صاحب ارشد فعلی ایفای وظفه میکرد یک آدم مفسد، بد اخلاق، که به هیچ یک از مقام های ارشد دولت ارزش در غیاب قایل نیست ولی زمانیکه مقامات را پیشروی خود ببیند باز مانند رحیم الله حاضر است به مزاج هر مقام برسد، خواه بد اخلاقی در آن مطرح باشد و یا هم مسایل دیگر ، این شخص حاظر است هر چیز را انجام دهد. من این جناب را در گارنیزیون ملاقات کرده ام و از تمام کوایف آن آگاه هستم. وسلام. ا.

>>>   از قدیم گفته اند : احمق در جهان باشد مفلس در نمی مانی! تا وقتیکه این مردم حاهل و .. باشد ، این باند ها ،دزدها ،وطن فروش ها به فرمانروایی خود ادامه خواهند داد. اما روز محشر ازبرابر خداوند عادل،سختگیر جگونه خواهد گذشت؟ خدای بزرگ به حسابشان یقینآ رسیده گی می کند.

>>>   قرارداد های سال 1391 ، 1392 و سال 1393 وزارت داخله همه فساد و دزدی بوده است رئیس صاحب جمهور به خاطر به محاکمه کشاندن دزدان کلان این وزارت شامل معینان تامیناتی و اداری این وزارت و کارمندان تدارکاتی که همه شان اکنون صاحب باغها و بلند منزل ها و شرکت های تجارتی شده اند مورد بازپرس قرار دهند. زیرا همه می بینند که این حرام زاده ها از نان و لباس سرباز که خون خودرا برای دفاع این وطن دریغ نکرده اند برای خود کاخ های شیطانی ساخته و صاحب ملکیت های کلان شده اند. عدم پرسان ازین دزدان نشان میدهد که رهبران این حکومت خود در فساد دست دارند.
وطندار

>>>   هموطن افغان عزیز !
همه گناه بازهم برمیگردد به خودما مسوول این همه بدبختی خودماهستیم که این همه کشافت ها راپشت کرده میگردیم باید انتخاب درست کنم
غریب الله"سمنگانی"

>>>   خود وزیر داخله از همان دزدان چپاولگر رشوت خوران است که اندازه ندارد.
زلمی

>>>   پاکستانزی !
این مثال که گفتی رابطه شما وپاکستان است

>>>   من با جنرال صاحب رحیم الله خان شناخت از زمان مکتب حربی یا ح ش دارم و او را چهار سال قبل بعد از سی سال در خارج از کشور جاییکه خودم زنده گی میکنم دیدم. ایشان یک انسان لایق، متواضع و شایسته و صادق است. ایشان یک نظامی حرفوی بوده و این یک تبلغ دروغ بخاطر ضربه زدن به شخصیت ایشان است. شکی نیست که حکومت های اخیر افغانستان همه فاسد و پر از افراد مفسد بوده و هر کسیکه پاک و صادق باشد نمیتوانند بشکل درست خدمت نماید و چنین شایعات سبب بدنامی ها میشود.
ش مشفق

>>>   اگر رحیم الله برادر قانونی است تقرر وی درین پست فساد است اگر فساد نباشد چرا برادر غیر قانونی مقرر نمیشود
وطندار

>>>   بی واسطه مدیربه دفترنمیشوی .
زیبانباشی سکرترنمیشوی.
بی زور وزربه فکرکتابت نباش چون .
مفلس خوشحال مقررنمیشوی .
نشناسی گروکیل وزیر رئیس را.
چپراستی هم به مدرک ماسترنمیشوی.
گرواسطه چو ماگل وشاگل نداشتی .
مستخدم اداره به کشورنمیشوی.
رشوت نخوردی دست زچوکی بشوی چون .
تقسیم گرنکردی کلان ترنمیشوی .
بی چاپلوسی هم به مقامی نمی رسی .
بی چرخه گیری نوکروچاکرنمی شوی .
قانون وعدل پیشه کنی دوپه می شوی.
جایدادداروصاحب لنکروزرنمی شوی .
مفتست شعارکارسپردن به کار.
جانم ازاین دووروغ ودرم کرنمیشوی .
بااحترام nabiullah

>>>   من ازگذشته های تقریباٌ سی سال بارحیم الله خان آشناهستم، ایشان ازجمله کدرهای ستم ملی وازهم کاسه های آقای پدرام هستند، درعین حال دردوزدی وحیف ومیل اموال عامه دست بالادارند، درسال 1382 این بزرگوار نان خوردن نداشت، فعلن صاحب آرگاه وبارگاه است، به قول معروف نانش چرب است، وی قبلاً درریاست تفتیش رئیس بود که ازطریق جورکردن دوسیه برای سایرمقامات وزارت داخله ازتمام شان باج میگرفت، وحالا به عنوان رئیس دفتروزیرجدید مقرر شده است، چون وزیرهم میداند که ازین آدم کرده دزد مشهور دیگرپیداکده نمی تواند، تاپولهای مصرف شده وزیر را درجریان کمپاین دوباره زنده کند.
این وزیرخوده مجاهد معرفی میکند ورئیس دفتر وهم کاسه دوزدی اش یک آدم بی دین وخاین است.
ماماوردک

>>>   در كدام پست دولتي آدم پاك وجود بارد؟

>>>   جنرال صاحب رحیم الله جان هم صنفی دوره مکتبم در لیسه حربی کابل است. او شاگرد لایق و پیشتاز بود. در طول مدت خدمت افسری همیشه یک افسر لایق و کاراگاه بوده است. تنها لیاقت اگاهی و فهم و دانش مسلکی اش سبب شده است که در پست های بلند ارتقا نموده و کار نماید. او یکی از بهترین و کار اگاه ترین افسران قوای مسلح کنونی است.کاش همچون او افسران لایق و خدمتگار بیشتر می داشتیم. بر همه ثابت است که جنرال صاحب رحیم الله جان یک کادر مجرب و کارازموده است.
اسدالله ندیم

>>>   تاآنجای که در مورد ژنرال رحیم الله خان معلومات دارم یک چنین اتهاماتِ که برخی وارد کرده اند، وی مبرا از موراد برشمرده است.

>>>   وقتي دوسيه و شماره دوسيه ذكر شده است ديگر جايي براي شك و شبهه نميماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است