مراسم روز جهانی کارگر در وضعیت اسفبار بیکاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115284 منبع: پرینت

تا آتش اختلاف میان رهبران حکومت به ظاهر «وحدت ملی» ولی در اصل «نفاق ملی» خاموش نشود، مردم افغانستان از بیکاری و بیچارگی رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، نیازی امروز در مراسم تجلیل از روز جهانی کارگر با تسلیت به بیکاری بیش از 3 و نیم میلیون جوان در افغانستان گفت: متاسفانه وعده هایی که در انتخابات از طرف اشرف غنی و داکتر عبدالله داده شد، عملی نشد.

وی افزود: آن وعده یک میلیون فرصت شغلی کجا شد؟ در حالیکه مردم افغانستان از بیکاری رنج می برد و رهبران حکومت به جای حل آن درگیر اختلافات میان خود هستند و مطمین باشید ریشه این اختلافات آنقدر زهرآمیز بوده که زندگی مردم ملکی و عادی را از بین می برد.

نیازی با ابراز تاسف از موج مهاجرت جوانان به کشورهای اروپایی به دلیل بیکاری گفت: گرچه برای تحصیلکردگان ما هم کارهای فوق العاده ای در اروپا نیست که دلارها و یوروها از درخت آویزان باشد و آنها جمع کنند اما از این بیکاری و ناامنی جوانان فرار می کنند و تعداد کثیری هم متاسفانه در بحر و دریا غرق شدند و این از دست دادن سرمایه های جوان و درس خوانده برای کشور فاجعه است.

وی ادامه داد: این حکومت «نفاق ملی» است نه « وحدت ملی»، چطور این نام پاک وحدت ملی را بر روی چنین دولتی گذاشته اند؟ وضعیت سرمایه گذاری در کشور بغرنج بوده و متاسفانه قراردادهای کاری در کشور ما تبدیل به قراردادهای فامیلی و قومی شده است.

نیازی تصریح کرد: تا آتش اختلاف میان رهبران حکومت خاموش نشود، مردم افغانستان از بیکاری و بیچارگی رنج می برند.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است