محاكمه معترضان به واگذاری جزاير مصر به عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115268 منبع: پرینت

منابع قضايي مصر از شروع محاكمه نخستين گروه از فعالاني خبر دادند كه در اعتراض به واگذاري دو جزير مصري به عربستان سعودي، عليه عبدالفتاح سيسي ریيس جمهوري اين كشور دست به تظاهرات زده بودند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، شمار محاكمه شدگان 237 نفر و براي اولين بار از زمان اعتراض های ماه جاري پرونده آنها در دستگاه قضايي به جريان افتاده بود.

هزاران نفر از مصري هاي خشمگين از تصميم سيسي به واگذاري دو جزيره به عربستان سعودي به بزرگترين تظاهرات از زمان روي كار آمدن اين جنرال سابق ارتش در سال 2014 دست زدند و خواهان بركناري وي شدند.

ديده بان حقوق بشر هفته جاري در گزارشي گفت: نيروهاي امنيتي، تظاهرات بزرگ ديگري را به هم زدند و دستكم 382 نفر را دستگير كردند.

اين 237 نفر در چهار دادگاه قاهره و حومه جيزه به اتهام تظاهرات بدون مجوز حضور يافتند؛ جلسات بعدي دادگاه به وقت ديگر موكول شد و آنها در صورت محكوم شدن تا 3 سال بايد پشت ميله هاي باشند.

سيسي در پي يك توافق دولتي كه جزاير غير مسكوني تيران و صنافر در درياي سرخ را جزو سرزمين عربستان دانسته، با انتقاد و اعتراض مردم و مقام ها روبرو شده است.

مقام های سعودي و مصري مي گويند: اين جزاير متعلق به اين پادشاهي بوده و بدليل درخواست رياض از قاهره در سال 1950 براي حفاظت از اين جزاير، تحت كنترل مصر قرار گرفته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است